Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Lucas Rosa

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Na het terugkijken van de wedstrijd vind ik Rosa een enorm problematische speler. Bij meerdere pogingen tot simpele balaanname stuitert de bal twee meter van zijn voet af en ik overdrijf niet. Defensief is hij zowel in het heen- als terugduel een probleem. Bij de afgekeurde tegengoal hangt hij aan iemands shirtje; hij weet niet hoe een goede, slimme verdedigende actie te maken. Spelers dribbelen hem makkelijk voorbij en hij is vaak uit positie. Ik zie letterlijk geen enkel pluspunt in zijn spel(intelligentie/inzicht/handigheid).

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 22 februari 2025 om 12:37:

Na het terugkijken van de wedstrijd vind ik Rosa een enorm problematische speler. Bij meerdere pogingen tot simpele balaanname stuitert de bal twee meter van zijn voet af en ik overdrijf niet. Defensief is hij zowel in het heen- als terugduel een probleem. Bij de afgekeurde tegengoal hangt hij aan iemands shirtje; hij weet niet hoe een goede, slimme verdedigende actie te maken. Spelers dribbelen hem makkelijk voorbij en hij is vaak uit positie. Ik zie letterlijk geen enkel pluspunt in zijn spel(intelligentie/inzicht/handigheid).

Ik snap ook niet zo goed waarom sommige mensen in dit topic positief over hem zijn. Ik vind het echt een speler waar geen geur of smaak aan zit. Ik vind hem niks toevoegen ten opzichte van spelers die we al hebben voor die positie (Gooijer, Alders of desnoods Regeer).

Ik vind hem ook in bijna alles minder dan Gaaei. Hij kan misschien iets beter 1 op 1 verdedigen, maar daar vind ik de kritiek op Gaaei ook altijd schromelijk overdreven. Zo slecht is hij verdedigend namelijk helemaal niet. Gaaei heeft daarnaast concrete wapens: snelheid, een vlijmscherpe voorzet, een goed schot en een indrukwekkende versnelling.

Waar niemand het over heeft, maar wat wel cruciaal was: vlak voor dat penaltymoment tegen Union is het Gaaei die die bal inspeelt op Traoré, vervolgens direct doorbeweegt en de sprint naar voren inzet, waardoor Traoré 1 op 1 kan komen (i.p.v. direct rugdekking tegen zich te krijgen). Hij doet me wat dat betreft denken aan hoe Tagliafico voor ons speelde aan de andere kant, die had ook altijd die drive waardoor Tadic vaak in de 1 op 1 kwam.

De concurrentiestrijd tussen Rosa en Gaaei is wat mij betreft geen strijd. Ik geef 'm graag nog even tijd, maar als deze gozer gaandeweg het volgende seizoen niet 'aanhaakt', geef dan a.u.b. gewoon een zelfopgeleide jongen als Alders de kans. Zit veel meer in, als je het mij vraagt.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Spelers » Lucas Rosa