Forumreacties: 4.559
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Ajax-Excelsior Rotterdam
Man van de Wedstrijd FC Utrecht-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 08 november 2025 om 14:12:
Ik erger me dood aan het paniekvoetbal dat nu wordt gespeeld. Als het sportief slecht gaat wordt er altijd onvermijdelijk blind naar schuldigen gewezen bij Ajax. Nu ligt het ineens weer aan de structuur van de club en zijn er geluiden dat we van de beurs af moeten of zo. Supporters gaan zich de meest dramatische voorstellingen maken van bestuursleden en commissarissen die op de stoel van de beleidsbepalers gaan zitten. Dat is allemaal pure paniek en stemmingmakerij.
Natuurlijk zal er informeel iemand best wel eens aangesproken worden binnen de club, maar dat is niet wezenlijk anders dan wanneer een supporter dat doet. Het verandert weinig aan het mandaat dat je als beleidsbepaler bij Ajax hebt. De directie kan gewoon prima zijn werk uitvoeren en behoort binnen een club als Ajax ook een beetje een dikke huid te hebben wat betreft invloeden van buitenaf. Het aantal momenten dat er daadwerkelijk formeel verantwoording af moeten worden gelegd aan de leden is beperkt tot de vier keer per jaar dat de ALV plaatsvindt, plus soms nog wel eens een BAVA als er iets ingrijpends is gebeurd. Het hele idee van die opzet is juist dat de directie ongestoord zijn werk kan doen in de tussentijd.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 3.373
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 08 november 2025 om 21:31:
Ik erger me dood aan het paniekvoetbal dat nu wordt gespeeld. Als het sportief slecht gaat wordt er altijd onvermijdelijk blind naar schuldigen gewezen bij Ajax. Nu ligt het ineens weer aan de structuur van de club en zijn er geluiden dat we van de beurs af moeten of zo. Supporters gaan zich de meest dramatische voorstellingen maken van bestuursleden en commissarissen die op de stoel van de beleidsbepalers gaan zitten. Dat is allemaal pure paniek en stemmingmakerij.
Natuurlijk zal er informeel iemand best wel eens aangesproken worden binnen de club, maar dat is niet wezenlijk anders dan wanneer een supporter dat doet. Het verandert weinig aan het mandaat dat je als beleidsbepaler bij Ajax hebt. De directie kan gewoon prima zijn werk uitvoeren en behoort binnen een club als Ajax ook een beetje een dikke huid te hebben wat betreft invloeden van buitenaf. Het aantal momenten dat er daadwerkelijk formeel verantwoording af moeten worden gelegd aan de leden is beperkt tot de vier keer per jaar dat de ALV plaatsvindt, plus soms nog wel eens een BAVA als er iets ingrijpends is gebeurd. Het hele idee van die opzet is juist dat de directie ongestoord zijn werk kan doen in de tussentijd.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Deze geluiden hoor je omdat Kroes moeite zou hebben met de bureaucratie en de manier waarop beslissingen gemaakt worden. Ironisch is nou juist dat figuren zoals hij de noodzaak van meerdere checks and balances aantonen. Hij kan er geen zak van, dus is het goed dat hij eens verantwoording aflegt aan anderen. Maar wat je zegt, zo heel erg staat het een TD allemaal niet in de weg. Je kunt prima zaken doen ook met al deze extra lagen.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 09 november 2025 om 09:27:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 08 november 2025 om 21:31:
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Deze geluiden hoor je omdat Kroes moeite zou hebben met de bureaucratie en de manier waarop beslissingen gemaakt worden. Ironisch is nou juist dat figuren zoals hij de noodzaak van meerdere checks and balances aantonen. Hij kan er geen zak van, dus is het goed dat hij eens verantwoording aflegt aan anderen. Maar wat je zegt, zo heel erg staat het een TD allemaal niet in de weg. Je kunt prima zaken doen ook met al deze extra lagen.
Ik weet de exacte bewoordingen niet meer, maar Kroes gaf enkele weken geleden tegenover de pers ook al aan dat hij vond dat hij te veel weerstand kreeg vanuit controle-organen binnen de club. Da's natuurlijk een teken aan de wand. Als je niet kunt samenwerken en je plannen niet goed kunt onderbouwen, dan krijg je al gauw het gevoel dat je wordt tegengewerkt. Goede bestuurders en directeuren ervaren dat niet, omdat ze de organisatie mee krijgen en hun plannen goed kunnen presenteren. Alex lijkt me een einzelgänger die vooral met rust gelaten wil worden. Dat gaat niet binnen een organisatie als Ajax.
Het zal ook de reden zijn dat hij zijn contract niet heeft willen verlengen en nu aangeeft dat ook niet meer te gaan doen. Lijkt me ook voor hemzelf de juiste keuze.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 12.923
Reg.: 1 november 2008
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 07 november 2025 om 12:05:
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 07 november 2025 om 11:53:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 07 november 2025 om 10:55:
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 07 november 2025 om 10:48:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 07 november 2025 om 08:12:
open/sluit de onderstaande quote:
Daar lijkt het wel op, al denk ik niet dat hij nog grote transfers gaat doen. Het is een pedante man, maar geen rancuneuze zak snot die nog even over z'n graf wil regeren.
Ik hoop dat hij zich nog wel even inzet om de nodige contracten te verlengen, waaronder die van Mokio, Baas, Sutalo en Gaaei. Als hij dat er allemaal op aan laat komen, heeft zijn opvolger direct een bureau vol hoofdpijndossiers.
Sterker nog, hij handelt hier exceptioneel principieel.
Noem me een TD die opstapte nadat een door hem aangestelde trainer moest worden ontslagen?
Hij kon zich ook verschuilen achter een geslaagde aanstelling vorig jaar en een mislukte nu. Met het draagvlak intern - dat hij niet voor niets zal hebben - had hij echt nog door kunnen gaan. Zou een nieuwe trainer wel slagen, verstomt alle kritiek per direct.
Dus er wordt wat mij betreft echt veel te zwart/ wit en vooral op de man gereageerd. Als iemand niet presteert is het gelijk een k...zak, een money grabber, narcist of wat dan ook. Die positie van vingerwijzen en het gemak waarmee een anonieme supporter dat doet stuit me meer dan eens tegen de borst.
Zo, ook even van mijn lever.
Nou ja, zijn eigen teksten in dat verschrikkelijke boekje van Menno de Galan liegen er anders niet om. Je oogst ook wat je zaait. Verder wel eens dat hij ook als een zak hooi had kunnen blijven zitten en een nieuw contract had kunnen aangaan, als hij dat wilde.
Maar goed, laten we niet doen alsof dit een goede TD was. De selectie is nog altijd in onbalans, er is veel geld uitgegeven aan spelers zonder restwaarde en we hebben een hoop spelers met verlies verkocht. Van de spelers die in de afgelopen twee transfer windows zijn gekomen vind ik tot nu toe alleen Gloukh een duidelijke versterking. Dan ben je gewoon niet heel succesvol geweest.
Mwah, hij bracht aanvankelijk rust, heeft met beperkte middelen de selectie weten te versterken (Henderson, Traore, Weghorst), heeft de Hendo crisis zodanig weten te beteugelen dat niemand daar nog over begint, terwijl je aanvoerder gewoon midden in een seizoen op de trein wil springen terwijl hij een half jaar nodig had om op kosten van de zaak weer wedstrijdfit te worden, heeft een prima trainer aangesteld waarmee CL is behaald en een sportieve rehabilitatie is bewerkstelligd, en heeft nu best aardige aankopen gedaan met Gloukh en Itakura.
Daarentegen weten we het fijne niet van het vertrek van Farioli, was de aanstelling van Heitinga een voorzienbare blunder, is het vertrek van Hato en Hendo niet opgevangen, zijn er best wat zaken verkeerd gegaan zoals Sulejmama etc. En of Forbs nou vertrok met instemming van Farioli of als solo actie en Bergwijn ook al weg was...
Gemixt beeld en dit jaar was horror, waarmee hij het eerste jaar bijna weer uitwist.
Het zal. Veel behoefte om hem door de modder te halen heb ik niet.
Mr Dickpic dan maar weer benaderen?
Gisteren types die voor Steijn in de bres gaan springen en nu mensen die het voor Kroes opnemen. Een hele gekke gewaarwording.
Dit bericht is gewijzigd op 9 november 2025, 12:01:41.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 12.923
Reg.: 1 november 2008
De handigheid van die citaten ben ik kwijt, dus zo maar even
"De functie van AD ja, niet TD. Na heel die aandelen hetze is hij dan binnengereden als TD, maar daar was hij initieel niet voor gehaald."
Nou, nee. De interesse in hem was gewekt voor de functie van TD.
Daarna zou hij komen als AD en is de transitie gemaakt naar TD, omdat een AD niet een vervolging aan zijn broek kan hebben - een vervolging die geenszins aannemelijk was overigens, maar laten we dat maar parkeren.
Belangrijker nog: het is niet relevant.
Ik reageerde op de stelling dat Kroes zijn aanstelling zogenaamd aan die uitspraken over Mislintat te danken had. Dat is gewoon kletspraat.
"Ze hebben hem die functie aangeboden omdat hij de mist is ingegaan als AD, door zijn eigen stomme schuld. we moeten dan niet doen dat het altijd de bedoeling was om hem in een Overmars rol te duwen, want daar is hij initieel niet voor gehaald."
Fair enough, ik verwachte ergens wel dat iemand zo zou reageren omdat ik dat niet duidelijk verwoorde. Wat ik bedoel is niet letterlijk een geslaagde TD, maar een geslaagde directeur. Hij hangt tussen de rollen van Overmars en vSar in qua aanpak vind ik.
En aanvankelijk was het natuurlijk wel een Overmars traject dat men beoogde. Maar die overgang ging toen niet door, omdat Sar dat naar men zegt niet zag zitten. Waarop Kroes naar AZ ging.
"Ik vind het weinig professioneel, maar goed, dat doet weinig ter zake."
Daarover zijn we het niet oneens. Niet nodig, niet verstandig. Ik snap überhaupt niet waarom zulke mensen denken dat ze een boek verdienen.
"Het wordt wel een beetje lachwekkend natuurlijk dat zijn uitspraken van toen nu als een boemerang in zijn gezicht terugkeren. Weet je nog, het versterken van posities waar al genoeg spelers voor zijn? En we zullen nog moeten zien wat er nog overblijft van de spelers die hij gehaald heeft, want ik zie daar voorlopig nog geen meerwaarde op geboekt worden."
Ik kijk meer naar zijn acties dan uitspraken eerlijk gezegd. De grootste fout is wat mij betreft de aanstelling van Heitinga, want anders zouden Itakura, Gloukh en mogelijk ook Moro er een stuk beter uitzien.
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 09 november 2025 om 11:42:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 07 november 2025 om 12:05:
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 07 november 2025 om 11:53:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 07 november 2025 om 10:55:
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 07 november 2025 om 10:48:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 07 november 2025 om 08:12:
open/sluit de onderstaande quote:
Daar lijkt het wel op, al denk ik niet dat hij nog grote transfers gaat doen. Het is een pedante man, maar geen rancuneuze zak snot die nog even over z'n graf wil regeren.
Ik hoop dat hij zich nog wel even inzet om de nodige contracten te verlengen, waaronder die van Mokio, Baas, Sutalo en Gaaei. Als hij dat er allemaal op aan laat komen, heeft zijn opvolger direct een bureau vol hoofdpijndossiers.
Sterker nog, hij handelt hier exceptioneel principieel.
Noem me een TD die opstapte nadat een door hem aangestelde trainer moest worden ontslagen?
Hij kon zich ook verschuilen achter een geslaagde aanstelling vorig jaar en een mislukte nu. Met het draagvlak intern - dat hij niet voor niets zal hebben - had hij echt nog door kunnen gaan. Zou een nieuwe trainer wel slagen, verstomt alle kritiek per direct.
Dus er wordt wat mij betreft echt veel te zwart/ wit en vooral op de man gereageerd. Als iemand niet presteert is het gelijk een k...zak, een money grabber, narcist of wat dan ook. Die positie van vingerwijzen en het gemak waarmee een anonieme supporter dat doet stuit me meer dan eens tegen de borst.
Zo, ook even van mijn lever.
Nou ja, zijn eigen teksten in dat verschrikkelijke boekje van Menno de Galan liegen er anders niet om. Je oogst ook wat je zaait. Verder wel eens dat hij ook als een zak hooi had kunnen blijven zitten en een nieuw contract had kunnen aangaan, als hij dat wilde.
Maar goed, laten we niet doen alsof dit een goede TD was. De selectie is nog altijd in onbalans, er is veel geld uitgegeven aan spelers zonder restwaarde en we hebben een hoop spelers met verlies verkocht. Van de spelers die in de afgelopen twee transfer windows zijn gekomen vind ik tot nu toe alleen Gloukh een duidelijke versterking. Dan ben je gewoon niet heel succesvol geweest.
Mwah, hij bracht aanvankelijk rust, heeft met beperkte middelen de selectie weten te versterken (Henderson, Traore, Weghorst), heeft de Hendo crisis zodanig weten te beteugelen dat niemand daar nog over begint, terwijl je aanvoerder gewoon midden in een seizoen op de trein wil springen terwijl hij een half jaar nodig had om op kosten van de zaak weer wedstrijdfit te worden, heeft een prima trainer aangesteld waarmee CL is behaald en een sportieve rehabilitatie is bewerkstelligd, en heeft nu best aardige aankopen gedaan met Gloukh en Itakura.
Daarentegen weten we het fijne niet van het vertrek van Farioli, was de aanstelling van Heitinga een voorzienbare blunder, is het vertrek van Hato en Hendo niet opgevangen, zijn er best wat zaken verkeerd gegaan zoals Sulejmama etc. En of Forbs nou vertrok met instemming van Farioli of als solo actie en Bergwijn ook al weg was...
Gemixt beeld en dit jaar was horror, waarmee hij het eerste jaar bijna weer uitwist.
Het zal. Veel behoefte om hem door de modder te halen heb ik niet.
Mr Dickpic dan maar weer benaderen?
Gisteren types die voor Steijn in de bres gaan springen en nu mensen die het voor Kroes opnemen. Een hele gekke gewaarwording.
Ik probeer er genuanceerd naar te kijken. Ik merk dat jij daar erg veel moeite mee hebt.
Mjwah, zelf heb ik op zich niets met maar ook niets tegen Kroes. Zo iemand geef je een kans en het levert uiteindelijk een gemixt beeld op. Niet voor niets heb ik mijn voorkeur uitgesproken voor een vertrek / niet verlenging van hem. Dus ja, wat wil je nou precies? Een soort verbod op bepaalde meningen pro Kroes?
Tja, als jij vind dat jij je zo moet opstellen, doe dat dan lekker, blijf ik mijn mening gewoon geven
Forumreacties: 3.915
Reg.: 8 augustus 2001
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 09 november 2025 om 12:01:
Daarna zou hij komen als AD en is de transitie gemaakt naar TD, omdat een AD niet een vervolging aan zijn broek kan hebben - een vervolging die geenszins aannemelijk was overigens, maar laten we dat maar parkeren.
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 09 november 2025 om 13:34:
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 09 november 2025 om 12:01:
Heb je een link dat dat onderbouwt? Want het enige dat ik kan terugvinden is dat hij als AD aangesteld werd en ik kan nergens iets terugvinden over jouw bewering dat hij de transitie zou gaan maken naar TD.
Forumreacties: 3.915
Reg.: 8 augustus 2001
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 09 november 2025 om 14:24:
https://www.ajax.nl/artikelen/functiewijziging-alex-kroeslink
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 09 november 2025 om 14:34:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 09 november 2025 om 14:24:
https://www.ajax.nl/artikelen/functiewijziging-alex-kroeslink
Ja, dat bevestigt mijn lezing, niet die van Schip Ahoy. Die beweert dat het altijd de bedoeling was om hem als TD aan te werven, niet als AD.
Forumreacties: 3.660
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-5-1
Man van de Wedstrijd FC Utrecht-Ajax:
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Alex Kroes