Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Vak: -
Forumreacties: 1.396
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Ajax-sc Heerenveen
Man van de Wedstrijd Shelbourne FC-Ajax: -
De 26-jarige ervaren Oranje-international Lutsharel Geertruida is op weg naar Ajax, waar hij de nieuwe rechtsback moet worden. Volgens de Italiaanse transferjournalist Gianluigi Longari, die eerder deze zomer ook al goed zat met zijn nieuws over de komst van spits Marcos Leonardo, wil Ajax hem voor de neus van het eveneens geïnteresseerde PSV wegkapen. Zie: https://www.psvfans.nl/ajax-hoopt-psv-af-te-troeven-in-strijd-om-lutsharel-geertruida/link
Forumreacties: 3.948
Reg.: 10 juli 2003
Favoriete opstelling: geen
Forumreacties: 4.510
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-2-4
Forumreacties: 1.302
Reg.: 21 mei 2008
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
3LittleBirds
Fan van Ajax
Forumreacties: 413
Reg.: 24 november 2003
Zie de komst van Geertruida wel zitten. Geen fluwelen techniek maar staat zn mannetje. Iig beter dan Gaaei en Rosa. Rosa wat mij betreft backup. Ben wel benieuwd hoeveel bedreigingen hij gaat krijgen.
Jordi C doet iig niet aan breedte aankopen, hallelujah.
Is Berghuis wellicht met een transfer bezig? Blijft een hete zomer zo.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.820
Reg.: 14 mei 2024
Forumreacties: 3.134
Reg.: 27 april 2004
Forumreacties: 104
Reg.: 2 augustus 2026
Ik geloof er niets van. De druk op ex-Feyenoorders is altijd bizar als er geruchten over Ajax ontstaan. Hij is daar ook nog eens captain geweest. Daarnaast schijnt PSV hem ook te willen halen en die spelen Champions League. Waarom zou hij dan naar Ajax gaan?
Sportief is het voor iedere Eredivisieclub een versterking. In de Eredivisie dan. Op Champions League niveau vind ik hem niet geweldig - al heeft hij daar bij Feyenoord wel goed gespeeld. Maar dat neemt niet weg dat ik hem vooral op Eredivisie niveau een prima speler vind. Hij is ook niet voor niets bankzitter geworden bij Leipzig en Sunderland. Het is niet alsof hij van de bank bij Liverpool of Barcelona af komt.
Ik lees hier een aantal mensen die hem meer een rechtsback dan een CV vinden. Dat snap ik persoonlijk niet helemaal. Ik vind juist als CV dat hij op zijn natuurlijke positie staat. Voetballend komt hij op de back juist in problemen omdat hij dan minder tijd / ruimte heeft en dan is hij in mijn ogen vrij beperkt. Is niet zo comfortabel aan de bal als bijvoorbeeld Mazraoui om een goede inverted back te zijn. Hij heeft ook niet de power en de voortzetting om als aanvallende back heel gevaarlijk te zijn zoals bijvoorbeeld een speler als Dumfries. Verdedigend is hij als rechtsback prima, maar daar houdt het ook op. Hij zou ons wel sterker maken, daar niet van - maar ik vind hem wel meer een CV dan een rechtsback.
Maar ik geloof niet dat Ajax hem gaat kopen. Mocht dit bericht op waarheid berust zijn, zie ik dit echt meer als PSV dwars zitten en zodoende hopen dat ze defensief 'lek' blijven, dan dat je Ajax er echt heel veel sterker mee maakt.
3LittleBirds
Fan van Ajax
Forumreacties: 413
Reg.: 24 november 2003
Duurt wel allemaal lang met Godts, op het laatste moment je sterspeler verkopen is natuurlijk behoorlijk onhandig. Dat zullen die sjeiks in Parijs ook wel weten en op deze manier druk zetten zodat Ajax eerder akkoord gaat met een wat lager bod. Misschien moeten ze maar een ultimatum stellen, want nog een seizoen met Godts is ook geen straf. Volgens seizoen kan je Godts ook verkopen.
Uit: Hoogeveen
Forumreacties: 2.343
Reg.: 29 januari 2011
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 13 augustus 2026 om 11:31:
Duurt wel allemaal lang met Godts, op het laatste moment je sterspeler verkopen is natuurlijk behoorlijk onhandig. Dat zullen die sjeiks in Parijs ook wel weten en op deze manier druk zetten zodat Ajax eerder akkoord gaat met een wat lager bod. Misschien moeten ze maar een ultimatum stellen, want nog een seizoen met Godts is ook geen straf. Volgens seizoen kan je Godts ook verkopen.
Forumreacties: 104
Reg.: 2 augustus 2026
open/sluit de onderstaande quote:RodyTur10 schreef op 13 augustus 2026 om 12:21:
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 13 augustus 2026 om 11:31:
Het seizoen is ook wel bijzonder vroeg begonnen. Zeker gezien het lange WK dat pas een maand geleden is afgerond. Heel veel ploegen hebben hun selectie nog niet rond of wordt er nog getrokken aan sterspelers. Ik denk niet dat PSG met verkeerde intenties bezig is.
Even zozeer neem ik het Cruijff niet heel kwalijk dat de selectie nog in totale onbalans, terwijl ik meestal vind dat een TD zijn voorwerk gewoon gedaan moet hebben, zodat de trainer aan het begin van het seizoen meteen echt aan de slag kan.
open/sluit de onderstaande quote:De transferperiode moet gewoon niet doorlopen wanneer de competities al van start zijn gegaan. Heel simpel.
Godts is eigenlijk een bouwsteen van Ajax, want een opvolger (zowel qua positie, kwaliteit als potentiële cashcow) hebben we gewoon niet in huis.
En je wil de selectiedoorstroom toch wel houden op minimaal drie jaar voor stabiliteit. Dat wil zeggen de tijdsperiode waarin ongeveer de gehele selectie van Ajax is vervangen. Dus bij een succesverhaal zoals Godts is ca 2,5 jaar bij Ajax 1 gewoon te kort. Want de niet-succesvollen zullen sneller vertrekken (vrijwillig of gedwongen) dan drie jaar.
Als Ajax die trend gaat voortzetten met Hato dat ook Godts wordt verkocht met minder dan drie jaar bij Ajax 1 dan is maak je het jezelf theoretisch al onmogelijk (in mijn ogen) om een team te bouwen met continuïteit.
Probleem is dat Godts al akkoord is met PSG en dat de huidige Ajax ploeg geen Champions League speelt én dat ondanks alle bombarie er nog steeds een enorm gebrek is aan kwaliteit.
Maar we kunnen Godts inderdaad aan zijn contract houden en het risico nemen dat we hem volgend jaar voor "slechts" 30 tot 50 miljoen moeten verkopen. Die continuïteit vind ik heel veel waard. Doordat Overmars spelers vaak één jaar langer wist aan te houden dan de perceptie van de buitenwacht (bijv. Mazraoui, Martinez, Van de Beek) kon Ajax in Europa succes blijven boeken na 2018/19.
Forumreacties: 4.510
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-2-4
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 12 augustus 2026 om 22:35:
Zou wel grappig zijn: "Ex-Feyenoorder Geertruida verkiest Ajax boven PSV"
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.302
Reg.: 21 mei 2008
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 13 augustus 2026 om 15:20:
Inmiddels wordt de belangstelling van Ajax voor Lutsharel Geertruida ook door de Telegraaf bevestigd. Ajax zou met een deel van de transferopbrengst van de op handen zijnde verkoop van Mika Godts de komst van Lutsharel Geertruida kunnen financieren.
Uit: Limoges (Fr)
Forumreacties: 334
Reg.: 27 juli 2011
Favoriete opstelling: 4-5-1
Forumreacties: 5.885
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Calavaro schreef op 13 augustus 2026 om 17:19:
De mogenlijke komst van Geertruida vind ik maar niks. Degelijke voetballer, prima, maar niet voor dat bedrag en zeker niet voor op 6.
Gelukkig heeft Cruijff geen losse lippen, en komt dit verhaal waarschijnlijk uit de dikke duim van een 'expert'.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027