Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - Heracles Almelo

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Nul kansen weggeven, genoeg kansen gecreëerd.
Rosa deed heT aardig als RCV,goed om te weten dat hij daar eventueel in noodgevallen ook kan spelen.
Ik heb weer verbeteringen gezien ten opzicht van de vorige wedstrijden, er moet nog echt het een en ander verbeteren maar gelukkig komen weer spelers terug van blessure zodat we sneller met ons ideale elftal kunnen spelen.

+2/-0

Je loopt een keer of vijf gewoon op een 99% doelpunt af, maar verknalt het gewoon elke keer. We hebben echt doelpunten nodig in de selectie.

Naast een zes en goede backs.

+2/-0

Vooruitgang. Beter dan de 1e 2 wedstrijden. Weet wel dat we wonnen tegen de #16 en 18 en gelijkspeelden tegen de #13. Enkel tegen de #18 zag het soort van 'oké' uit.

+3/-0

Ik vond het er bij fasen wel goed uitzien gisteren. Eerste kwartier, nog een goede fase na rust. Maar we vallen erg ver terug hoor, tussen die goede fases door. Het is dat Heracles ook walgelijk slecht speelde (werkelijk niets gedaan in balbezit en ook slechte pressing op onze defensie), anders waren we zomaar serieus in de problemen gekomen.

Als het om de stoelendans op '6' gaat, lijkt het me helder dat Fitz-Jim daar tot op heden het best heeft gepresteerd. Eén of twee slechte ballen (waaronder die rare lange bal in de diepte waar niemand stond) maar verder vooral heel bedrijvig en dynamisch. Groot verschil met o.a. Klaassen. Je zag dat dan Baas ook wat meer ruimte en mogelijkheden krijgt om naar voren te bewegen. Da's wat je wilt natuurlijk.

Rosa vond ik over de hele wedstrijd gezien de slechtste man. Pas toen hij rechtsback ging spelen vond ik het weer ergens op lijken. Kan wel een mannetje uitschakelen (lijkt me erg irritant om hem als directe tegenstander te hebben) maar aan de bal is het pover en zwakjes. Ik vind zijn passing vaak slap en ik vond hem vaak besluiteloos aan de bal. Dat terwijl je als CV juist direct en hard moet inspelen als je onder druk wilt uit voetballen. Groot verschil trouwens met Sutalo toen die erin kwam, die beheerst dat allemaal een stuk beter.

Naast Rosa viel Moro me erg tegen, vooral in de eerste helft. Na rust kwam ie er wat beter in met een paar geslaagde acties. Had natuurlijk een vrije trap moeten krijgen toen ie werd neergehaald en conform de spelregels was dat ook een rode kaart. Sowieso geen idee wat die scheids gedronken had. Overduidelijke overtreding op Baas gemist, zonder VAR wordt de 2-0 je door de neus geboord en een aantal keer acties van o.a. Weghorst en Edvardsen afgefloten terwijl daar eenvoudigweg niets aan de hand was.

Wijndal viel na een aardige start ook ver terug. Die actie in de slotfase sloeg natuurlijk alles. Sowieso missen we een handvol 100% kansen. En ja, Weghorst loopt 1 op 1, maar hij moet er meer maken gezien de kansen. Die kopbal nadat ie de bal van Gaaei werkelijk op een presenteerblaadje krijgt moet natuurlijk minimaal op doel, en moet eigenlijk gewoon zitten. Maait ook een paar keer half naast de bal. De echte scherpte is er nog niet, laten we maar zeggen.

Gloukh kan trouwens wel voetballen he. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven. Lekker een vrije rol geven op het middenveld, dan zul je zien dat je aanvallend veel meer verrassing in je spel krijgt. Hij moet mensen voor zich hebben waaraan ie de bal kwijt kan, dan moet je 'm niet in de voorhoede zetten. Hopelijk durft Sjon dat vanaf volgende week gewoon aan.

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 augustus 2025 om 14:35:

Ik vond het er bij fasen wel goed uitzien gisteren. Eerste kwartier, nog een goede fase na rust. Maar we vallen erg ver terug hoor, tussen die goede fases door. Het is dat Heracles ook walgelijk slecht speelde (werkelijk niets gedaan in balbezit en ook slechte pressing op onze defensie), anders waren we zomaar serieus in de problemen gekomen.

Als het om de stoelendans op '6' gaat, lijkt het me helder dat Fitz-Jim daar tot op heden het best heeft gepresteerd. Eén of twee slechte ballen (waaronder die rare lange bal in de diepte waar niemand stond) maar verder vooral heel bedrijvig en dynamisch. Groot verschil met o.a. Klaassen. Je zag dat dan Baas ook wat meer ruimte en mogelijkheden krijgt om naar voren te bewegen. Da's wat je wilt natuurlijk.

Rosa vond ik over de hele wedstrijd gezien de slechtste man. Pas toen hij rechtsback ging spelen vond ik het weer ergens op lijken. Kan wel een mannetje uitschakelen (lijkt me erg irritant om hem als directe tegenstander te hebben) maar aan de bal is het pover en zwakjes. Ik vind zijn passing vaak slap en ik vond hem vaak besluiteloos aan de bal. Dat terwijl je als CV juist direct en hard moet inspelen als je onder druk wilt uit voetballen. Groot verschil trouwens met Sutalo toen die erin kwam, die beheerst dat allemaal een stuk beter.

Naast Rosa viel Moro me erg tegen, vooral in de eerste helft. Na rust kwam ie er wat beter in met een paar geslaagde acties. Had natuurlijk een vrije trap moeten krijgen toen ie werd neergehaald en conform de spelregels was dat ook een rode kaart. Sowieso geen idee wat die scheids gedronken had. Overduidelijke overtreding op Baas gemist, zonder VAR wordt de 2-0 je door de neus geboord en een aantal keer acties van o.a. Weghorst en Edvardsen afgefloten terwijl daar eenvoudigweg niets aan de hand was.

Wijndal viel na een aardige start ook ver terug. Die actie in de slotfase sloeg natuurlijk alles. Sowieso missen we een handvol 100% kansen. En ja, Weghorst loopt 1 op 1, maar hij moet er meer maken gezien de kansen. Die kopbal nadat ie de bal van Gaaei werkelijk op een presenteerblaadje krijgt moet natuurlijk minimaal op doel, en moet eigenlijk gewoon zitten. Maait ook een paar keer half naast de bal. De echte scherpte is er nog niet, laten we maar zeggen.

Gloukh kan trouwens wel voetballen he. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven. Lekker een vrije rol geven op het middenveld, dan zul je zien dat je aanvallend veel meer verrassing in je spel krijgt. Hij moet mensen voor zich hebben waaraan ie de bal kwijt kan, dan moet je 'm niet in de voorhoede zetten. Hopelijk durft Sjon dat vanaf volgende week gewoon aan.

Nouja, Fitz-Jim heeft zijn kunsten getoond tegen uitgevlogen Adelaars en een stelletje prutsers dat nou niet van de aanvallende intenties over liep. Dan is hij van het stel dat we hebben inderdaad de beste optie, omdat hij dan het meest dynamiek en voetbal erin krijgt. Desalniettemin ben ik er inmiddels ook wel voor om het in zwaardere wedstrijden met hem te proberen om zodoende er zoveel voetbal in proberen te krijgen dat tegenstanders moeten reageren ipv ageren en dat je defensieve problemen op die manier voor bent.

Weghorst vind ik de afgelopen 2 wedstrijden ook niet best. De held loopt zichzelf denk ik een beetje voorbij. Hij is met van alles bezig (scheidsrechters, tegenstanders) en probeert te complete spits uit te hangen door zich aan te bieden, terug te zakken etc. Hij kaatst op zich goed, dus dat is het probleem niet. Wel is hij vaak niet in de punt te vinden als je hem er wel in wil hebben. Het heeft het voordeel dat anderen dan in het gat kunnen duiken maar ik zie dat niet goed uitgevoerd worden. Wellicht is het allemaal efficienter als hij zich concentreert op zijn rol in de zestien. Het lijkt me als verdediger zwaar vermoeiend om tegen die man te staan, het is zuiger die continu van alles uit probeert te lokken en kopduels tegen zijn ook niet bepaald makkelijk tegen hem. Nadeel daarvan wel is dat het geheel wellicht iets minder dynamisch en onvoorspelbaar wordt.

Berghuis is weer helemaal het mannetje. Zonder echter de hater (snap dat ik de schijn tegen heb) uit te willen hangen vind ik het allemaal wel meevallen. Een vrij simpel diepteballetje en een corner die door de keeper gemist wordt tegen Telstar en tegen dit cafe-elftal een rebound die hij erin schiet. Ik ben bang dat dit teveel krediet oplevert en dat hij standaard opgesteld gaat worden in wedstrijden waarin hij overlopen gaat worden, zoals de eerste helft vorige week.

Gloukh zou ik ook als 10 willen zien. Wel met 2 zessen erachter want ik denk dat hij wel wat balverlies zal hebben. Denk echter dat hij voldoende zal brengen om dit te compenseren. Een technische en behendige speler inderdaad.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - Heracles Almelo