Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 370
Reg.: 9 februari 2026
Favoriete opstelling: geen
Ajax komt dit jaar uit in de (voorrondes) van de Conference League.
Inmiddels heeft de UEFA een voorloting gedaan en daaruit zijn vijf mogelijke tegenstanders voor Ajax naar buiten gekomen. Ajax kent een geplaatste status.
open/sluit de onderstaande quote:Ajax staat aan de vooravond van een tweeluik met FK Vojvodina in de tweede voorronde van de Conference League. Op donderdag 23 juli (20.00 uur) wacht het uitduel met de Servische club. Een week later, op donderdag 30 juli (20.00 uur), volgt de return in een uitverkochte Johan Cruijff ArenA.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 juli 2026, 09:00:16.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 4.621
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 17 juni 2026 om 10:11:
Ajax komt dit jaar uit in de (voorrondes) van de Conference League.
De loting volgt straks;
LIVE 14.00 uur | Ajax kent vijf mogelijke tegenstanders in tweede voorronde Conference League
Inmiddels heeft de UEFA een voorloting gedaan en daaruit zijn vijf mogelijke tegenstanders voor Ajax naar buiten gekomen. Ajax kent een geplaatste status en loot om die reden een ploeg met een ongeplaatste status. Ajax kan loten tegen:
Vikingur (Faeröer) of Stjarnan (IJsland) (winnaar van dit duel, uit eerste voorronde Conference League)
GAIS Göteburg (Zweden)
FK Vojvodina (Servië) of Ferencváros (Hongarije) (verliezer van dit duel, uit eerste voorronde Europa League)
Shelbourne FC (Ierland)
KF Dukagjini (Kosovo)
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/live-1400-uur-ajax-kent-vijf-mogelijke-tegenstanders-in-tweede-voorronde-conference-league
Forumreacties: 4.373
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-2-4
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 juni 2026 om 14:40:
Loting: Vojvodina of Ferencváros dus.
Opvallend: Twente moet tegen de winnaar uit dat tweeluik.
Wat ik niet wist: Ferencváros wordt getraind door Robbie Keane, voormalig spits van o.a. Leeds en Tottenham. Goede speler was dat altijd.
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 17 juni 2026 om 19:00:
Wat ik niet wist: Ferencváros wordt getraind door Robbie Keane, voormalig spits van o.a. Leeds en Tottenham. Goede speler was dat altijd.
Dat is nauwelijks uit te spreken die clubs.
Forumreacties: 5.740
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 juni 2026 om 19:16:
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 17 juni 2026 om 19:00:
Dat is nauwelijks uit te spreken die clubs.
Wat dat betreft nog een meevaller dat we niet tegen Dnipro Dnipropetrovsk hoeven.
https://www.youtube.com/watch?v=MdljGZIRg4klink
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Morgen...
Matchday!
Ajax schrijft Leonardo en Carrizo alsnog in bij de UEFA: zie hier de A-lijst van de Amsterdamse club
Keepers
Joeri Heerkens
Maarten Paes
Charlie Setford
Verdedigers
Lucas Rosa
Anton Gaaei
Ko Itakura
Owen Wijndal
Caio Henrique
Ahmetcan Kaplan
Youri Baas
Daley Blind
Jorthy Mokio
Josip Sutalo
Fouad Zahouani
Marvyn Muzungu
Middenvelders
Youri Regeer
Oscar Gloukh
Davy Klaassen
Kian Fitz-Jim
Jano Monserrate
Aanvallers
Marcos Leonardo
Maher Carrizo
Kasper Dolberg
Oliver Edvardsen
Steven Berghuis
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Forumreacties: 7.429
Reg.: 3 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 22 juli 2026 om 09:17:
Paes
Gaaei - Bouwman - Blind - Caio
Klaassen - Mokio - Gloukh
Berghuis - Dolberg - Godts
Ligt meest voor de hand...
Ik zou zelf liever met Carizo op rechtsbuiten starten...
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Opzich opmerkelijk dat Dies Janse er niet bij zit vele zouden hem in een blok met Blind of Baas wel zien zitten. Itakura rolt/komt net uit zijn vakantie?
Ik denk dat hij meer voor een Braziliaanse gehalte gaat, weet niet of Leonardo wedstrijd fit is maar.
Hebben jullie Kaplan het afgelopen jaar gevolgd? Doet hij (veel) onder voor Janse (en Baas)?
Paes
Rosa - Baas - Blind - Caio
Carrizo - Dolberg (1 helft) / Leonardo (1 helft) - Godts
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 22 juli 2026 om 09:46:
Opzich opmerkelijk dat Dies Janse er niet bij zit vele zouden hem in een blok met Blind of Baas wel zien zitten. Itakura rolt/komt net uit zijn vakantie?
Ik denk dat hij meer voor een Braziliaanse gehalte gaat, weet niet of Leonardo wedstrijd fit is maar.
Hebben jullie Kaplan het afgelopen jaar gevolgd? Doet hij (veel) onder voor Janse (en Baas)?
Paes
Rosa - Baas - Blind - Caio
Carrizo - Dolberg (1 helft) / Leonardo (1 helft) - Godts
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Forumreacties: 7.429
Reg.: 3 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 22 juli 2026 om 09:23:
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 22 juli 2026 om 09:17:
Paes
Gaaei - Bouwman - Blind - Caio
Berghuis - Dolberg - Godts
Ligt meest voor de hand...
Ik zou zelf liever met Carizo op rechtsbuiten starten...
Ik heb begrepen dat Michel liever met Rosa speelt i.p.v. Gaaei omdat hij maar aan één kant een back wil die continu naar voren trekt.
Gloukh vond ik in de voorbereiding een mooie stijgende lijn te pakken hebben, zou goed zijn als dat inderdaad beloond wordt met een basisplaats. Klaassen en Berghuis hebben weinig laten zien verder. Gewoon Carrizo erin, maar zal wel niet gebeuren inderdaad.
Forumreacties: 1.178
Reg.: 21 mei 2008
Godts Leonardo Carrizo
Gloukh
Ouazane Johnson
Henrique Blind Bouwman Gaaei
Paes
Baas, Berghuis, Dolberg, Edvardsen, Fitz-Jim, Heerkens, Kaplan, Klaassen, Mokio, Regeer, Reverson, Rosa. Wijndal zit in de tribune.
Janse ontbreekt mogelijk en voor Baas en Mokio ziet het al beter uit, dus die twee zet ik op de bank.
Ik lees dat Bounida, Itakura en Sutalo langer vrij hebben. Klopt dit? Daarom heb ik ze eruit gelaten.
Forumreacties: 5.740
Reg.: 3 juli 2017
Toen Blind gehaald werd, waren velen tegen. Nu hij er is, staat hij wel bij iedereen in de basis. Windvaan-politiek. Hij moet naar de bank op tribune en ofwel Kaplan, Baas of Janse in de basis.
Paes hoeft wmb ook niet in de basis. Gewoon lekker Reverson of Heerkens de kans geven. We moeten waarde ontwikkelen.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 22 juli 2026 om 18:03:
Toen Blind gehaald werd, waren velen tegen. Nu hij er is, staat hij wel bij iedereen in de basis. Windvaan-politiek. Hij moet naar de bank op tribune en ofwel Kaplan, Baas of Janse in de basis.
Paes hoeft wmb ook niet in de basis. Gewoon lekker Reverson of Heerkens de kans geven. We moeten waarde ontwikkelen.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [2026 / 2027] Conference League