Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.328
Reg.: 29 januari 2011
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Ajax-NEC: -
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 21 februari 2026 om 22:58:
Wat een wanvertoning was dit, zeg. Ongehoord hoe weinig lijn en idee erin zat.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Vak: -
Forumreacties: 1.124
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 4-3-3
Forumreacties: 3.954
Reg.: 21 januari 2021
Man van de Wedstrijd Ajax-NEC: Maarten Paes
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 21 februari 2026 om 23:19:
Hoewel Mika Godts een uitstekende eerste helft op de mat legde was Ahmetcan Kaplan vanavond misschien wel de beste Ajacied.
Forumreacties: 686
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 februari 2026 om 23:24:
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 21 februari 2026 om 23:19:
Hoewel Mika Godts een uitstekende eerste helft op de mat legde was Ahmetcan Kaplan vanavond misschien wel de beste Ajacied.
Paes
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.124
Reg.: 3 september 2005
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 21 februari 2026 om 23:13:
Baas loopt zo weg uit een Koefnoen-repetitie of waar luister ik naar?
Forumreacties: 686
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 22 februari 2026 om 00:39:
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 21 februari 2026 om 23:13:
Baas loopt zo weg uit een Koefnoen-repetitie of waar luister ik naar?
Het viel me op het veld al op dat wij NEC meer aandrong om de winnende te maken en dat wij het wel best leken te vinden. Vervolgens dit bizarre interview met een jongen die het ook allemaal heel goed en prima vond. Leuk en aardig allemaal maar Feyenoord gaat ons zeer waarschijnlijk weer op 5 punten zetten en wij staan nog altijd slechts 4e. Echt een compleet onbegrijpelijke houding om dan zo happy en tevreden met jezelf te zijn.
Goede invalbeurt van Weghorst die weer het elan van vorig seizoen bracht. Zoals iemand in de studio al zei is dit man zo belangrijk voor Ajax, al is het alleen maar qua beleving want de rest zit er duidelijk heel anders in. Zie die lul van een Baas nou.
Forumreacties: 3.905
Reg.: 10 juli 2003
Vanaf minuut 1 stond alles en iedereen met de neus achteruit gericht op het veld; achterin een beetje rondtikken op grootouders-niveau en als dat te snel moest gebeuren snel de bal terug naar Paes voor een lange pegel naar niemandsland voorin.
Vanaf minuut 55 stond iedereen vervolgens alweer te puffen en hijgen alsof ze er een drieling hadden uitgeperst.
Hoe kan het toch al jaren - Farioli uitgezonderd - zo zijn dat we én fysiek, én mentaal, én voetballend zo ontzettend slecht zijn? Slechter dan middenmoters en in aspecten zelfs onderkant Eredivisie? Wat voor koorknapen leiden we op? Waar selecteren we op? Wat trekken we aan (en wat niet)? Als Ajax een overheidsorgaan was geweest, was er alle reden geweest voor een strafrechtelijk onderzoek.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.915
Reg.: 16 augustus 2007
Zoals verwacht helaas een zware wedstrijd. NEC heeft eenvoudigweg veel goede voetballers in elke linie en maakt gemakkelijk het spel. Die Chery vind ik wel een bijzonder geval hoor, 37 jaar en dan ineens nog zo komen bovendrijven. Speelde gewoon prima. Sano op zijn balverliesmoment na ook uitstekend, Linssen weer lekker irritant. Kaplan en Sandler zijn beiden ook gewoon erg comfortabel aan de bal. Dat team draait gewoon. Moet je die trainer toch ook complimenten voor geven want het is geen simpel 4-3-3'tje wat er staat.
We hadden grote moeite met de 'dubbele tien' van NEC die telkens tussen de linies vrij kwamen, Chery in het bijzonder. Zwakke beurt van Grim want je wéét dat NEC zo speelt. En er dan tóch door verrast worden, lijkt het.
De keuze voor Rosa op rechtsachter vond ik goed, die heeft Önal in z'n achterzak gehouden. In het begin wel een keer heel dom balverlies na een slechte inspeelpass en in de slotfase zat hij erdoor, maar ik denk dat we met het neutraliseren van Önal een potentiële nederlaag voorkomen hebben.
Sutalo vond ik goed spelen, rustig aan de bal en in de meeste duels soeverein. Liet zich twee keer bijna verrassen door Linssen maar bleef uiteindelijk op de been. Zou mooi zijn als hij zijn stijgende lijn voortzet.
Fitz-Jim goed gespeeld op het middenveld, zeker gezien zijn enorme gebrek aan wedstrijdritme. Die heeft echt non-stop gas gegeven en was dé luis in de pels voor NEC. Daar hadden ze echt last van. Was helemaal mooi geweest als die kans in de 2e minuut er direct ingevlogen was. Hij verovert zelf de bal en speelt direct vooruit, en staat daarna klaar om af te ronden. Wel goed ingeknald trouwens, gewoon pech dat die keeper 'm uitstekend pakt.
Het is frustrerend dat we bij 1-0 wat kansen hadden op de 2-0 maar die niet afmaakten (Bounida bedankt). Je voelde aankomen dat we niet op de 0 gingen spelen. Wel een schijtgoal uiteindelijk, we krijgen veel van dat soort kutgoals tegen dit seizoen.
Paes vond ik op de lijn prima, met de voet aan de bal wel enkele keren slordig. Maar voor een reservedoelman wel een prima gozer denk ik.
Steur is de laatste wedstrijden wat onzichtbaar, valt me op, en heeft wellicht wat rust nodig. Regeer vond ik niet best en Baas vond ik ook niet zo sterk spelen. Over het algemeen hadden we het heft daardoor gewoon niet in handen. Op deze manier wordt de tweede plaats nog een hels karwei. Hopen dat Feyenoord een misstap maakt, Telstar verrast wel vaker tegen de toppers...
Forumreacties: 238
Reg.: 13 september 2022
Goede analyse, Sevic. Ik vond het ook allemaal niet zo vreselijk negatief. Godts scoort weer en kan deze zomer de financiële klapper worden waardoor Ajax misschien een stapje vooruit kan zetten (al zeker als CL-voetbal wordt gehaald), Paes deed het prima, FJ superveel pech met z'n twee doelkansen, Dolberg ook weer heel nuttig en sterk, en het grootse, geweldige NEC creëerde eigenlijk alleen kansen uit corners.
Bounida, Steur en Mokio hebben allemaal een beetje een terugval, maar dat is prima, want daar moet elk talent doorheen, en dan zetten ze hopelijk volgend seizoen de stijgende lijn weer voort.
Tuurlijk win je liever, maar verliezen was rampzalig geweest, dus dan is een gelijkspel nog te billijken. Dat fantastische NEC gaat nog genoeg punten verliezen, want zo makkelijk als tegen Ajax (waar je niets te verliezen hebt) krijgen ze het niet meer. Ajax moet gewoon zorgen dat het in de buurt van plek 2 blijft, en dan maken ze een heel degelijke kans.
Forumreacties: 1.446
Reg.: 14 mei 2024
Ik vind jullie hierboven een beetje te positief.. 😅
Ik vond het niveau dat we haalden bedroevend. Als je dat als norm neemt, ziet het er allemaal inderdaad niet zo slecht uit. NEC is de afgelopen weken niet in goede doen, dus dat zij meekunnen en qua spel zelfs beter waren zegt veel over ons. Zo'n ploeg hoor je met snelle combinaties uit elkaar te trekken. Als je de selecties vergelijkt is het een schande dat wij dat niet kunnen.
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:Ik vond het niveau dat we haalden bedroevend. Als je dat als norm neemt, ziet het er allemaal inderdaad niet zo slecht uit. NEC is de afgelopen weken niet in goede doen, dus dat zij meekunnen en qua spel zelfs beter waren zegt veel over ons. Zo'n ploeg hoor je met snelle combinaties uit elkaar te trekken. Als je de selecties vergelijkt is het een schande dat wij dat niet kunnen.
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 22 februari 2026 om 14:59:
Ik vond het niveau dat we haalden bedroevend. Als je dat als norm neemt, ziet het er allemaal inderdaad niet zo slecht uit. NEC is de afgelopen weken niet in goede doen, dus dat zij meekunnen en qua spel zelfs beter waren zegt veel over ons. Zo'n ploeg hoor je met snelle combinaties uit elkaar te trekken. Als je de selecties vergelijkt is het een schande dat wij dat niet kunnen.
Forumreacties: 1.446
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 22 februari 2026 om 15:31:
Nou, dit dus.
Het is een grappige gewaarwording dat wij thuis gelijk spelen tegen NEC en dat "wij" het allemaal prachtig, mooi en goed vonden en dat ze in Nijmegen bidonnen kapot gooien uit frustratie dat er niet meer in zat. Vond dat overigens ook wel een mooi moment van Schreuder. Het is een tokkie, maar dit is goede emotie.
Los daarvan vond ik naast het interview van Baas ook het gesprek met Grim echt tenenkrommend. Kwam, net als Heitinga, aanzetten met teksten over gebrek aan lengte, power en "mannelijkheid". Ten eerste heeft NEC niet echt meer lengte dan wij, maar daarnaast weet Grim al tijden dat dit de selectie is en heeft ie hier maar iets mee te bedenken dat werkt. Je steeds maar weer beklagen over zaken waarvan je weet dat je ze niet hebt helpot echt niemand.
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 22 februari 2026 om 15:41:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 22 februari 2026 om 15:31:
Nou, dit dus.
Het is een grappige gewaarwording dat wij thuis gelijk spelen tegen NEC en dat "wij" het allemaal prachtig, mooi en goed vonden en dat ze in Nijmegen bidonnen kapot gooien uit frustratie dat er niet meer in zat. Vond dat overigens ook wel een mooi moment van Schreuder. Het is een tokkie, maar dit is goede emotie.
Los daarvan vond ik naast het interview van Baas ook het gesprek met Grim echt tenenkrommend. Kwam, net als Heitinga, aanzetten met teksten over gebrek aan lengte, power en "mannelijkheid". Ten eerste heeft NEC niet echt meer lengte dan wij, maar daarnaast weet Grim al tijden dat dit de selectie is en heeft ie hier maar iets mee te bedenken dat werkt. Je steeds maar weer beklagen over zaken waarvan je weet dat je ze niet hebt helpot echt niemand.
We zijn helemaal terug bij af. Onder Farioli kon de ploeg 90 minuten gaan voor een resultaat. Het was niet fraai, maar qua fitheid zat het wel goed. Nu zie je dat spelers al vroeg in de tweede helft op zijn. Van wat, denk ik dan? En dat gelul over fysiek, lengte etc. erger ik me ook aan. We hebben genoeg creatieve spelers om goed positiespel te spelen waardoor je fysieke duels zoveel mogelijk vermijdt. En bij corners zijn er meer mogelijkheden dan alleen maar met z'n allen in de 16 te staan zonder enig idee wat te doen. Stuur wat spelers naar voren, dwing de tegenstander om zich aan te passen ipv andersom. Simpele dingen om het jezelf makkelijker te maken.
Ik vond het niet allemaal hosanna gisteren, maar tegelijkertijd ben ik ook een beetje moe van die vicieuze cirkel van negativiteit. Ik heb het seizoen al een tijdje geleden afgeschreven, en eigenlijk was het al een verloren jaar vanaf het moment dat die malloten besloten om Heitinga aan te stellen.
Dus ik bekijk het nu strategisch. Enerzijds met het oog op volgend seizoen en de ontwikkeling van de selectie. Anderzijds met een zo hoog mogelijke klassering in het achterhoofd. Ajax heeft gewoon veel meer potentie dan andere ploegen, Feyenoord verliest net zo makkelijk punten, en NEC speelde gisteren de makkelijkste wedstrijd in de reeks tot het einde van het seizoen (ik wil het de komende weken nog wel eens zien tegen Fortuna of Volendam).
Er is dus strategisch gezien helemaal niets verloren. Ik zou zelfs het tegenovergestelde willen beweren. Aangezien er nog 10 wedstrijden te spelen zijn, zie ik het labiele Ajax liever vanuit een underdogrol een eindsprint inzetten, dan dat het nu eventjes geweldig gaat en het dan vervolgens, net als vorig jaar, compleet instort.
En alsjeblieft, geen Schreuder als trainer, met z'n Jol-petje. Die is duidelijk niet tegen de druk bestand.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 22 februari 2026 om 15:53:
Ik vind de tweebenigheid van Bounida trouwens wel een argument worden om 'm op 10 te zetten. Alle kanten op kunnen openen en schieten, daar kun je een defensie echt mee ontregelen.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - NEC