Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 520
Reg.: 9 februari 2026
Favoriete opstelling: geen
Het was te verwachten dat gisteren na het (dure) gelijkspel een andere top 5 kandidaat vandaag ook punten zou morsen. Ik weet het het seizoen is nog lang en je krijgt nog een winter window, maar goed je ziet toch wel bepaalde teams er boven uit stijgen. De algehele lijn van de Eredivisie vind ik dit jaar wat hoger liggen dan vorig jaar.
Mijn prognose is:
1. Ajax
2. PSV
3. Feyenoord
4. Twente
5. AZ
Forumreacties: 663
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Vak: -
Forumreacties: 1.506
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 4-4-2
Ajax staat na 7 speelrondes op de vijfde plaats met twee punten achterstand op PSV en FC Twente, drie punten achterstand op Feyenoord en vijf punten achterstand op koploper AZ. Alles is nog mogelijk. Nog 27 wedstrijden te gaan. Wanneer Ajax niet teveel onnodig puntverlies lijdt, dan worden zij kampioen!
01 Ajax
02 PSV
03 Feyenoord
04 AZ
05 FC Twente
Uit: Amsterdam
Vak: 128
Forumreacties: 59
Reg.: 4 september 2019
Forumreacties: 4.884
Reg.: 21 januari 2021
Forumreacties: 2.551
Reg.: 21 mei 2000
Vak: 128
Forumreacties: 59
Reg.: 4 september 2019
open/sluit de onderstaande quote:RD schreef op 21 september 2026 om 08:23:
Waar is de Amsterdamse bluf gebleven? Wij worden gewoon kampioen dit jaar.
1. Ajax
2. Feyenoord
3. PSV
4. AZ
5. Twente
Forumreacties: 55
Reg.: 16 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 september 2026 om 00:26:
1. Feyenoord
2. PSV
3. Ajax
4. AZ
5. FC Twente
Tot mijn verrassing draait Feyenoord momenteel het beste én Van Bronckhorst is al eerder kampioen geworden met deze club. PSV oogt wat kwetsbaar en Ajax ook. AZ gaat het nog zwaar krijgen. Twente 5e.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Ik denk dat de ploegen als volgt de Interland break periode in zijn gegaan:
Het lijkt me dat AZ lekker de (bijna) kwart seizoens break lekker is in gegaan, ze staan namelijk 1e. Ik heb ze zelf weinig in actie gezien, maar verbaas me dat ze 1e staan.
Feyenoord doet het knap waar van Bronckhorst vorig seizoen bijna op straat stond hebben ze besloten hem aan te houden en ze draaien nu een stuk beter. Ajax had daar vorig seizoen tegen hun een genadeklap kunnen uitdelen maar deed het niet. Het is de vraag of spelers als Hadj Moussa in de winterstop aangehouden kunnen worden en hoe Feyenoord zich verder ontwikkeld dit seizoen.
PSV lijkt met een niet al geheel tevreden gevoel deze periode in te gaan Pepi raakte onlangs geblesseerd en uit tegen FC Twente was een behoorlijke mokerslag, Bosz druipte gelijk af. Ze lijken even sterk of (enigsinds) verzwakt te zijn t.o.v. vorig seizoen. Andere teams preseteren beter dus kruipen ze automatisch dichterbij.
FC Twente draait aller aardigst en is blij met aankopen zoals Weghorst en Zerrouki ze doen prima mee en zijn uiterst content PSV in eigen huis te hebben verslaan.
Ajax zal mixed feelings hebben er wordt veel gescoord, het voetbal is beduidend beter dan vorig jaar maar verdedigend laat het steken vallen.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.506
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 4-4-2
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 23 september 2026 om 18:04:
Het lijkt me dat AZ lekker de (bijna) kwart seizoens break lekker is in gegaan, ze staan namelijk 1e. Ik heb ze zelf weinig in actie gezien, maar verbaas me dat ze 1e staan.
Feyenoord doet het knap waar van Bronckhorst vorig seizoen bijna op straat stond hebben ze besloten hem aan te houden en ze draaien nu een stuk beter. Ajax had daar vorig seizoen tegen hun een genadeklap kunnen uitdelen maar deed het niet. Het is de vraag of spelers als Hadj Moussa in de winterstop aangehouden kunnen worden en hoe Feyenoord zich verder ontwikkeld dit seizoen.
PSV lijkt met een niet al geheel tevreden gevoel deze periode in te gaan Pepi raakte onlangs geblesseerd en uit tegen FC Twente was een behoorlijke mokerslag, Bosz druipte gelijk af. Ze lijken even sterk of (enigsinds) verzwakt te zijn t.o.v. vorig seizoen. Andere teams preseteren beter dus kruipen ze automatisch dichterbij.
FC Twente draait aller aardigst en is blij met aankopen zoals Weghorst en Zerrouki ze doen prima mee en zijn uiterst content PSV in eigen huis te hebben verslaan.
Ajax zal mixed feelings hebben er wordt veel gescoord, het voetbal is beduidend beter dan vorig jaar maar verdedigend laat het steken vallen.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 september 2026, 19:14:14.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 23 september 2026 om 18:36:
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 23 september 2026 om 18:04:
Goede analyse.
Alleen wat Feyenoord betreft ben je abuis.
Giovanni van Bronckhorst is namelijk deze zomer pas aangesteld als hun nieuwe trainer. En het was Robin van Persie die gedurende het vorige seizoen als trainer van Feyenoord al ter discussie stond en van de zomer moest vertrekken.
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Ajax Forum » Binnenlandse competities » Top 5 prognose Eindklassering Eredivisie 2026/2027