Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] FC Volendam - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

We zijn met 1-1 nog altijd ongeslagen, maar op deze wijze kan Ajax komend seizoen de Champions League miljoenen vergeten. De technische staf met trainer John Heitinga is vooralsnog niet in staat om hetzelfde uit de spelersgroep te halen als zijn voorganger Francesco Farioli.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 30 augustus 2025 om 18:26:

Kroes heeft er ook een puinhoop van gemaakt. Duur ingekocht, veelal op posities die geen prio hadden. En veel nutteloze aankopen zoals Regeer, Rosa en Edvardsen. Met dit schema jezelf al uitschakelen voor het kampioenschap is lachwekkend.

De Mislintat-aankopen zijn bijna allemaal de deur uitgewerkt. Hier het voltooide elftal aankopen door Kroes. Mooi ploegje voor de CL:

Jaros: Edvardsen, Itakura, Mokio, Rosa; Regeer, McConnell, Gloukh; Traoré, Weghorst, Moro.

Direct kostenplaatje ca. € 45 miljoen. Al maak ik mij meer zorgen om de opportuniteitskosten. Edit: Mokio toegevoegd

Dit bericht is gewijzigd op 30 augustus 2025, 18:45:59.

+1/-0

RodyTur10 schreef op 30 augustus 2025 om 18:40:

Quido schreef op 30 augustus 2025 om 18:26:

Kroes heeft er ook een puinhoop van gemaakt. Duur ingekocht, veelal op posities die geen prio hadden. En veel nutteloze aankopen zoals Regeer, Rosa en Edvardsen. Met dit schema jezelf al uitschakelen voor het kampioenschap is lachwekkend.

De Mislintat-aankopen zijn bijna allemaal de deur uitgewerkt. Hier het bijna voltooide elftal aankopen door Kroes. Mooi ploegje voor de CL:

Jaros: Edvardsen, Itakura, ?, Rosa; Regeer, McConnell, Gloukh; Traoré, Weghorst, Moro.

Direct kostenplaatje ca. € 45 miljoen. Al maak ik mij meer zorgen om de opportuniteitskosten.

Mokio is geloof ik ook van Kroes. Dan heb je er 11 aangezien Rugani alweer weg is.

+1/-0

Ik ben in slaap gevallen tijdens de 2e helft.

+1/-0

3xA schreef op 30 augustus 2025 om 18:16:

Voor wie nog twijfels had: Johnny gaat de kerst niet halen.

Voor ons is het te hopen dat hij de herfstvakantie bij lange na niet haalt. Hoe eerder hij eruit is des te minder schade kan hij aanrichten.

Maargoed Kroes zijn kop ligt wat mij betreft ook op het hakblok. Kon kiezen welke trainer hij wilde en kwam resoluut uit bij de faalhaas uit de tweede helft van het seizoen 2022/23. En dat kan ons weleens duur op gaan breken vrees ik. Ontslag Heitinga is een brevet van onvermogen voor Kroes.

forumillustratie
forumillustratie

+4/-0

Schrijnend, Schrijnend, Schrijnend. De persconferentie daarna was net zo schrijnend. Het middenveld "werkt niet hard genoeg en wint zijn duels niet".

Als je Berghuis, Fitz-Jim en Taylor opstelt, dan weet je toch dat je een middenveld hebt met beperkte duelkracht? Waarom stuur je dit middenveld het veld in als dat volgens jou de basis is om een goede wedstrijd te spelen (we lijken die club uit Rotterdam wel).

Buiten dat, was duelkracht en vechtlust op het middenveld niet het grootste probleem. Waar ik mij veel meer zorgen over maak is dat bijna alle spelers de neiging hebben om maar te lopen met de bal, de passing wat onzorgvuldig was en dat we radeloos lijken te zijn in de laatste 30 meter richting de goal van de tegenstander.
Ik hou mijn hart vast voor de komende weken, we kunnen begin oktober zo maar onderin het linkerrijtje bungelen en onderaan in de CL competitie.

+2/-0

3xA schreef op 30 augustus 2025 om 18:16:

Voor wie nog twijfels had: Johnny gaat de kerst niet halen.

De Kerst? Ik kan alleen maar hopen dat we na de volgende interland periode al met een andere trainer op de bank zitten. En dat Kroes dan meteen ook de eer aan zichzelf houdt, want die heeft van falen een handelsmerk gemaakt.

Telstar, GAE, Heracles, FC Volendam: 4 verliespunten. Dit zijn de tegenstanders (muv GAE) waar je dik aan je doelsaldo moet gaan werken. Wij hebben een doelsaldo van 7-3 momenteel.

PSV zit met een wedstrijd minder gespeeld aan 12-3 en NEC (!) aan 12-1. Die laatste gaan dat niet volhouden, maar het geeft je wel een beeld hoe diep Ajax gezakt is.

+4/-0

Nog los van basisbeginselen als strijd, inzet en intensiteit, was dit voetballend nog bedroevender dan Steijn en Frank ‘kommetje’ de Boer-voetbal. Er zit echt nul diepte, dynamiek en verrassing in ons spel.

+3/-0

Gloukh en Moro worden onder de bus gegooid. Pas net bij de club in een vreemd land en op posities waar ze zelden hebben gespeeld.

Over vriendjes Berghuis en Klaassen geen kwaad woord.

Sjonnie rot op!

+4/-0

Waar je hoopt dat het per wedstrijd beter zou worden is er momenteel geen pijl op te trekken.snap ook niet dat Heitinga Gloukh en Moro steeds als eerste wisselt, dit zijn juist spelers die iets kunnen forceren.
Het is dat psv verloren heeft anders loop je al heel snel veel averij op.

+2/-0

spelbos schreef op 30 augustus 2025 om 23:29:

Waar je hoopt dat het per wedstrijd beter zou worden is er momenteel geen pijl op te trekken.snap ook niet dat Heitinga Gloukh en Moro steeds als eerste wisselt, dit zijn juist spelers die iets kunnen forceren.

Het is aankopen slachtofferen of "karakters" als Weghorst en Bergosso die bij kritiek gaan muiten en klagen in de media. Nou dan is de keuze simpel, meerdere trainers en Kroes zelf hebben daarin al het voorbeeld gegeven de laatste jaren.

+2/-0

Mike1976 schreef op 31 augustus 2025 om 00:50:

spelbos schreef op 30 augustus 2025 om 23:29:

Het is aankopen slachtofferen of "karakters" als Weghorst en Bergosso die bij kritiek gaan muiten en klagen in de media. Nou dan is de keuze simpel, meerdere trainers en Kroes zelf hebben daarin al het voorbeeld gegeven de laatste jaren.

Bergosso heeft het lekker voor elkaar zo, kan lekker de spelverdeler uithangen en lekker vaak voor eigen succes gaan terwijl ie vast nog steeds een prima salaris opstrijkt.

Dat het voor Ajax allemaal wat minder is, zal het niet boeien.

+3/-0

Na de eerste helft tegen Telstar schreef ik dat ik blij was met hoe Ajax aanvalde. Achterin was het natuurlijk gatenkaas, en kreeg ik allemaal minpunten op m'n bericht. Maar wat me zoveel hoop gaf was dat Ajax kans op kans creeerde met snelle, directe aanvallen. Ja, het is tegen Telstar, maarja, dit is ook Ajax anno 2025.

Daar is weer bijna niets van over. We zijn terug bij af. Vooral in de tweede helft tegen Volendam was het weer hetzelfde probleem als zo vaak sinds het vertrek van Ten Hag. Eindeloos traag gebrei. Balletje terug, balletje breed, balletje breed, enz. enz. enz. Het lijkt erop dat niemand weet wat te doen, niemand denkt aan een oplossing om door de tegenstander heen te komen.

Volgens mij is er gewoon weinig tactiek achter het elftal van Heitinga. Er is geen plan. Het begint (weer, net zoals de vorige keer) erop te lijken dat Heitinga gewoon geen tactisch brein is zoals Ten Hag, Slot, of zelfs Farioli dat is. Het is een 'Kom op jongens' trainer. Leuk. Hij vertelt ze dat ze meer inzet moeten tonen, dat 'die ballen erin moeten', dat soort makkelijk gelul.

Voor de lange termijn bouwen, daarvoor moet je een plan hebben. Er is geen plan. Ze doen maar wat. Heel traag balletje breed, balletje terug. Zo speelde het Van Gaal van 1995 niet. Zo speelde het Bosz van 2017 of het Ten Hag van 2018 niet. Ik heb betere dingen te doen dan hiernaar te kijken. Laat me maar weten wanneer deze trainer vertrokken is, want dit voetbal is absoluut niet om aan te zien.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] FC Volendam - Ajax