Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - PEC Zwolle

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zo direct om 16:30 uur. Ik denk niet dat we gaan winnen. Voorlopig winnen we geen wedstrijden gezien het programma en het hoopje ellende.

Gloukh inderdaad geslachtofferd. Klaassen op 10 en Steven rechtsbuiten. Jahoor... dit wordt niks!!!

Godts Weghorst Berghuis
Taylor Klaassen(c) Regeer
Wijndal Baas Itakura Gaaei
Jaros

Rosa Moro Dolberg Gloukh Heerkens McConnell O.Edvardsen Pasveer Mokio Fitz-Jim Sutalo Alders

+2/-0

Wat een bagger opstelling. Totaal geen vertrouwen. Zal met een schuin oog kijken en meer ook niet.

Totaal geen creativiteit op het middenveld. Alle aankopen worden genegeerd en geslachtofferd door onze "top" trainer. Ben echt al helemaal klaar met Heitinga.

+6/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Waar hebben we weer naar gekeken? Zelfs de eerste helft was bijzonder matig; een fatsoenlijke ploeg had Zwolle op 6-0 gezet en niet zoveel toegestaan. Houd hier alsjeblieft mee op. Stop met Sjon, stop met Wijndal, stop met het gehussel. HOU HET SIMPEL.

+5/-0

Selectie met potentie, helaas een trainer die er weinig van snapt.

+4/-0

Regeer speelde vanaf het begin een goede pot. Veel balveroveringen e.d. Hij is als middenvelder veel beter dan als back.

+1/-0

Beste 1e helft van het seizoen,dan valt de 2e helft weer heel zwaar tegen,ook met de wissels werd het niet beter.
Na de wissel van Itakura was de verdediging lek als een maandje.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 13 september 2025 om 19:05:

Regeer speelde vanaf het begin een goede pot. Veel balveroveringen e.d. Hij is als middenvelder veel beter dan als back.

Absoluut niet mee eens. Regeer was matig tot redelijk. Is geen Ajax materiaal. Kan een leuke subtopper worden maar meer ook niet.

Maar goed ik ben ook absoluut geen fan van hem. Zwaar overschatte speler en ook onbegrijpelijk dat ze die teruggehaald hebben.

+5/-0

Gloukh op de bank, Dolberg in de 39ste al laten warmlopen maar hem vervolgens niet laten invallen. Het zijn allemaal van die maniertjes van “kijk mij eens de grote manager zijn die alles onder controle heeft”.

Ik word zo moe van Heitinga (als trainer, niet als mens).

+3/-0

TADIC10 schreef op 13 september 2025 om 20:08:

Gloukh op de bank, Dolberg in de 39ste al laten warmlopen maar hem vervolgens niet laten invallen. Het zijn allemaal van die maniertjes van “kijk mij eens de grote manager zijn die alles onder controle heeft”.

Ik word zo moe van Heitinga (als trainer, niet als mens).

Ik vrees dat we eerst 3-4 keer flink op onze bek zullen gaan voordat de directie ingrijpt. De zware wedstrijden moeten nog komen.

+3/-0

tackle schreef op 13 september 2025 om 19:32:

Absoluut niet mee eens. Regeer was matig tot redelijk. Is geen Ajax materiaal. Kan een leuke subtopper worden maar meer ook niet.

Maar goed ik ben ook absoluut geen fan van hem. Zwaar overschatte speler en ook onbegrijpelijk dat ze die teruggehaald hebben.

Waarin was hij gisteren matig dan? Toen o.a. Regeer en Itakura eraf gingen, verloor Sutalo de bal en was er geen Regeer meer om de fout te herstellen. Het is géén toeval dat we die tegengoal na al die wissels tegen kregen.

Het was onze beste helft tot zover de 1e helft, maar de lat lag niet hoog daarvoor. Wat ging direct na rust eigenlijk mis? Bijna alle spelers lopen als een zak stront rond en/of verspelen de bal. Regeer zijn passes kwamen bijna allemaal aan, stond defensief enorm goed gepositioneerd, maakte zelfs weleens een rush naar voren, hield heel goed de bal in de ploeg en herstelde vaak de fout van een ploeggenoot. Hij zorgde ervoor dat we vaak de bal weer hebben of behouden.

De andere middenvelders, backs en aanvallers wisten (zeker in de 2e helft) niet (meer) wat met de bal te doen. Het was zó slordig en sloom!!! Wout speelde een goede 1e helft áls hij ook zijn kansen wist af te maken; al was het er maar 1! In de 2e helft was óók hij niks meer waard!!

Wijndal valt tegen. Dan tóch maar nú al Mokio op linksback gooien, wat mij betreft. Ook Gaaei is slordig. Deed goed bij de 3-1, maar het oogt problematisch. Alders of Rosa maar eens overwegen daar...

Klaassen maakte gelukkig Mr. 1-0, maar verder was het niet veel. Taylor wederom de onzichtbare man. Berghuis opnieuw dra-ma-tisch! Hij op rechtsbuiten kán niet meer!!! En op 10 misschien maar focussen op Gloukh én Klaassen! Wát een problemen kennen we met deze selectie, staff, etc. Daarom zeg ik dingen als Taylor op rechtsbuiten gooien, omdat er géén balans is én geen vechtlust! Géén winnaarsmentaliteit!!!!! Een aantal natte kranten staan op het veld geleid door de alle natste naast het veld...

Fijn dat Mika opstaat! Onze redder gisteren!!

+1/-0

Ik hou mijn hart vast voor de wedstrijden in de CL en tegen PSV binnenkort. Er moet echt nog een hoop gebeuren. De eerste helft was het weliswaar net als tegen Telstar wat te veel een open huis, aanvallend zag het er wel leuk en dynamisch uit. Na rust zakte de ploeg gigantisch weg, en ik weet niet of dat nou komt omdat Heitinga geen antwoord had op de omzettingen bij Zwolle of dat de spelers op een gegeven moment ook wat vermoeid raakten. Feit is wel dat je bij rust al meer afstand had moeten nemen. Weghorst had ondanks dat hij vaak slecht werd bediend minimaal 1 keer moeten scoren. Aan Godts en Klaassen lag het in elk geval niet. Bij Klaassen heb ik al langer vaak het gevoel dat hij zo'n beetje de enige volwassen en betrouwbare speler op de helft van de tegenstander is, en Godts had eindelijk wat tempo en overzicht in zijn spel.

Wat die vreselijke opstelling betreft waren er overigens wel wat verzachtende omstandigheden. Ik had ook niet verwacht dat Dolberg en McConnell zouden starten als ze pas sinds donderdag voor het eerst mee hebben getraind. Daarnaast is er in de spits de nood ook niet zo, want Weghorst is goed aan het seizoen begonnen. Sutalo kan doordat hij een groot deel van de voorbereiding heeft gemist voorzichtig gebracht worden. Met een Baas in topvorm en een weer uitstekende Itakura is er ook hier geen haast. Alleen Gloukh op de bank is wel echt een schande. Snap daarnaast ook niet zo dat Klaassen op zes ging spelen na McConnell zijn invalbeurt.

+1/-0

thomas83 schreef op 14 september 2025 om 12:46:

De eerste helft was het weliswaar net als tegen Telstar wat te veel een open huis, aanvallend zag het er wel leuk en dynamisch uit.

Dit snap ik niet. Weet je hoeveel kansen/schoten PEC had gisteren tijdens 1e helft en hoeveel Telstar tegen ons? Behoorlijk verschil, denk ik hoor.

+1/-0

Kiki schreef op 14 september 2025 om 12:54:

Dit snap ik niet. Weet je hoeveel kansen/schoten PEC had gisteren tijdens 1e helft en hoeveel Telstar tegen ons? Behoorlijk verschil, denk ik hoor.

Tegen Telstar was het wel de overtreffende trap inderdaad. Maar ook gister was het veel te open voor een thuiswedstrijd tegen, met alle respect, PEC Zwolle. In dit soort wedstrijden behoor je meer controle over de wedstrijd te hebben.

+2/-0

Kiki schreef op 14 september 2025 om 10:17:

Waarin was hij gisteren matig dan? Toen o.a. Regeer en Itakura eraf gingen, verloor Sutalo de bal en was er geen Regeer meer om de fout te herstellen. Het is géén toeval dat we die tegengoal na al die wissels tegen kregen.

Het was onze beste helft tot zover de 1e helft, maar de lat lag niet hoog daarvoor. Wat ging direct na rust eigenlijk mis? Bijna alle spelers lopen als een zak stront rond en/of verspelen de bal. Regeer zijn passes kwamen bijna allemaal aan, stond defensief enorm goed gepositioneerd, maakte zelfs weleens een rush naar voren, hield heel goed de bal in de ploeg en herstelde vaak de fout van een ploeggenoot. Hij zorgde ervoor dat we vaak de bal weer hebben of behouden.

De andere middenvelders, backs en aanvallers wisten (zeker in de 2e helft) niet (meer) wat met de bal te doen. Het was zó slordig en sloom!!! Wout speelde een goede 1e helft áls hij ook zijn kansen wist af te maken; al was het er maar 1! In de 2e helft was óók hij niks meer waard!!

Wijndal valt tegen. Dan tóch maar nú al Mokio op linksback gooien, wat mij betreft. Ook Gaaei is slordig. Deed goed bij de 3-1, maar het oogt problematisch. Alders of Rosa maar eens overwegen daar...

Klaassen maakte gelukkig Mr. 1-0, maar verder was het niet veel. Taylor wederom de onzichtbare man. Berghuis opnieuw dra-ma-tisch! Hij op rechtsbuiten kán niet meer!!! En op 10 misschien maar focussen op Gloukh én Klaassen! Wát een problemen kennen we met deze selectie, staff, etc. Daarom zeg ik dingen als Taylor op rechtsbuiten gooien, omdat er géén balans is én geen vechtlust! Géén winnaarsmentaliteit!!!!! Een aantal natte kranten staan op het veld geleid door de alle natste naast het veld...

Matig is achteraf gezien ook wel overtrokken. Dus dat neem ik terug. Ik vind hem gewoon geen Ajax materiaal Hij wordt ook niet voor niets gewisseld, hoewel je dat bij Heitinga maar nooit weet.
Berghuis ben ik het niet mee eens. Had weer voldoende mooie passes.

Godts was overduidelijk man off the match. Liet eindelijk weer zien waarom het predicaat groot talent voor hem van toepassing is.

Het complete plaatje baart mij hele grote zorgen. Na de komende twee wedstrijden weten we wel waar we ongeveer staan.

Heitinga blijft de aller zwakste schakel.

+3/-0

tackle schreef op 14 september 2025 om 14:25:

Kiki schreef op 14 september 2025 om 10:17:

Matig is achteraf gezien ook wel overtrokken. Dus dat neem ik terug. Ik vind hem gewoon geen Ajax materiaal Hij wordt ook niet voor niets gewisseld, hoewel je dat bij Heitinga maar nooit weet.
Berghuis ben ik het niet mee eens. Had weer voldoende mooie passes.

Godts was overduidelijk man off the match. Liet eindelijk weer zien waarom het predicaat groot talent voor hem van toepassing is.

Het complete plaatje baart mij hele grote zorgen. Na de komende twee wedstrijden weten we wel waar we ongeveer staan.

Heitinga blijft de aller zwakste schakel.

Het begin van jouw reactie siert je. Regeer en Steven is waarin we verschillen. Een Edson-déjà vu krijg ik. Mika en Heitinga eens, obviously.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - PEC Zwolle