Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] NEC - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zaterdag 20 december, 20:00 uur
Stadion De Goffert, Nijmegen
NEC - Ajax

Een rechtstreeks duel om wie als derde de winterstop ingaat. Bij winst slaan we een gat van drie of vier punten naar plek 4. Bij verlies kunnen we zomaar naar plek 5 kukelen.

Vorig jaar wonnen we nipt en enigszins tegen de verhoudingen in dankzij twee goals van Wout Weghorst. De thuiswedstrijd aan het eind van het seizoen kunnen we ons helaas allemaal nog wel herinneren: een bizarre 0-3 in Amsterdam waarmee de titel verder uit zicht raakte.

NEC mist Cillessen, Nuytinck en El Kachati met blessures. Kaplan gaat waarschijnlijk starten, dus dat is iemand om extra op te letten. Ze hebben midweeks gespeeld tegen AFC: 1-3 winst. Ze zijn midweekse potjes niet gewend dus dat kan in ons voordeel werken.

Wij missen Sutalo, Taylor, Berghuis, McConnell en Weghorst. Om vier van die vijf ben ik eigenlijk niet rouwig.

Ik hoop op:

Godts, Dolberg, Bounida
Steur, Gloukh, Fitz-Jim/Regeer
Wijndal, Baas, Bouwman, Gaaei
Jaros

+2/-0

Ik verwacht dezelfde speelwijze als tegen Feyenoord. De ploeg heeft in ieder geval meer zelfvertrouwen. Hopelijk begint Grim met zowel Gloukh als Bounida in de basis.

+2/-0

Dit word een veel lastigere wedstrijd als die tegen Feyenoord.NEC blijft de hele wedstrijd maar gaan met veel lopende mensen. NEC heeft echter wel mensen die de bal door de verdediging kunnen steken.

We moeten echt goed zijn om hier te winnen. Ik hoop op een vroege goal net zoals tegen Feyenoord en dan lekker weg counteren.

+5/-0

Geen enkele wedstrijd in de competitie is makkelijk voor dit Ajax, maar zoals Grim altijd zegt dit team heeft succes beleving nodig en daar hebben ze de laatste paar wedstrijden aan geproefd dus hopelijk smaakt het naar meer bij de boys.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 19 december 2025 om 17:13:

Ik hoop op:

Godts, Dolberg, Bounida
Jaros

Itakura ipv Bouwman, en Regeer voor de verdediging. Verder helemaal eens. Met een hangende rechtsbuiten zou Gaaei altijd moeten spelen.

+1/-0

Mie Toe schreef op 20 december 2025 om 12:37:

Sevic schreef op 19 december 2025 om 17:13:

Ik hoop op:

Godts, Dolberg, Bounida
Jaros

Itakura ipv Bouwman, en Regeer voor de verdediging. Verder helemaal eens. Met een hangende rechtsbuiten zou Gaaei altijd moeten spelen.

Eens wat betreft Regeer. Bouwman is wel onze lucky charm though en ook speelt Itakura goed naast hem. Helaas voor Baas, maar ik denk aan:

Godts Dolberg Bounida
Oscar
Steur Regeer
Wijndal Itakura Bouwman Gaaei
Jaros

+2/-0

Jetten zit bij de selectie :)

+4/-0

s0lido schreef op 20 december 2025 om 14:23:

Die Fred weet wel van wanten. Weet niet of er eerder een trainer is geweest die zo snel zoveel jeugd erin fietst.

+3/-0

ElSimao2 schreef op 20 december 2025 om 14:25:

Die Fred weet wel van wanten. Weet niet of er eerder een trainer is geweest die zo snel zoveel jeugd erin fietst.

Dat is precies een van de redenen waarom ik 180 graden ben gekeerd en nu voorstander ben om hem na dit seizoen als trainer te behouden als de ploeg zich positief blijft ontwikkelen. Dat hij de speelstijl tegen Feyenoord lelijk noemde bevalt me ook. M.a.w. hij streeft naar aanvallend voetbal, maar als het nodig is gooit hij de boel op slot.

+3/-0

s0lido schreef op 20 december 2025 om 14:53:

ElSimao2 schreef op 20 december 2025 om 14:25:

Dat is precies een van de redenen waarom ik 180 graden ben gekeerd en nu voorstander ben om hem na dit seizoen als trainer te behouden als de ploeg zich positief blijft ontwikkelen. Dat hij de speelstijl tegen Feyenoord lelijk noemde bevalt me ook. M.a.w. hij streeft naar aanvallend voetbal, maar als het nodig is gooit hij de boel op slot.

Helemaal eens.

Nou vond ik het niet eens zo lelijk tegen Feyenoord aangezien er toch een aantal prima aanvallen bij zaten, maar goed, denk dat ie het met name over de intentie had.

+4/-0

Lucas is een achterneefje van D66 politicus Rob Jetten. Mooi om te zien dat interim-trainer Fred Grim de jeugdige spelers de kans geeft.

Wie weet kan Lucas Jetten uitgroeien tot één van de steunpilaren in een nieuw succesvol Ajax.

+1/-0

Ik vind dat het beeld van Grim die de jeugd zoveel meer de kans geeft wel enigszins overdreven. Op zijn keuze voor Steur en in mindere mate Bounida na hadden andere trainers niet veel andere keuzes gemaakt denk ik. Ja, hij heeft wat meer jeugdspelers laten invallen de laatste tijd, maar dat heeft ook wel met de resultaten en het wedstrijdverloop te maken. Er is best een goede kans dat Jetten er nu bij zit doordat een linkspoot niet helemaal fris is of doordat Mokio op het middenveld speelt of zo. Vorig jaar werd hij tegen Frankfurt ook doorgeschoven toen Wijndal niet fit was. Je kan denk ik pas wat duidelijkere conclusies trekken als hij er bijvoorbeeld voor kiest om een wedstrijdfitte Berghuis te laten banken ten faveure van Bounida.

+1/-1

Jammer dat hij nog niet met Gloukh en Bounida begint, maar onder de huidige omstandigheden wel begrijpelijk. We zijn nog steeds kwetsbaar. Nja, ik verwacht dezelfde speelwijze als tegen Feyenoord. NEC is dit seizoen ook graag aan de bal.

+2/-0

NEC voetbalt zoals ik Ajax wil zien voetballen.

Ik vond de bal trouwens niet 100% over de lijn. Hoe zit het met doellijntechnologie? Raar dit.

-edit

En nu is de VAR aan het mierenneuken. Goed dat de scheids niet in meegaat. Zou een onterechte rode kaart zijn voor die NEC'er.

+1/-0

Het is niet geweldig, maar ze zijn wel lekker aan het voetballen eigenlijk. Leuke combinaties, Gloukh die zich met de opbouw bemoeit. Mooie uitgespeelde goal en eentje na goed druk zetten. Ik ben niet ontevreden.

+2/-0

Niet onverdiend.

Na die 3-in-1 kans waar niemand met 100% zekerheid kan zeggen dat die bal volledig over de lijn was, maar de VAR kennelijk wel, heb je nog één grote schietkans van 16 meter weggegeven.

Je voetbalt zelf veel te weinig, want ook bij NEC ligt enorm veel ruimte.

Linssen mag niet klagen. Van achter op de enkel was altijd klassiek rood, ongelukkig of niet. Zoals altijd zijn we zelf ook weer veel te lief.

Als je wat meer zelf gaat voetballen, hoef je hier geen punten te verliezen. NEC is wel heel dynamisch en met veel diepteloopjes en patronen achter de laatste lijn en in de tussenruimte laatste kwart van onze helft, dat kan soms zomaar ineens opvlammen en is dan moeilijk te stoppen. Tot nu toe doen we dat - op de eerste 20 minuten na - naar behoren.

+2/-0

Inderdaad wel mooie combinaties regelmatig. Na die eerste tien minuten of zo waarin je niet van eigen helft af kwam zag je wel degelijk lijn in het spel aan de bal. Het is dat Godts een stuk of drie zeer kansrijke situaties knullig verpest, anders kan je misschien al eerder op gelijke hoogte komen. Die steekpass van Steur bij de 1-1 was wel echt fijn hoor. Gloukh bemoeit zich inderdaad actief met de opbouw en speelt met lef.

Wel respect voor NEC trouwens, dat met veel lef en dynamiek speelt en een groot deel van de eerste helft het tempo bepaalt.

+2/-0

Slap begin. Ook de wissel snap ik niet. Ik vind dat Taylor en Klaassen het moeten uitvechten voor dezelfde positie.

+1/-0

Domme wissel inderdaad.

+1/-0

Zo, daar komen we goed weg.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] NEC - Ajax