Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 36 pagina's: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36

De 26-jarige ervaren Oranje-international Lutsharel Geertruida is op weg naar Ajax, waar hij de nieuwe rechtsback moet worden. Volgens de Italiaanse transferjournalist Gianluigi Longari, die eerder deze zomer ook al goed zat met zijn nieuws over de komst van spits Marcos Leonardo, wil Ajax hem voor de neus van het eveneens geïnteresseerde PSV wegkapen. Zie: https://www.psvfans.nl/ajax-hoopt-psv-af-te-troeven-in-strijd-om-lutsharel-geertruida/link

+2/-0

Zou daar niet direct warm van worden. Heeft al jaren z’n niveau niet meer gehaald.

+3/-0

Als ik heel eerlijk ben, zie ik Geertruida als rechtsback wel zitten. Zolang hij niet als centrale verdediger wordt gezien, vind ik het prima. Geen idee wat het allemaal moet gaan kosten echter.

+1/-0

Geertruida is meer dan welkom.

+1/-0

Geertruida heeft afgelopen seizoen nog 28 wedstrijden in de Premier League voor Sunderland gespeeld. Hij kende een prima seizoen.
En afgelopen winter toonde het Liverpool van Arne Slot nog belangstelling.

+1/-0

Zie de komst van Geertruida wel zitten. Geen fluwelen techniek maar staat zn mannetje. Iig beter dan Gaaei en Rosa. Rosa wat mij betreft backup. Ben wel benieuwd hoeveel bedreigingen hij gaat krijgen.

Jordi C doet iig niet aan breedte aankopen, hallelujah.

Is Berghuis wellicht met een transfer bezig? Blijft een hete zomer zo.

+2/-0

Zou wel grappig zijn: "Ex-Feyenoorder Geertruida verkiest Ajax boven PSV"

+4/-0

Geertruida? Ik weet het niet. En dat is niet vanwege z'n verleden.

+2/-0

Ik geloof er niets van. De druk op ex-Feyenoorders is altijd bizar als er geruchten over Ajax ontstaan. Hij is daar ook nog eens captain geweest. Daarnaast schijnt PSV hem ook te willen halen en die spelen Champions League. Waarom zou hij dan naar Ajax gaan?

Sportief is het voor iedere Eredivisieclub een versterking. In de Eredivisie dan. Op Champions League niveau vind ik hem niet geweldig - al heeft hij daar bij Feyenoord wel goed gespeeld. Maar dat neemt niet weg dat ik hem vooral op Eredivisie niveau een prima speler vind. Hij is ook niet voor niets bankzitter geworden bij Leipzig en Sunderland. Het is niet alsof hij van de bank bij Liverpool of Barcelona af komt.

Ik lees hier een aantal mensen die hem meer een rechtsback dan een CV vinden. Dat snap ik persoonlijk niet helemaal. Ik vind juist als CV dat hij op zijn natuurlijke positie staat. Voetballend komt hij op de back juist in problemen omdat hij dan minder tijd / ruimte heeft en dan is hij in mijn ogen vrij beperkt. Is niet zo comfortabel aan de bal als bijvoorbeeld Mazraoui om een goede inverted back te zijn. Hij heeft ook niet de power en de voortzetting om als aanvallende back heel gevaarlijk te zijn zoals bijvoorbeeld een speler als Dumfries. Verdedigend is hij als rechtsback prima, maar daar houdt het ook op. Hij zou ons wel sterker maken, daar niet van - maar ik vind hem wel meer een CV dan een rechtsback.

Maar ik geloof niet dat Ajax hem gaat kopen. Mocht dit bericht op waarheid berust zijn, zie ik dit echt meer als PSV dwars zitten en zodoende hopen dat ze defensief 'lek' blijven, dan dat je Ajax er echt heel veel sterker mee maakt.

+1/-1

Duurt wel allemaal lang met Godts, op het laatste moment je sterspeler verkopen is natuurlijk behoorlijk onhandig. Dat zullen die sjeiks in Parijs ook wel weten en op deze manier druk zetten zodat Ajax eerder akkoord gaat met een wat lager bod. Misschien moeten ze maar een ultimatum stellen, want nog een seizoen met Godts is ook geen straf. Volgens seizoen kan je Godts ook verkopen.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 13 augustus 2026 om 11:31:

Duurt wel allemaal lang met Godts, op het laatste moment je sterspeler verkopen is natuurlijk behoorlijk onhandig. Dat zullen die sjeiks in Parijs ook wel weten en op deze manier druk zetten zodat Ajax eerder akkoord gaat met een wat lager bod. Misschien moeten ze maar een ultimatum stellen, want nog een seizoen met Godts is ook geen straf. Volgens seizoen kan je Godts ook verkopen.

Het seizoen is ook wel bijzonder vroeg begonnen. Zeker gezien het lange WK dat pas een maand geleden is afgerond. Heel veel ploegen hebben hun selectie nog niet rond of wordt er nog getrokken aan sterspelers. Ik denk niet dat PSG met verkeerde intenties bezig is.

Even zozeer neem ik het Cruijff niet heel kwalijk dat de selectie nog in totale onbalans, terwijl ik meestal vind dat een TD zijn voorwerk gewoon gedaan moet hebben, zodat de trainer aan het begin van het seizoen meteen echt aan de slag kan.

De transferperiode moet gewoon niet doorlopen wanneer de competities al van start zijn gegaan. Heel simpel.

Godts is eigenlijk een bouwsteen van Ajax, want een opvolger (zowel qua positie, kwaliteit als potentiële cashcow) hebben we gewoon niet in huis.

En je wil de selectiedoorstroom toch wel houden op minimaal drie jaar voor stabiliteit. Dat wil zeggen de tijdsperiode waarin ongeveer de gehele selectie van Ajax is vervangen. Dus bij een succesverhaal zoals Godts is ca 2,5 jaar bij Ajax 1 gewoon te kort. Want de niet-succesvollen zullen sneller vertrekken (vrijwillig of gedwongen) dan drie jaar.

Als Ajax die trend gaat voortzetten met Hato dat ook Godts wordt verkocht met minder dan drie jaar bij Ajax 1 dan is maak je het jezelf theoretisch al onmogelijk (in mijn ogen) om een team te bouwen met continuïteit.

Probleem is dat Godts al akkoord is met PSG en dat de huidige Ajax ploeg geen Champions League speelt én dat ondanks alle bombarie er nog steeds een enorm gebrek is aan kwaliteit.

Maar we kunnen Godts inderdaad aan zijn contract houden en het risico nemen dat we hem volgend jaar voor "slechts" 30 tot 50 miljoen moeten verkopen. Die continuïteit vind ik heel veel waard. Doordat Overmars spelers vaak één jaar langer wist aan te houden dan de perceptie van de buitenwacht (bijv. Mazraoui, Martinez, Van de Beek) kon Ajax in Europa succes blijven boeken na 2018/19.

+3/-0

RodyTur10 schreef op 13 augustus 2026 om 12:21:

3LittleBirds schreef op 13 augustus 2026 om 11:31:

Het seizoen is ook wel bijzonder vroeg begonnen. Zeker gezien het lange WK dat pas een maand geleden is afgerond. Heel veel ploegen hebben hun selectie nog niet rond of wordt er nog getrokken aan sterspelers. Ik denk niet dat PSG met verkeerde intenties bezig is.

Even zozeer neem ik het Cruijff niet heel kwalijk dat de selectie nog in totale onbalans, terwijl ik meestal vind dat een TD zijn voorwerk gewoon gedaan moet hebben, zodat de trainer aan het begin van het seizoen meteen echt aan de slag kan.

Dat laatste is natuurlijk een utopie. Zeker met de plek in de voedselketen die het Nederlands voetbal inneemt. Er is zelden een TD geweest die zijn selectie aan het begin van de voorbereiding helemaal rond had. Dat wordt alleen maar moeilijker ook de laatste jaren, ook gezien hetgeen je daarna al aanraakte - dat spelers steeds korter blijven. Zelfs als je denkt je selectie al goed voor elkaar te hebben vroeg in het transferseizoen, dan kunnen ze ook zomaar je beste spelers komen ophalen en dat is niet altijd tegen te houden.

Ik vind dat Jordi Cruijff heel goed werk levert wat dit betreft. Met Caio Henrique, Blind en Leonardo waren de eerste drie versterkingen al vlot binnen. Brandt, Tolu en Ter Stegen zijn uiteindelijk ook nog redelijk vroeg in het transferseizoen binnen gekomen (begin augustus).

Vergelijk dat met bijvoorbeeld Mislintat; hij haalde 12 spelers waarvan alleen de transfervrij Van den Boomen en Tahirovic vroeg bekend waren gemaakt. Ramaj en Medic kwamen toen ook begin augustus. Maar het grootste gedeelte van de versterkingen kwam pas in de laatste 2 weken (Akpom, Gaaie, Sutalo, Avila, Mikautadze, Forbs, Manssverk en Sosa). Helaas bleken de meesten ook geen versterking te zijn, maar de 4 die toen begin augustus al binnen waren (nu dus), dat waren ook zeker niet de grote aankopen waarvan je veel mocht verwachten. Wat dat betreft is Jordi echt een stuk voortvarender van start gegaan.

De transferperiode moet gewoon niet doorlopen wanneer de competities al van start zijn gegaan. Heel simpel.

Godts is eigenlijk een bouwsteen van Ajax, want een opvolger (zowel qua positie, kwaliteit als potentiële cashcow) hebben we gewoon niet in huis.

En je wil de selectiedoorstroom toch wel houden op minimaal drie jaar voor stabiliteit. Dat wil zeggen de tijdsperiode waarin ongeveer de gehele selectie van Ajax is vervangen. Dus bij een succesverhaal zoals Godts is ca 2,5 jaar bij Ajax 1 gewoon te kort. Want de niet-succesvollen zullen sneller vertrekken (vrijwillig of gedwongen) dan drie jaar.

Als Ajax die trend gaat voortzetten met Hato dat ook Godts wordt verkocht met minder dan drie jaar bij Ajax 1 dan is maak je het jezelf theoretisch al onmogelijk (in mijn ogen) om een team te bouwen met continuïteit.

Probleem is dat Godts al akkoord is met PSG en dat de huidige Ajax ploeg geen Champions League speelt én dat ondanks alle bombarie er nog steeds een enorm gebrek is aan kwaliteit.

Maar we kunnen Godts inderdaad aan zijn contract houden en het risico nemen dat we hem volgend jaar voor "slechts" 30 tot 50 miljoen moeten verkopen. Die continuïteit vind ik heel veel waard. Doordat Overmars spelers vaak één jaar langer wist aan te houden dan de perceptie van de buitenwacht (bijv. Mazraoui, Martinez, Van de Beek) kon Ajax in Europa succes blijven boeken na 2018/19.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Wel opgemerkt dat we nu wel in een lastige positie zitten om daar naar te handelen. Als je een matig elftal hebt en in de Conference League uitkomt, dan is het een stuk moeilijker om spelers die een grote stap kunnen maken toch te overtuigen nog dat jaar langer te blijven. Dat verhaal is een stuk makkelijker als je in de Champions League uitkomt en een sterk team hebt staan waar je ook oprecht ambities mee mag hebben. Dus ik denk dat we vooral eerst dat weer voor elkaar moeten krijgen en dan kun je daarna weer wat strakker zitten op het verhaal dat spelers hier 3-4 jaar moeten spelen.

Als je Godts nu laat gaan, dan laat je hem ook een jaar te vroeg gaan. Maar het is wel uit te leggen als je in deze positie zit en voor hem een megabedrag krijgt, waar je het zwakke elftal vervolgens flink mee kan versterken.

+3/-0

s0lido schreef op 12 augustus 2026 om 22:35:

Zou wel grappig zijn: "Ex-Feyenoorder Geertruida verkiest Ajax boven PSV"

Andersom was niet grappig geweest. Enkel naar Ajax gaan... owee als je dát doet!

+1/-0

Inmiddels wordt de belangstelling van Ajax voor Lutsharel Geertruida ook door de Telegraaf bevestigd. Ajax zou met een deel van de transferopbrengst van de op handen zijnde verkoop van Mika Godts de komst van Lutsharel Geertruida kunnen financieren.

+1/-0

Sjakie Meulemans schreef op 13 augustus 2026 om 15:20:

Inmiddels wordt de belangstelling van Ajax voor Lutsharel Geertruida ook door de Telegraaf bevestigd. Ajax zou met een deel van de transferopbrengst van de op handen zijnde verkoop van Mika Godts de komst van Lutsharel Geertruida kunnen financieren.

Geertruida is meer dan welkom.

+1/-0

De mogenlijke komst van Geertruida vind ik maar niks. Degelijke voetballer, prima, maar niet voor dat bedrag en zeker niet voor op 6.

Gelukkig heeft Cruijff geen losse lippen, en komt dit verhaal waarschijnlijk uit de dikke duim van een 'expert'.

+2/-0

Calavaro schreef op 13 augustus 2026 om 17:19:

De mogenlijke komst van Geertruida vind ik maar niks. Degelijke voetballer, prima, maar niet voor dat bedrag en zeker niet voor op 6.

Gelukkig heeft Cruijff geen losse lippen, en komt dit verhaal waarschijnlijk uit de dikke duim van een 'expert'.

Hoge aanschafkosten, hoog salaris, weinig tot geen restverkoopwaarde.

Vast niet de slechtste om erbij te hebben hoor, maar nog meer focus op de korte termijn en nog een groter risico voor als het mislukt. Veel spelers worden ook gehaald zonder dat ze concurrentie weg is. Lekker slagvaardig enzo hoor, maar ook dat is financieel riskant als je klanten als Dolberg toch niet weet te verkopen en zij salaris blijven opstrijken en qua transferwaarde tot het nulpunt zullen dalen.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 36 pagina's: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027