Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - Sparta R'dam

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax - Sparta
Zondag 27/4/2025 14:30

Belangrijke wedstrijd die we *moeten* winnen om onszelf niet onnodig in de problemen te brengen in de strijd om het kampioenschap.

Ik kan me niet herinneren wanneer we voor het laatst thuis punten hebben laten liggen tegen Sparta.

Statistieken thuiswedstrijden:

62 gespeeld, 45x winst, 13x gelijk, 4x verlies.
Goals: 177 voor, 43 tegen.

+1/-0

We creëren gewoon weer helemaal niks. Alle lange(re) ballen zijn ook weer dramatisch. Gaat weer moeilijk worden.

+1/-0

Jezus, wat zijn we aan het doen?

+1/-0

Ik begin bijna vrede te hebben met een tweede plaats. Wat we na PSV-uit laten zien is echt beneden alle peil.

+1/-0

Het is een klein mirakel dat je hier nog niet op een onoverbrugbare achterstand staat. 0 kansen bij elkaar gevoetbald.

+2/-0

Matheus houdt ons op de been.

Brobbey en Traore a.u.b. wisselen en de komende weken geen basisplek meer geven.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 27 april 2025 om 15:27:

Brobbey en Traore a.u.b. wisselen en de komende weken geen basisplek meer geven.

Nog steeds dezelfde mening over Matheus? ...

+1/-0

Dag kampioenschap! Eigen schuld en zeker die van Farioli. Had in de eerste helft al moeten wisselen. Gaaei waardeloos zoals 90% van de keren. Brobbey nooit meer opstellen. Traore wegjagen.

Keeper is een clown!

+1/-0

Wat een regelrechte schande weer vandaag. In alles enorm kinderlijk, Matheus uiteindelijk voorop. Wat ben je dan voor clown? Onbegrijpelijk.

Dat je het kampioenschap nog zo laat glippen is echt een schande. De debiliteit van vorig jaar is terug in de organisatie en in individuele spelers.

Weghorst de enige die credits verdient.

+2/-1

Mike1976 schreef op 27 april 2025 om 16:25:

s0lido schreef op 27 april 2025 om 15:27:

Nog steeds dezelfde mening over Matheus? ...

Op basis van de eerste helft, ja. Anders stonden het minstens 0-2 bij rust. Daarmee praat ik zijn gekloot niet goed.

+1/-0

De zoveelste schandalig slechte Ajax-onwaardige wedstrijd.

Signaal afgeven en spelers uit de selectie zetten, looptrainingen af laten werken bij jong Ajax. Nu al doorselecteren richting volgend seizoen. 70% van deze selectie heeft niks bij Ajax te zoeken en moét weg. Het dood hout moet rigoreus verwijderd worden.

Godts, Brobbey, Traoré, Klaassen, Berghuis, Gaaei wat een rotzooi.

Creatieve spelers halen? Nee nergens voor nodig hé Alex en Francesco!

+2/-1

Als het de intentie van Farioli is om zijn eigen marktwaarde te kelderen om volgend jaar nog in Amsterdam op de payroll te staan, is hij wel goed bezig moet ik toegeven. One trick pony die elke week hetzelfde truukje probeert en niet doorheeft dat je tegen kleinere ploegen dit systeem niet moet blijven hanteren.

Je kan wel wijzen naar 4x het kader raken, maar het feit blijft dat Ajax 70% van de wedstrijd ondermaats voetbalde. Je mag van geluk spreken dat je na de 1e helft niet met 0-2 gaat rusten, waar je zelf 0 kansen tegenover zet.

Het inbrengen van Weghorst deed de wedstrijd kantelen, omdat die itt Brobbey op zijn medespelers let en het spel probeert te versnellen. Brobbey is vooral bezig met zich vasthaken aan een tegenstander, de bal in de voet vast te houden (wat 9/10 ook gewoon mislukt) en iedereen terug in positie laat komen. En over de grond rollen als er contact is, om dan misnoegd naar de scheidsrechter te kijken als die (meestal terecht) niet fluit.

Gaaei ondermaats (leer eens een voorzet trappen?), Berghuis lachwekkend slecht (heeft die iets goed gedaan?) en zoals tackle zei een clown in doel. Hoe je erin slaagt niet te weten wat een terugspeelbal is op je 32e is mij een raadsel.

Ik zou enkel Sutalo een voldoende geven, want die deed het echt wel goed. Toch mooi om te zien hoeveel rust hij uitstraalt aan de bal en ook veelal voor de voetballende oplossing kiest. Ik mag hopen dat hij deze zomer niet verkast, want dan zit Ajax volgend seizoen met een gigantisch probleem achterin. Voor de rest kan Kroes vol aan de bak. Hij mag komende zomer 15 spelers proberen lozen en het middenveld van een serieuze kwaliteitsinjectie voorzien.

+3/-0

Na de eerste wissels begon he beter te lopen totdat een domme actie van Mateus ons bijna 3 punten kost, we mogen nog van geluk spreken dat Regeer de gelijkmaker maakt.
Het zat ook niet mee voor ons.

+2/-0

tackle schreef op 27 april 2025 om 16:27:

Dag kampioenschap!

Ik zie PSV niet bij Feyenoord winnen. En die treffer van Regeer kon wel eens een hele belangrijke zijn.

+3/-0

3xA schreef op 27 april 2025 om 16:48:

Ik zie PSV niet bij Feyenoord winnen. En die treffer van Regeer kon wel eens een hele belangrijke zijn.

Ik zie Ajax ook niet van NEC, Groningen en Twente winnen, tenzij Farioli eindelijk eens het licht ziet.

+4/-0

Bjorn121 schreef op 27 april 2025 om 16:51:

Ik zie Ajax ook niet van NEC, Groningen en Twente winnen, tenzij Farioli eindelijk eens het licht ziet.

En Feyenoord kan zelfs opeens nog kampioen worden, dus die spelen wellicht nog ergens om :I

+1/-0

Dit seizoen heeft ons allemaal 10 jaar ouder gemaakt. Ik zal niet ontkennen dat het erg moeizaam gaat, maar ik denk dat we het net gaan halen. Verder moeten we ook niet vergeten dat we vandaag wel erg veel pech hadden. Hoe vaak hebben we het aluminium geraakt? 5 keer?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 april 2025, 17:17:54.

+2/-0

3xA schreef op 27 april 2025 om 17:08:

Dit seizoen heeft ons allemaal 10 jaar ouder gemaakt. Ik zal niet ontkennen dat het erg moeizaam gaat, maar ik denk dat we het net gaan halen. Verder moeten we ook niet vergeten dat we vandaag wel erg veel pech hadden. Hoe vaak hebben we het aluminium geraakt? 5 keer?

Wij hebben pech gehad? Dan heb je de eerste helft gemist.

+3/-0

3xA schreef op 27 april 2025 om 17:08:

Vorig seizoen heeft mij 10 jaar ouder gemaakt, dit seizoen niet zozeer eerlijk gezegd. Dat van het aluminium raken heb ik ook al benoemd, maar dat neemt niet weg dat Ajax heel slecht was tot aan de wissel Weghorst en niets in de pap te brokken had.

Ik blijf erbij, als Farioli blijft vasthouden aan de taktiek die overduidelijk niet werkt tegen kleinere ploegen, dan gaat Ajax het niet redden. Wordt nog leuk, als je straks 3 punten moet halen tegen Twente. Ik krijg weer flashbacks naar de wedstrijd tegen Willem II, met die vrije trap van Roger (over 10 jaar ouder gesproken).

Je speelt nu eigenlijk 2 wedstrijden met het mes op de keel en je moet al beginnen bidden dat Feyenoord wint van PSV. Ik heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd, want PSV zit weer in een flow en het valt nog af te wachten of Van Persie de druk van een topduel nu al aankan.

+2/-0

De volgende zaaddodende wedstrijd. Het is te absurd voor woorden. Ik sterf liever in schoonheid dan te sterven in lelijkheid, wálgelijkheid.
Hierbij moet ik altijd denken aan de tijd bij Ajax onder Frank de Boer. Zo slecht was het toen niet, ivm nu onder Farioli. Toen was het dodelijk saai en ook veel tikkie breed tikkie breed.
Maar toen was er een plan waarbij er ook voorwaarts gevoetbald werd. Misschien niet veel, maar heel veel meer als nu.
Vanmiddag tegen Sparta, (en zo goed als alle wedstrijden hiervoor dit seizoen) alles gaat belachelijk en schandalig slecht. Een tempo van lik me vessie en nog zoveel meer.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - Sparta R'dam