Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Miguel Ángel Sánchez Muñoz, oftewel Míchel

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ook mooi dat je gewoon ziet hoe kut hij dat laatste kwartier ook vond.

+8/-0

Het Engels van deze man is nog steeds een drama. Op zichzelf geen heel groot probleem, want ik geloof er niet in dat dit nou werkelijk tot communicatieproblemen gaat leiden, maar het is wel een slecht signaal. Als je als trainer bezeten met je vak en alles dat daarbij komt kijken bezig bent, zoals Farioli, werkt dat aanstekelijk op de groep.

Dit komt gewoon lui over en voor je het weet slaat dat op de spelers over. Onbewust en een minor detail, maar denk wel dat het opgemerkt wordt.

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 06 augustus 2026 om 22:10:

Dat is inderdaad mooi. De volgende stap is dat hij dan ook ingrijpt op een manier die effect sorteert. Hoe dat middenveld uit elkaar valt na minuut 70, ondanks dat je er een kanon als Brandt hebt lopen, is niet oké.

Maar goed, zolang je ballen-inlever-machine Regeer op 6 laat staan is er sowieso geen beginnen aan.

+3/-0

Sevic schreef op 07 augustus 2026 om 09:06:

Quido schreef op 06 augustus 2026 om 22:10:

Maar goed, zolang je ballen-inlever-machine Regeer op 6 laat staan is er sowieso geen beginnen aan.

Ook nog eens naar eigen zeggen de enige optie voor die rol binnen de selectie (dat mag je hopen, maar niet op de wijze die hij bedoelt). Vrijwel elke trainer heeft wel zo'n blinde vlek, bij Michel zouden het er gezien de opstellingen momenteel wat meer dan één kunnen zijn.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 07 augustus 2026 om 00:47:

Het Engels van deze man is nog steeds een drama. Op zichzelf geen heel groot probleem, want ik geloof er niet in dat dit nou werkelijk tot communicatieproblemen gaat leiden, maar het is wel een slecht signaal. Als je als trainer bezeten met je vak en alles dat daarbij komt kijken bezig bent, zoals Farioli, werkt dat aanstekelijk op de groep.

Dit komt gewoon lui over en voor je het weet slaat dat op de spelers over. Onbewust en een minor detail, maar denk wel dat het opgemerkt wordt.

Je zag Michel echt naar woorden zoeken, het zal wat tijd nodig hebben. In het elftal heeft ie genoeg hulp van mensen die kunnen vertalen als hij een woord ff snel niet naar boven kan halen maar in zon interview staat hij er alleen voor. Dat is wel een verschil, maar zo een interview vind ik niet zo belangrijk

+3/-0

ElSimao2 schreef op 07 augustus 2026 om 00:47:

De koppeling naar luiheid vind ik best apart. Er zijn toch zat mensen die gewoon geen talenknobbel hebben? Michel is er waarschijnlijk op latere leeftijd pas achtergekomen dat hij een (internationale) trainer wilde worden en dat het beheersen van Engels dan toch wel fijn is. Dan is het ook gewoon een stuk moeilijker om dit nog te leren.

Daarentegen denk ik juist wel dat het een communicatieprobleem is. Juist in een sport als voetbal, waar het zo om de details gaat. De grote lijnen dat is prima te doen met beperkte taalvaardigheid. Maar hoe kun je juist de details goed overbrengen als je woordenschat in een taal die iedereen begrijpt beperkt is? Met name in een elftal waarin heel veel moet gebeuren. Het is nog wat anders als het elftal al goed staat. Dan hoef je niet zoveel te veranderen. Dus ik maak me juist eerder zorgen over de communicatie. Los van het overbrengen van de inhoud zelf, gaat het ook om overtuigingskracht en dat is ook erg moeilijk als je niet goed uit je woorden komt.

Nu moet ik wel zeggen dat het er tot dusver best prima uit ziet. Het niveau van de tegenstander zal natuurlijk wel omhoog gaan en dan gaan we zien hoe we er echt voor staan.

+1/-0

Staat wat mij betreft nu al onder druk.

Weer hetzelfde, op niets gebaseerde, vertrouwen in de ouwe hap. Wat heb je vandaag exact gehad aan Berghuis, Dolberg, Rosa, Klaassen en Regeer? Dat het aanvankelijk zo slecht ging en dat we een oliedomme rode kaart van hen en het breekijzer nodig hebben om dit te winnen zegt echt alles.

Zo'n Berghuis is sowieso slecht maar als je geen overlap regelt met Gaaei is het al helemaaal niks. Dan is het te makkelijk voor een verdediger om hem gewoon te blokkeren en hem de tijd en ruimte te ontnemen iets met de bal te doen. Regeer is in alles minder en bovendien ouder dan Mokio, dus die wissel is een ABC'tje. Net zoals Brandt erin voor Klaassen. Dolberg moet er gewoon uit. Momenteel voor Tolu waarbij Leonardo op een soort van bootcamp gezet wordt om in sneltreinvaart fit te worden. Dan kan ie nog een kans krijgen maar zoals hij zich nu manifesteert is een belediging voor de club.

Met Berghuis moet je in gesprek gaan over ontbinding van zijn contract. Wat hij vandaag liet zien kan gewoon echt niet en daarbij was zijn attitude weer heel vervelend. Hier moet snel paal en perk aan gesteld worden: ofwel wederzijdse ontbinding of kleedkamer 2. Het pamperen van deze jongen moet voorbij zijn.

+4/-1

De aankopen vallen ook nog niet mee zeg. Kan niet zeggen dat het Míchel echt gemakkelijk wordt gemaakt.

Doel: Ter Stegen is er eindelijk en overduidelijk meteen een enorme verbetering ten opzichte van Paes.

Verdediging: Rosa is verdedigend heel degelijk en Gaaei is een loopwonder. Beide spelers hebben op de rechtsback-positie duidelijke mankementen. Zowel Sutalo als Itakura komt terug van het WK en mogen weg, maar worden ze verkocht? In de tussentijd is Bouwman de enige rechtsbenige centrumverdediger, die er nog niet aan toe is. Blind en Baas zijn okay, maar op linksback lijkt Wijndal vooralsnog misschien wel beter dan Caio Henrique en dat is zorgelijk.

Middenveld: Regeer is enorm beperkt en zou verkocht moeten worden, maar Mokio is een ongeleid projectiel. Eigenlijk zou Klaassen de verantwoorde "6" moeten zijn, maar die wil die verantwoordelijkheid niet en graag mr. 1-0 blijven. Waarom is Johnson niet meer bij de selectie, die vond ik best aardig. Brandt is je beste voetballer, maar de vraag is hoe fit hij is. Dan heb je Gloukh die technisch prima is, maar toch moeilijk zijn flow lijkt te vinden. In deze linie moet kwaliteit bij.

Aanval: Berghuis kan niet meer. Dat is helder, maar er is geen alternatief. Edvardsen loopt nog rond, maar die moet van de hand gedaan worden (tenzij je van systeem zou wisselen, waar de Noor een back-up zou kunnen zijn van Gaaei). Misschien Carizzo een kans geven, maar dat lijkt al bijna weggegooid geld. We zijn totaal afhankelijk van Godts, maar die zal waarschijnlijk toch wel gaan naar PSG en dan is wat betreft vleugelaanvallers k*t met peren. Misschien grijpt Bounida eindelijk zijn kans, hoewel ik het idee heb dat die jongen vooral voor zichzelf speelt.

Ik zou echt mijn systeem wisselen en dan met Gaaei (back-up Edvardsen?) en Caio Henrique/Wijndal als vleugelverdedigers spelen. Blind als libero tussen bijvoorbeeld Rosa en Baas. Tot nu toe is Marcos Leonardo een gigantische aanfluiting. Dus Dolberg nog niet van de hand doen, maar is Arokodare misschien veel nuttiger als echte targetman.

Ik word er niet vrolijk van. Waar is onze scouting afdeling?

+2/-1

ElSimao2 schreef op 09 augustus 2026 om 17:25:

Staat wat mij betreft nu al onder druk.

Weer hetzelfde, op niets gebaseerde, vertrouwen in de ouwe hap. Wat heb je vandaag exact gehad aan Berghuis, Dolberg, Rosa, Klaassen en Regeer? Dat het aanvankelijk zo slecht ging en dat we een oliedomme rode kaart van hen en het breekijzer nodig hebben om dit te winnen zegt echt alles.

Zo'n Berghuis is sowieso slecht maar als je geen overlap regelt met Gaaei is het al helemaaal niks. Dan is het te makkelijk voor een verdediger om hem gewoon te blokkeren en hem de tijd en ruimte te ontnemen iets met de bal te doen. Regeer is in alles minder en bovendien ouder dan Mokio, dus die wissel is een ABC'tje. Net zoals Brandt erin voor Klaassen. Dolberg moet er gewoon uit. Momenteel voor Tolu waarbij Leonardo op een soort van bootcamp gezet wordt om in sneltreinvaart fit te worden. Dan kan ie nog een kans krijgen maar zoals hij zich nu manifesteert is een belediging voor de club.

Met Berghuis moet je in gesprek gaan over ontbinding van zijn contract. Wat hij vandaag liet zien kan gewoon echt niet en daarbij was zijn attitude weer heel vervelend. Hier moet snel paal en perk aan gesteld worden: ofwel wederzijdse ontbinding of kleedkamer 2. Het pamperen van deze jongen moet voorbij zijn.

Zn schoonvader zou 50 mln in Ajax kunnen pompen. Beetje het psv model.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Miguel Ángel Sánchez Muñoz, oftewel Míchel