Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - Feyenoord

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 14 december 2025 om 18:04:

Itakura moet gewoon lekker achterin blijven

Niet als Sutalo en Baas beide fit zijn. Dan mag hij met Regeer concurreren voor die plek voor/tussen de centrale verdedigers. Dit is nu juist iets wat Grim goed heeft gedaan. Sterker nog, ik denk dat het een sleutelrol in de ommekeer heeft gespeeld.

Dat hoeft ook niet eeuwig zo te blijven, aangezien je daar een betere speler wilt hebben (zoals bv een Henderson), maar vooralsnog zou ik het zo houden.

+1/-0

Mie Toe schreef op 14 december 2025 om 18:46:

Niet als Sutalo en Baas beide fit zijn. Dan mag hij met Regeer concurreren voor die plek voor/tussen de centrale verdedigers. Dit is nu juist iets wat Grim goed heeft gedaan. Sterker nog, ik denk dat het een sleutelrol in de ommekeer heeft gespeeld.

Dat hoeft ook niet eeuwig zo te blijven, aangezien je daar een betere speler wilt hebben (zoals bv een Henderson), maar vooralsnog zou ik het zo houden.

Ik vind Sutalo niet zo overtuigend eigenlijk. Hoop dat ie deze winter al weg kan met Itakura, Baas en Bouwman (en in het uiterste geval Rosa) al opties voor het centrum.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 14 december 2025 om 18:51:

Ik vind Sutalo niet zo overtuigend eigenlijk. Hoop dat ie deze winter al weg kan met Itakura, Baas en Bouwman (en in het uiterste geval Rosa) al opties voor het centrum.

Eens over Sutalo. Hij is dit seizoen een stuk minder dan onder Farioli. Laten ze het maar lekker uitvechten.

+1/-0

Dalsim schreef op 14 december 2025 om 17:40:

BertjeK schreef op 14 december 2025 om 17:16:

Mja, op basis van de statistieken....

xg Ajax 1.25
xG Feyenoord 1.89

Schoten Ajax 15
Schoten Feyenoord 18

Ik lees ook media in trent van: sterker Feyenoord verliest toch van efficient Ajax.

Naja boeien! We hebben de meeste goals gemaakt! Hoppaa!

Heb je wellicht ook een statistiek hoeveel van de schoten op doel zijn gegaan? Leuk om 3 schoten meer te hebben, maar bij de statistieken die ik zie heeft Ajax meer schoten op doel dan Feyenoord.
Maar goed, terecht dat je dat niet plaatst, want het moet natuurlijk wel zo lijken dat Ajax de overwinning gestolen heeft.

Naja boeien! We hebben de meeste goals gemaakt vandaag! Hoppaa!

Schoten zeggen mij niet zoveel. xG is wel een redelijk goede statistiek. Feyenoord had 0,0 schoten op goal! Helemaal niks!

Uiteindelijk gaat het om de goals, de rest is ondergeschikt. Ik ben blij met de 3 punten in ieder geval!

+1/-1

s0lido schreef op 14 december 2025 om 17:45:

Kopkans Gloukh, schot Gloukh terwijl anderen vrij staan, Gloukh bijna vrij voor de keeper (mooie steekpass Fitz-Jim), schot Fitz-Jim terwijl afgeven een betere optie was.

Dit zijn enkele mogelijkheden die ik ff makkelijk kan opnoemen. Bij 3 van de 4 lag het aan onszelf dat we het niet afmaken. Steekpass op Gloukh was gewoon heel goed verdedigd.

Dat xG-statistiek slaat nergens op. Want volgens mij tellen ze dus die kans met Gloukh (steekpass Fitz-Jim) helemaal niet mee omdat er geen schot op doel is geweest. Ze tellen alleen maar de kwaliteit van de genomen schietkans onafhankelijk van de spelsituatie.

De goal van Klaassen zal ook een lage Xg-waarde hebben gekregen vanwege de afstand en de benodigde accuratesse en kracht van het schot, maar de situatie die was gecreëerd was dermate dreigend dat Klaassen juist de tijd had om beheerst te schieten en daarom hiertoe besloot.

Nog twee andere hypothetische voorbeelden:

1) Stel er is een counteraanval en de rechtsbuiten is doorgebroken en de spits staat helemaal vrij in de 16. De voorzet komt om binnen te koppen. Maar die is een halve meter te hoog en zodoende wordt de bal gemist door de spits. Dan rekent de xG-meter dit gewoon niet mee. Maar was de voorzet op maat geweest dan had hij misschien wel een 0,8 waarde gehad.

2) Stel een middenvelder stoomt op en besluit wat egoïstisch van enorme afstand (zo'n 30 meter) te schieten. De bal gaat door het midden, echter duikt de doelman over de bal heen. Doelpunt met een hele lage xG-waarde. Zelfde geval, in plaats van dat de doelman over de bal heen duikt stompt hij hem weg, maar daar staat toevallig de spits die zo binnen kan tikken. Ook een doelpunt, maar nu een hele hoge xG-waarde want de benutte toevallige open schietkans van de spits telt nu en niet de eerdere vrij ongevaarlijke spelsituatie.

Oftewel in mijn ogen kun je niets met die expected goals statistiek.

+4/-1

s0lido schreef op 14 december 2025 om 18:57:

Eens over Sutalo. Hij is dit seizoen een stuk minder dan onder Farioli. Laten ze het maar lekker uitvechten.

Wellicht omdat de tactiek van Farioli bij dit Ajax veel meer op zijn lijf is geschreven, dan het spel van Heitinga waar je het gevoel had dat je elke keer een blitzkrieg om je oren kreeg. Grim kiest op dit moment voor de enige, juiste tactiek en volgt hiermee het pad van Farioli. Niet verwacht dat hij dit zou doen.

+2/-0

Mie Toe schreef op 14 december 2025 om 18:43:

Zal Van Persie dan uiteindelijk toch ook een Sjonnie blijken te zijn?

Hij is in ieder geval een slecht verliezer. Ajax - feyenoord geen topper willen noemen omdat je tactisch afgetroefd bent, jankbek.

+3/-0

Sutalo wordt in de zomer voor minstens 40 miljoen verkocht aan een Italiaanse topclub, hij wordt in Amsterdam niet goed op waarde geschat.

+3/-0

Wat is Dolberg toch een verademing om naar te kijken ten opzichte van Weghorst. Bewijst eens te meer dat Weghorst een leuke invaller is en meer ook niet.
Als Dolberg helemaal fit is dan is hij de onbetwiste nummer 1.

+5/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 14 december 2025 om 20:16:

Sutalo wordt in de zomer voor minstens 40 miljoen verkocht aan een Italiaanse topclub, hij wordt in Amsterdam niet goed op waarde geschat.

Ik zou er wel alles aan doen om dit te laten slagen, dus laten spelen als hij fit is, en alleen bij een heel povere vorm vervangen door Itakura of Bouwman. Eerstgenoemde is ook geen wonder, en laatstgenoemde zou ik ook geen supertalent à la Hato/Timber/De Ligt willen noemen vooralsnog.

In de winter vang je minder voor Sutalo, al zeker als hij gewoon weer een basisplaats heeft op het komende WK bij het zeer gerenommeerde Kroatië.

+2/-0

tackle schreef op 14 december 2025 om 20:19:

Wat is Dolberg toch een verademing om naar te kijken ten opzichte van Weghorst. Bewijst eens te meer dat Weghorst een leuke invaller is en meer ook niet.
Als Dolberg helemaal fit is dan is hij de onbetwiste nummer 1.

En als er een goeie klik ontstaat met Godts, Gloukh, etc. voorin wordt het helemaal genieten.

+1/-0

Ik vind de jankmanier waarop Van Persie deze nederlaag mentaal verwerkt bijna nog lekkerder dan de wedstrijd zelf, haha. Een emmer accuzuur is er niks bij.

+4/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 14 december 2025 om 20:16:

Denk ik ook. Juve ofzo is wel bereid om 40-50m neer te leggen.

+1/-0

De Italiaanse voetballiefhebbers zijn echte fijnproevers die Kroatisch onbetwiste international Josip Sutalo graag in de voetsporen zien treden van Ruud Krol die in lang vervlogen tijden als international ook de overstap maakte van Ajax Amsterdam naar Napoli om daar furore te maken.

+1/-0

Sevic schreef op 14 december 2025 om 20:27:

Ik vind de jankmanier waarop Van Persie deze nederlaag mentaal verwerkt bijna nog lekkerder dan de wedstrijd zelf, haha. Een emmer accuzuur is er niks bij.

Moet er alleen maar om lachen. Van Persie reageert precies zoals de spelers en aanhang. Ze dachten bij voorbaat de wedstrijd gewonnen te hebben en keren terug naar Rotterdam met hun reet open. Ze hadden geen schijn van kans, zelfs toen ze bij fases volop druk zetten. Ik vond het zo jammer dat die ene snelle counter mislukte waarbij de bal een keer werd geraakt. Ben ff vergeten wanneer die precies plaatsvond (te veel bier enz.). Als die erin ging, waren de berichtgevingen heel anders.

+2/-0

Ik heb in het begin van het seizoen wel eens gezegd volgens mij dat ik het best een leuke kerel vind, die van Persie. Nou, daar is weinig meer van over. Hoe die man zich laat kennen is bijna zielig. Eerst al voor de wedstrijd met dat ie 6 van zn spelers heel direct de waarheid had gezegd enzo en nu dit allemaal. Dat terwijl ze echt gewoon heel terecht verloren hebben.

Onze Fred blijft rustig en houdt iedereen, net zoals Farioli, met beide benen op de grond. Wat een verademing.

+2/-0

Moeten we Grim maar gewoon het seizoen laten afmaken? De rust lijkt weer een beetje terug met hem aan het roer. Ook slim van hem om terug te schakelen naar Farioli-achtig voetbal.

+4/-0

ElSimao2 schreef op 14 december 2025 om 21:14:

Ik heb in het begin van het seizoen wel eens gezegd volgens mij dat ik het best een leuke kerel vind, die van Persie. Nou, daar is weinig meer van over. Hoe die man zich laat kennen is bijna zielig. Eerst al voor de wedstrijd met dat ie 6 van zn spelers heel direct de waarheid had gezegd enzo en nu dit allemaal. Dat terwijl ze echt gewoon heel terecht verloren hebben.

Onze Fred blijft rustig en houdt iedereen, net zoals Farioli, met beide benen op de grond. Wat een verademing.

Van Persie onder druk is een ander persoon.. Dan zie je pas hoe iemand écht in elkaar zit.. Maar qua visie vind ik hem wel een goeie (hij denkt aanvallend). :)

+2/-0

3xA schreef op 14 december 2025 om 21:14:

Moeten we Grim maar gewoon het seizoen laten afmaken? De rust lijkt weer een beetje terug met hem aan het roer. Ook slim van hem om terug te schakelen naar Farioli-achtig voetbal.

Er is vooruitgang, dus ik denk dat het goed is om hem dit seizoen af te maken. Als er op korte termijn iemand anders komt, moet je weer opnieuw beginnen met de kans dat je alsnog laag eindigt en ook die eruit vliegt.

+2/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 14 december 2025 om 16:09:

Steur, een van de betere spelers uit de selectie. Vrij weinig, tot niets voor betaald.

Hopelijk kunnen we Taylor verkopen in de winterstop. Steur gewoon laten staan.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - Feyenoord