Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Top 5 prognose Eindklassering Eredivisie 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Het was te verwachten dat gisteren na het (dure) gelijkspel een andere top 5 kandidaat vandaag ook punten zou morsen. Ik weet het het seizoen is nog lang en je krijgt nog een winter window, maar goed je ziet toch wel bepaalde teams er boven uit stijgen. De algehele lijn van de Eredivisie vind ik dit jaar wat hoger liggen dan vorig jaar.

Mijn prognose is:

1. Ajax
2. PSV
3. Feyenoord
4. Twente
5. AZ

+2/-0

1. Feyenoord
2. AZ
3. Ajax
4. PSV
5. FC Twente

+1/-1

Ajax staat na 7 speelrondes op de vijfde plaats met twee punten achterstand op PSV en FC Twente, drie punten achterstand op Feyenoord en vijf punten achterstand op koploper AZ. Alles is nog mogelijk. Nog 27 wedstrijden te gaan. Wanneer Ajax niet teveel onnodig puntverlies lijdt, dan worden zij kampioen!

01 Ajax
02 PSV
03 Feyenoord
04 AZ
05 FC Twente

+3/-0

1. PSV
2. AZ
3. Ajax
4. Feyenoord
5. FC Twente

+1/-0

1. Feyenoord
2. PSV
3. Ajax
4. AZ
5. FC Twente

Tot mijn verrassing draait Feyenoord momenteel het beste én Van Bronckhorst is al eerder kampioen geworden met deze club. PSV oogt wat kwetsbaar en Ajax ook. AZ gaat het nog zwaar krijgen. Twente 5e.

+1/-0

Waar is de Amsterdamse bluf gebleven? Wij worden gewoon kampioen dit jaar.

1. Ajax
2. Feyenoord
3. PSV
4. AZ
5. Twente

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RD schreef op 21 september 2026 om 08:23:

Waar is de Amsterdamse bluf gebleven? Wij worden gewoon kampioen dit jaar.

1. Ajax
2. Feyenoord
3. PSV
4. AZ
5. Twente

Tsjah met die backs/verdediging van ons moet je er toch vaak 3 maken om te winnen. Denk dat we veel leuke wedstrijden gaan zien maar kampioenschap gaat ‘m niet worden vrees ik.

+1/-0

Kiki schreef op 21 september 2026 om 00:26:

1. Feyenoord
2. PSV
3. Ajax
4. AZ
5. FC Twente

Tot mijn verrassing draait Feyenoord momenteel het beste én Van Bronckhorst is al eerder kampioen geworden met deze club. PSV oogt wat kwetsbaar en Ajax ook. AZ gaat het nog zwaar krijgen. Twente 5e.

Denk dat dit wel redelijk realistisch is. Feyenoord gisteren op tv gezien en die spelen echt wel goed voetbal. Ajax zie ik nog niet boven PSV uitkomen...maar wie weet. En dan nog zie ik Ajax wel een kans maken tegen Feyenoord...maar je weet het niet. Blijft voetbal...

+1/-0

Ik denk dat de ploegen als volgt de Interland break periode in zijn gegaan:

Het lijkt me dat AZ lekker de (bijna) kwart seizoens break lekker is in gegaan, ze staan namelijk 1e. Ik heb ze zelf weinig in actie gezien, maar verbaas me dat ze 1e staan.

Feyenoord doet het knap waar van Bronckhorst vorig seizoen bijna op straat stond hebben ze besloten hem aan te houden en ze draaien nu een stuk beter. Ajax had daar vorig seizoen tegen hun een genadeklap kunnen uitdelen maar deed het niet. Het is de vraag of spelers als Hadj Moussa in de winterstop aangehouden kunnen worden en hoe Feyenoord zich verder ontwikkeld dit seizoen.

PSV lijkt met een niet al geheel tevreden gevoel deze periode in te gaan Pepi raakte onlangs geblesseerd en uit tegen FC Twente was een behoorlijke mokerslag, Bosz druipte gelijk af. Ze lijken even sterk of (enigsinds) verzwakt te zijn t.o.v. vorig seizoen. Andere teams preseteren beter dus kruipen ze automatisch dichterbij.

FC Twente draait aller aardigst en is blij met aankopen zoals Weghorst en Zerrouki ze doen prima mee en zijn uiterst content PSV in eigen huis te hebben verslaan.

Ajax zal mixed feelings hebben er wordt veel gescoord, het voetbal is beduidend beter dan vorig jaar maar verdedigend laat het steken vallen.

+2/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 23 september 2026 om 18:04:

Het lijkt me dat AZ lekker de (bijna) kwart seizoens break lekker is in gegaan, ze staan namelijk 1e. Ik heb ze zelf weinig in actie gezien, maar verbaas me dat ze 1e staan.

Feyenoord doet het knap waar van Bronckhorst vorig seizoen bijna op straat stond hebben ze besloten hem aan te houden en ze draaien nu een stuk beter. Ajax had daar vorig seizoen tegen hun een genadeklap kunnen uitdelen maar deed het niet. Het is de vraag of spelers als Hadj Moussa in de winterstop aangehouden kunnen worden en hoe Feyenoord zich verder ontwikkeld dit seizoen.

PSV lijkt met een niet al geheel tevreden gevoel deze periode in te gaan Pepi raakte onlangs geblesseerd en uit tegen FC Twente was een behoorlijke mokerslag, Bosz druipte gelijk af. Ze lijken even sterk of (enigsinds) verzwakt te zijn t.o.v. vorig seizoen. Andere teams preseteren beter dus kruipen ze automatisch dichterbij.

FC Twente draait aller aardigst en is blij met aankopen zoals Weghorst en Zerrouki ze doen prima mee en zijn uiterst content PSV in eigen huis te hebben verslaan.

Ajax zal mixed feelings hebben er wordt veel gescoord, het voetbal is beduidend beter dan vorig jaar maar verdedigend laat het steken vallen.

Goede analyse.

Alleen wat Feyenoord betreft ben je abuis.

Giovanni van Bronckhorst is namelijk deze zomer pas aangesteld als hun nieuwe trainer. En het was Robin van Persie die gedurende het vorige seizoen als trainer van Feyenoord al ter discussie stond en van de zomer moest vertrekken.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 september 2026, 19:14:14.

+1/-0

Sjakie Meulemans schreef op 23 september 2026 om 18:36:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 23 september 2026 om 18:04:

Goede analyse.

Alleen wat Feyenoord betreft ben je abuis.

Giovanni van Bronckhorst is namelijk deze zomer pas aangesteld als hun nieuwe trainer. En het was Robin van Persie die gedurende het vorige seizoen als trainer van Feyenoord al ter discussie stond en van de zomer moest vertrekken.

Oja, klopt had ik even gemist.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Top 5 prognose Eindklassering Eredivisie 2026/2027