Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.735
Reg.: 23 juni 2014
Favoriete opstelling: geen
Forumreacties: 384
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 4.386
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 15 mei 2026 om 08:56:
Ik zou met dezelfde opstelling als tegen Utrecht beginnen, en dan scoren ze nu hopelijk wel in de eerste helft.
Of je gooit gewoon weer de boel overhoop, zodat je optimaal voor de playoffs voorbereid bent.
Misschien heb je wel gelijk en moet Ajax vol op de aanval. Maar ja, dit Ajax... Ik zie de gaten al voor me, en Baas en Šutalo die er dan uitzien alsof ze niet kunnen verdedigen.
Steur is overduidelijk geen 6. Voor mij is het Steur óf Mokio op 8, waarbij eerstgenoemde duidelijk een dip heeft en laatstgenoemde een beetje uit z'n dip gekrabbeld lijkt.
Je weet dat ik voorstander van Regeer op 6 ben, omdat er simpelweg een gebrek aan beter is. En er is nu al helemaal geen tijd meer om een ander systeem in te slijpen.
Meer dan een 4e plek zit er volgens mij niet in, en als je puur naar de cijfers kijkt (vooral die van de laatste 10 wedstrijden), dan verdient FC Twente het ook. En zelfs als Twente opeens achter staat, dan verwacht ik van dit Ajax geen verbeten opleving, want die zijn dit seizoen op één hand (van een vuurwerkslachtoffer) te tellen. Daarbij heb ik een hekel aan het in de gaten houden van andere wedstrijden, want dat is verlammende voodoo.
Gewoon proberen van Heerenveen te winnen, en dan zie je het daarna wel.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.735
Reg.: 23 juni 2014
open/sluit de onderstaande quote:Ewige-Blumenkraft schreef op 15 mei 2026 om 15:41:
Ajax heeft een veel betere selectie dan Heerenveen dus dit zou een simpele overwinning moeten worden. Op iedere positie heeft Ajax betere spelers. Dit kan alleen misgaan door de technische staf.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Forumreacties: 191
Reg.: 9 februari 2026
Eerder voorgenomen om me niet al te veel meer te bekoren over deze wedstrijd. Ajax heeft zoveel kansen (in de schoot geworpen gekregen dit seizoen) maar hebben het presenteerblaadje niet gepakt. Ergens ben ik alleen met name benieuwd of Tomiyasu morgen speelminuten krijgt of dat zijn carrière bij Ajax als je nachtkaarsje uit lijkt te gaan?
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.390
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 15 mei 2026 om 08:56:
Ik zou met dezelfde opstelling als tegen Utrecht beginnen, en dan scoren ze nu hopelijk wel in de eerste helft.
Of je gooit gewoon weer de boel overhoop, zodat je optimaal voor de playoffs voorbereid bent.
Ik ben benieuwd of het weer een herhaling van zetten wordt. Ajax doet het een soort van redelijk, er ontstaat toch weer een soort hoop, iedereen is vervolgens alleen maar bezig met de overige tussenstanden, Ajax raakt geparalyseerd, en dan uiteindelijk toch weer een teleurstelling.
Ik stel me in op de play-offs. Dan kan het alleen maar meevallen.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 17 mei 2026 om 11:23:
Ik ben benieuwd of het weer een herhaling van zetten wordt. Ajax doet het een soort van redelijk, er ontstaat toch weer een soort hoop, iedereen is vervolgens alleen maar bezig met de overige tussenstanden, Ajax raakt geparalyseerd, en dan uiteindelijk toch weer een teleurstelling.
Ik stel me in op de play-offs. Dan kan het alleen maar meevallen.
Zo zou het moeten zijn, ja. Maar hoe dingen zouden moeten zijn, en hoe ze daadwerkelijk zijn, daar zit vaak een gapend gat tussen.
Ik zie het zomaar gebeuren dat Ajax in de eerste helft op voorsprong komt, maar weer een hoop kansen mist, waardoor het slechts bij 0-1 blijft. NEC is ondertussen op achterstand gekomen. In de tweede helft kijkt niemand meer naar het veld maar alleen nog maar op z'n schermpje vanwege de ESPN-voodoo. NEC maakt de gelijkmaker, bij Ajax zijn alle krachten weggevloeid (wat er nog over is, loopt dun door de broek), en dan scoort Heerenveen een paar minuten voor tijd de gelijkmaker uit een standaardsituatie.
Ik word misselijk als ik eraan denk, dus ga ik uit van de play-offs. Dan kan het alleen maar meevallen.
Forumreacties: 1.661
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Vak: -
Forumreacties: 1.297
Reg.: 3 september 2005
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 17 mei 2026 om 13:27:
Opstelling:
Paes; Gaaei, Itakura, Baas, Rosa; Klaassen, Mokio, Steur; Berghuis, Weghorst, Godts.
Hopelijk de laatste ED-wedstrijd voor Gaaei, Klaassen en Berghuis. Van Weghorst weten we al dat zijn contract afloopt en hij vertrekt.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 mei 2026, 15:15:01.
Forumreacties: 1.661
Reg.: 14 mei 2024
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.390
Reg.: 19 maart 2003