Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - Twente

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Verbaas me dat er nog geen topic is, het is al bijna.

Garcia geeft een persconferentie om 13.00 Nederlandse tijd:

Betere link is deze:
https://www.youtube.com/watch?v=sJ6O9ZrqSS4link

Dit bericht is gewijzigd op 2 april 2026, 13:01:06.

+2/-0

Weer een verloren seizoen.. Zo onnodig als je ziet hoe Feyenoord ook schuttert..

We hebben het weggegeven tegen de 'kleintjes'. Garcia nam het over op het moment dat we een lastig programma tegemoet gingen. Maar ook hij maakt helaas vreemde keuzes. Wtf is er toch aan de hand, waarom kunnen we niet een trainer aanstellen die normaal doet?

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 06 april 2026 om 00:08:

Weer een verloren seizoen.. Zo onnodig als je ziet hoe Feyenoord ook schuttert..

We hebben het weggegeven tegen de 'kleintjes'. Garcia nam het over op het moment dat we een lastig programma tegemoet gingen. Maar ook hij maakt helaas vreemde keuzes. Wtf is er toch aan de hand, waarom kunnen we niet een trainer aanstellen die normaal doet?

Ik vond Garcia in zijn hele uitstraling en interview na de wedstrijd al een stuk gelatener dan tijdens en na de wedstrijd tegen Sparta. Denk dat ie er nu al klaar mee is.

+4/-0

Niet echt de tijd gehad om op deze wedstrijd te reageren omdat het forum er hier grotendeels uitlag.

Misschien maar beter ook zelf alleen de 2e helft gezien (midden in de nacht). Het enigste pluspuntje vond ik dat Carrizo de kans kreeg, maar vervolgens durfde ploeggenoten hem niet aan in te spelen.

In ieder geval twee momenten gezien waar hij echt eerder de bal had moeten krijgen.

+2/-0

Was echt een hele slechte wedstrijd van Ajax. Waar ik in het begin nog positief was over Garcia en hoop had dat er beter gepresteerd zou worden, is die hoop na deze wedstrijd vervlogen.

Hij is geen haar beter dan Heitinga en Grim. Vreemde opstellingen en vreemde wissels.

Wat mij betreft mogen ze Weghorst per direct uit de selectie zetten. Buiten de goal die hij heeft gemaakt, heeft hij verder nauwelijks wat laten zien. En dan die verontwaardiging bij zijn wissel en ontoelaatbaar gedrag toen hij van het veld stapte zei genoeg. Hij heeft geen enkele vorm van zelfreflectie en heeft louter en alleen oog voor zichzelf. Totaal geen team player, sterker nog hij zorgt alleen maar voor onrust.

We mogen blij zijn als we 5e worden.

+4/-0

Was deze nog slechter dan tegen Feyenoord? Heb helaas alleen de 2e helft kunnen zien midden in de nacht en was in 'slaap modus' vanwege het tijdsverschil.

Garcia staat voor een grote uitdaging nu. Waar hij eerst het volste vertrouwen kreeg lijkt dat nu te zijn weggeëbd.

Weghorst is dit seizoen 'gebroken' na dat Heitinga wegging. Die waren op de een of andere manier erg close, dat zag je ook bij het vieren van 1 van zijn goal(s). Vlak daarna raakte hij ook geblesseerd dat is volgens mij geen toeval. Hij lijkt dit seizoen niet meer het maximale te kunnen brengen.

+2/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 06 april 2026 om 11:37:

Was deze nog slechter dan tegen Feyenoord? Heb helaas alleen de 2e helft kunnen zien midden in de nacht en was in 'slaap modus' vanwege het tijdsverschil.

Garcia staat voor een grote uitdaging nu. Waar hij eerst het volste vertrouwen kreeg lijkt dat nu te zijn weggeëbd.

Weghorst is dit seizoen 'gebroken' na dat Heitinga wegging. Die waren op de een of andere manier erg close, dat zag je ook bij het vieren van 1 van zijn goal(s). Vlak daarna raakte hij ook geblesseerd dat is volgens mij geen toeval. Hij lijkt dit seizoen niet meer het maximale te kunnen brengen.

Een paar maanden geleden had ik nog het idee dat hij best bij zou kunnen tekenen, maar inmiddels ben ik daarvan afgestapt. Goede goal, maar verder helemaal niks en dat gedrag is natuurlijk ontoelaatbaar. Het is al bijzonder dat ie een basisplaats krijgt gezien zijn recente prestaties en dan reageer je zo als je eraf moet? Lekker laten gaan.

+1/-0

Ik had gehoopt dat alles er weer wat logischer uit zou zien in de eerstvolgende thuiswedstrijd, na een Klassieker waarin niet echt voor de winst werd gespeeld. Zelfs de organisatie klopte vaak weer van geen kanten. Die tweede tegengoal was echt het dieptepunt. Ook onder Garcia kan de discipline en communicatie blijkbaar nog flink wegvallen.

Er waren natuurlijk wel wat afwezigen, maar uiteindelijk ligt het toch weer vooral aan de samenstelling van de selectie. Die is gewoon totaal niet in balans en mist net dat beetje kwaliteit voorin. En Edvardsen op rechtsbuiten en Berghuis op linkshalf, het lijkt wel sabotage. Gloukh behoort gewoon te spelen. Mokio liet weer zien geen echte verdedigende middenvelder te zijn.

+3/-0

Ho ho ho, met de kwaliteit en samenstelling van de selectie is niets mis. Van der Sar, H2, mislintat, Kroes en Beuker hebben uitstekend gehandeld. Met de selectie van Ajax moet je makkelijk 2e kunnen worden.

+1/-1

We hadden zeker wel tweede kunnen worden dit seizoen. Vorig seizoen lukt dat met een mindere selectie ook. Dit seizoen morst ook Feyenoord in de ene na de andere wedstrijd punten en heeft zelfs PSV uiteindelijk maar 1 wedstrijd minder verloren. Maar ja, wij hebben dit seizoen drie trainers gehad en nul verdedigende middenvelders.

+3/-0

Mooi hoe Wout Zerrouki volledig met rust laat om de 0-1 erin te knallen. Dan zullen Wout en Steven wel weer denken dat ze goed gespeeld hebben en belangrijk voor het team zijn vanwege de 1-1. Hoe Wout reageert bij zijn wissel is gewoon diep triest. Ik schaam me diep om dit hoopje ellende aan het werk te zien in een Ajax-shirt. Ajax was én is beter af zonder dit tweetal. Een stel kapsoneslijers zijn ze!

+1/-1

Realistisch gezien heb je een selectie die gelijkwaardig is aan AZ, niet veel beter, niet veel minder. Je komt gewoon kwaliteit te kort. Jongens als Regeer, Weghorst, Berghuis, Wijndal, Rosa, Fitz-Jim, Edvardsen, Konadu, Itakura voegen gewoon te weinig toe. Het is materiaal voor de bank of voor de tribune. Dat we dit als "standaard, voldoende" zijn gaan ervaren is triest.

+4/-1

BertjeK schreef op 07 april 2026 om 14:47:

Realistisch gezien heb je een selectie die gelijkwaardig is aan AZ, niet veel beter, niet veel minder. Je komt gewoon kwaliteit te kort. Jongens als Regeer, Weghorst, Berghuis, Wijndal, Rosa, Fitz-Jim, Edvardsen, Konadu, Itakura voegen gewoon te weinig toe. Het is materiaal voor de bank of voor de tribune. Dat we dit als "standaard, voldoende" zijn gaan ervaren is triest.

Je noemt dan gelukkig de spelers op die op de bank horen, op een van de backs en Regeer na.

Voor de rest hebben we betere opties. Maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.

+3/-0

s0lido schreef op 07 april 2026 om 16:30:

BertjeK schreef op 07 april 2026 om 14:47:

Je noemt dan gelukkig de spelers op die op de bank horen, op een van de backs en Regeer na.

Voor de rest hebben we betere opties. Maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.

Wijndal was inderdaad aanvoerder bij AZ.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - Twente