Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 322 pagina's: 1 2 3 4 ... 318 319 320 321 322

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie Meulemans schreef op 14 augustus 2026 om 21:53:

Voor de nummer 6 positie hoor ik naast de hierboven genoemde Arthur Vermeeren (21) ook de namen van Axel Witsel (37, Girona) en Darko Nejašmić (27, NEC) voorbijkomen. Daarnaast hebben we met Youri Regeer al een nummer 6 in huis die veel vertrouwen krijgt. Wie van deze vier namen moet het worden? Of hebben jullie nog een andere speler (Mokio of Baas?) in gedachten?

Volgens Michel is Regeer de enige #6 die we momenteel hebben en daarom moet er eentje bijkomen. Vermeeren zou een geweldige aankoop zijn. Witsel moet je niet willen, denk ik. Die van NEC doet het vrij aardig daar, maar bij Ajax? Ik weet het niet hoor.

+1/-0

Kiki schreef op 14 augustus 2026 om 22:04:

Voor de nummer 6 positie hoor ik naast de hierboven genoemde Arthur Vermeeren (21) ook de namen van Axel Witsel (37, Girona) en Darko Nejašmić (27, NEC) voorbijkomen. Daarnaast hebben we met Youri Regeer al een nummer 6 in huis die veel vertrouwen krijgt. Wie van deze vier namen moet het worden? Of hebben jullie nog een andere speler (Mokio of Baas?) in gedachten?

Volgens Michel is Regeer de enige #6 die we momenteel hebben en daarom moet er eentje bijkomen. Vermeeren zou een geweldige aankoop zijn. Witsel moet je niet willen, denk ik. Die van NEC doet het vrij aardig daar, maar bij Ajax? Ik weet het niet hoor.

Witsel is bejaard en Nejasmic heeft natuurlijk het niveau waar je naartoe wilt niet.

Vermeeren zou een uitstekende aanwinst zijn, maar met nog 3 jaar contract kost ie zomaar 20 miljoen. Ik val een beetje in herhaling maar Arthur Avom sla ik nog iets hoger aan dan Vermeeren en is voor de helft van dat bedrag op te halen in de Ligue 1.

+3/-0

Gewoon Edson Alvarez. Dit elftal schreeuwt om een controleur die ook kan verdedigen. Blind, Bouwman en Baas moeten het allemaal niet van verdedigen hebben. Caio Henrique ook al niet. Gaaei kan ook niet verdedigen. Rosa is de enige die het een beetje kan. Je gaat echt niets presteren met een team waarin geen één speler zit die van nature verdedigende kwaliteiten heeft.

Het is ook al jaren hetzelfde liedje. Sinds het vertrek van Alvarez was er geen balans. Toen hadden we heel even Henderson en stond het goed. Ook Henderson was volgens 'de kenners' voetballend te zwak, maar het elftal was wel in balans met hem. Henderson vertrok en het was direct weer één grote chaos op het veld. Hoewel Blind organisatorisch daar wel iets van weg neemt, blijft het verdedigend erg kwetsbaar. We hebben gewoon een speler nodig die deze kwaliteiten aan het elftal toevoegt.

+2/-2

Als ik TD zou zijn, zou ik het volgende proberen te bewerkstelligen vanaf nu - waarbij ik er vanuit ga dat Godts definitief weg is. Ik ga er gemakshalve vanuit dat Torrents ook al een done deal is.

Verkopen: Sutalo, Wijndal, Edvardssen, Gaaei, Gloukh of Bounida en Itakura of Baas.
Twijfel: Dolberg. In principe moet hij weg door de komst van twee (dure) spitsen, maar gezien de bedenkelijke staat van Leonardo valt het echt te overwegen om hem te houden. Het valt ook niet uit te sluiten dat hij in een beter functionerend team veel beter gaat presteren. Zijn kwaliteiten staan buiten kijf.
Verhuur: Carrizo.

Aankopen:
Lang, Bakayoko, Alvarez en een rechtsback. Rechtsbackpositie heb ik niet direct in beeld, zou wel weer eens een verrassing in de categorie Trabelsi willen zien. Zou alleen eerder zoeken naar een inverted back in de stijl van Mazraoui. Geertruida is leuk om PSV dwars te zitten, maar eerlijk gezegd wel wat duur en niet mijn favoriete speler (vind hem ook meer een RCV dan een rechtsback).

------------------------- Ter Stegen -------------------------
----------------------------------------- (Paes) ----------------------------------------
Aankoop ----- Itakura/Baas ---- Blind ----- Caio Henrique
(Rosa) ----------------- (Bouwman) ----------- (Janse) ----------------- (Torrents)
-------- Alvarez ----------------------- Brandt ---------------
------- (Regeer/Mokio) --------------------------- (Mokio/Ouazane) -----------------
-------------- *aanvallende middenvelder* ------------------
Bakayoko -------- Dolberg/Tolu/Leonardo ---------- Lang

* Voor de positie aanvallende middenvelder gewoon een concurrentiestrijd tussen Gloukh/Bounida (1 van hen moet weg), Klaassen, Ouazane en Berghuis. Overigens kunnen deze spelers m.u.v. Klaassen ook prima als backup fungeren op de vleugel. Brandt kan dit ook en Nash zit ook nog in de selectie. Dacht bij Nash eerst aan verhuur, maar kan wel handig zijn om hem erbij te houden (in ieder geval tot de winter).
** Ik zou openstaan voor een verkoop van Sutalo, Itakura én Baas, maar dan moet er natuurlijk nog een RCV bij (voor de basis).

Hoe dan ook zou bovenstaand mij een super eindresultaat lijken (ervanuitgaande dat de rechtsback aankoop een goede is natuurlijk). Uiteraard kosten de aankopen Bakayoko, Lang en Alvarez veel knaken. Maar goed als je Sutalo, Itakura of Baas en Gloukh of Bounida weet te verkopen, dan zou er ook genoeg geld binnen moeten komen om dit te bekostigen. Vanuit de verkoop van Godts kun je natuurlijk ook 40-45m besteden.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 augustus 2026, 11:50:51.

+1/-2

NW86 schreef op 15 augustus 2026 om 11:02:

Gewoon Edson Alvarez. Dit elftal schreeuwt om een controleur die ook kan verdedigen. Blind, Bouwman en Baas moeten het allemaal niet van verdedigen hebben. Caio Henrique ook al niet. Gaaei kan ook niet verdedigen. Rosa is de enige die het een beetje kan. Je gaat echt niets presteren met een team waarin geen één speler zit die van nature verdedigende kwaliteiten heeft.

Het is ook al jaren hetzelfde liedje. Sinds het vertrek van Alvarez was er geen balans. Toen hadden we heel even Henderson en stond het goed. Ook Henderson was volgens 'de kenners' voetballend te zwak, maar het elftal was wel in balans met hem. Henderson vertrok en het was direct weer één grote chaos op het veld. Hoewel Blind organisatorisch daar wel iets van weg neemt, blijft het verdedigend erg kwetsbaar. We hebben gewoon een speler nodig die deze kwaliteiten aan het elftal toevoegt.

Klopt, met Alvarez en Henderson had je overduidelijk balans, maar het argument dat we zo'n speler niet hadden met het middenveld met Frenkie en Schone klopt ook. Dus het is nou ook weer niet zo dat het perse nodig is.

Je had toen wel de Ligt erachter. Sutalo is op dit moment wel onze enige pure verdediger centraal. Maar ja gaat die opbloeien onder Michel net als onder Farioli, behoorlijk koffiedik kijken op dit moment.

+2/-0

3LittleBirds schreef op 15 augustus 2026 om 13:43:

NW86 schreef op 15 augustus 2026 om 11:02:

Klopt, met Alvarez en Henderson had je overduidelijk balans, maar het argument dat we zo'n speler niet hadden met het middenveld met Frenkie en Schone klopt ook. Dus het is nou ook weer niet zo dat het perse nodig is.

Je had toen wel de Ligt erachter. Sutalo is op dit moment wel onze enige pure verdediger centraal. Maar ja gaat die opbloeien onder Michel net als onder Farioli, behoorlijk koffiedik kijken op dit moment.

Ik zeg daarom ook dat dit elftal schreeuwt om een type Alvarez. Dat argument rondom Frenkie snijdt geen hout. Dat elftal was lichtjaren beter dan dit elftal. Daarnaast wordt er voor het gemak even heel vaak vergeten dat Frenkie ook prima kan verdedigen en ook echt wel wat duelkracht heeft. Schone was daarbij tactisch sterk. Samen konden zij de balans houden.

Verder is dat een beetje de discussie omdraaien. Er is een stroming die heel erg doet alsof je 'met een type Alvarez' niet tot voetballen kan komen. Het is al aangetoond dat dit wel kan, met de titels die we met Edson hebben gewonnen (met goed voetbal ook). Met het seizoen waarin we alle wedstrijden in de groepsfase CL met sprankelend voetbal wonnen als uitroepteken.

De kans dat Sutalo gaat 'opbloeien' acht ik nihil. Farioli speelde met kont in eigen 16. Dat kan Sutalo wel, maar er zijn ook heel veel verdedigers die dat kunnen. Als je met een hogere lijn wil spelen krijgt Sutalo binnen de kortste keren paniekaanvallen. Hij kan ook helemaal niet voetballen. Davinson Sanchez had ook niet zo'n goede inspeelpass, maar was in ieder geval snel, doortastend en meedogenloos, waardoor je met hem prima achterin kon spelen ondanks dat hij puur voetballend niet geweldig was. Sutalo is precies het tegenovergestelde.

Ik snap oprecht niet waarom men voor hem zoveel excuses blijft verzinnen, net zoals ik niet snap dat men de waarde van een type Alvarez maar blijft ontkennen. Sutalo moet je verkopen bij ieder aannemelijk bod. Geen tijd meer aan verspelen. Ik vind oprecht Wijndal nog meer de moeite waard. Die past in essentie, ondanks zijn fratsen, ten minste nog bij je speelstijl.

+1/-0

Voor dit elftal ben ik het met je eens ben een type Alvarez. Iig iemand die de balans houdt en het liefst iemand met ook voetballende kwaliteiten, maar ja die zijn peperduur.

Sutalo moet je idd verkopen als je de kans krijgt, maar lukt dat niet dan zou ik hem toch opstellen en kijken waar het schip strand, maar duurt dit te lang dan wordt het toch het bankie ben ik bang. Sutalo past idd beter bij een verdedigend team dus hoop dat hij een transfer krijgt.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 322 pagina's: 1 2 3 4 ... 318 319 320 321 322

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.