Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [2026 / 2027] Conference League

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax komt dit jaar uit in de (voorrondes) van de Conference League.

Inmiddels heeft de UEFA een voorloting gedaan en daaruit zijn vijf mogelijke tegenstanders voor Ajax naar buiten gekomen. Ajax kent een geplaatste status.

open/sluit de onderstaande quote:

Ajax staat aan de vooravond van een tweeluik met FK Vojvodina in de tweede voorronde van de Conference League. Op donderdag 23 juli (20.00 uur) wacht het uitduel met de Servische club. Een week later, op donderdag 30 juli (20.00 uur), volgt de return in een uitverkochte Johan Cruijff ArenA.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 juli 2026, 09:00:16.

+1/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 17 juni 2026 om 10:11:

Ajax komt dit jaar uit in de (voorrondes) van de Conference League.

De loting volgt straks;

LIVE 14.00 uur | Ajax kent vijf mogelijke tegenstanders in tweede voorronde Conference League

Inmiddels heeft de UEFA een voorloting gedaan en daaruit zijn vijf mogelijke tegenstanders voor Ajax naar buiten gekomen. Ajax kent een geplaatste status en loot om die reden een ploeg met een ongeplaatste status. Ajax kan loten tegen:

Vikingur (Faeröer) of Stjarnan (IJsland) (winnaar van dit duel, uit eerste voorronde Conference League)
GAIS Göteburg (Zweden)
FK Vojvodina (Servië) of Ferencváros (Hongarije) (verliezer van dit duel, uit eerste voorronde Europa League)
Shelbourne FC (Ierland)
KF Dukagjini (Kosovo)

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/live-1400-uur-ajax-kent-vijf-mogelijke-tegenstanders-in-tweede-voorronde-conference-league

Potverdikkie wat een aantrekkelijke affiches.

Goed om te weten: die Zweedse club is dus niet het roemruchte IFK Göteborg. Die waren bijna gedegradeerd vorig seizoen. Vervallen glorie.

Vojvodina of Ferencváros zouden de enige clubs zijn waar je serieuze tegenstand van kunt verwachten. De rest kan er geen reet van.

Ik hoop op die Ieren, GAIS of Vikingur/Stjarnan. Een keer wat anders dan één of andere oost-Europese bouwval waar je 90 minuten naar betonrot zit te kijken.

+2/-0

Loting: Vojvodina of Ferencváros dus.
Opvallend: Twente moet tegen de winnaar uit dat tweeluik.

Wat ik niet wist: Ferencváros wordt getraind door Robbie Keane, voormalig spits van o.a. Leeds en Tottenham. Goede speler was dat altijd.

+3/-0

Goh, de lastige loting. Straks liggen we er nog uit ook. Dat zou enorm zonde zijn.

+1/-0

Sevic schreef op 17 juni 2026 om 14:40:

Wat ik niet wist: Ferencváros wordt getraind door Robbie Keane, voormalig spits van o.a. Leeds en Tottenham. Goede speler was dat altijd.

Dat is nauwelijks uit te spreken die clubs.

+1/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 17 juni 2026 om 19:00:

Wat dat betreft nog een meevaller dat we niet tegen Dnipro Dnipropetrovsk hoeven.

https://www.youtube.com/watch?v=MdljGZIRg4klink

:D

+1/-0

Sevic schreef op 17 juni 2026 om 19:16:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 17 juni 2026 om 19:00:

Wat dat betreft nog een meevaller dat we niet tegen Dnipro Dnipropetrovsk hoeven.

https://www.youtube.com/watch?v=MdljGZIRg4klink

:D

De naam lijkt intimiderend omdat ie zo lang is. Als je hem opdeelt valt het heel erg mee. "Dnipro" is best te doen en "Petrovsk" ook wel. :)

+1/-0

Morgen...

Matchday!

Ajax schrijft Leonardo en Carrizo alsnog in bij de UEFA: zie hier de A-lijst van de Amsterdamse club

Keepers
Joeri Heerkens
Maarten Paes
Charlie Setford

Verdedigers
Lucas Rosa
Anton Gaaei
Ko Itakura
Owen Wijndal
Caio Henrique
Ahmetcan Kaplan
Youri Baas
Daley Blind
Jorthy Mokio
Josip Sutalo
Fouad Zahouani
Marvyn Muzungu

Middenvelders
Youri Regeer
Oscar Gloukh
Davy Klaassen
Kian Fitz-Jim
Jano Monserrate

Aanvallers
Marcos Leonardo
Maher Carrizo
Kasper Dolberg
Oliver Edvardsen
Steven Berghuis

+1/-0

Paes
Gaaei - Bouwman - Blind - Caio
Klaassen - Mokio - Gloukh
Berghuis - Dolberg - Godts

Ligt meest voor de hand...

Ik zou zelf liever met Carizo op rechtsbuiten starten...

+2/-0

Derk Johanssen schreef op 22 juli 2026 om 09:17:

Paes

Ik heb begrepen dat Michel liever met Rosa speelt i.p.v. Gaaei omdat hij maar aan één kant een back wil die continu naar voren trekt.

Gloukh vond ik in de voorbereiding een mooie stijgende lijn te pakken hebben, zou goed zijn als dat inderdaad beloond wordt met een basisplaats. Klaassen en Berghuis hebben weinig laten zien verder. Gewoon Carrizo erin, maar zal wel niet gebeuren inderdaad.

+2/-0

Opzich opmerkelijk dat Dies Janse er niet bij zit vele zouden hem in een blok met Blind of Baas wel zien zitten. Itakura rolt/komt net uit zijn vakantie?

Ik denk dat hij meer voor een Braziliaanse gehalte gaat, weet niet of Leonardo wedstrijd fit is maar.

Hebben jullie Kaplan het afgelopen jaar gevolgd? Doet hij (veel) onder voor Janse (en Baas)?

Paes
Rosa - Baas - Blind - Caio
Carrizo - Dolberg (1 helft) / Leonardo (1 helft) - Godts

+1/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 22 juli 2026 om 09:46:

Opzich opmerkelijk dat Dies Janse er niet bij zit vele zouden hem in een blok met Blind of Baas wel zien zitten. Itakura rolt/komt net uit zijn vakantie?

Ik denk dat hij meer voor een Braziliaanse gehalte gaat, weet niet of Leonardo wedstrijd fit is maar.

Hebben jullie Kaplan het afgelopen jaar gevolgd? Doet hij (veel) onder voor Janse (en Baas)?

Paes
Rosa - Baas - Blind - Caio
Carrizo - Dolberg (1 helft) / Leonardo (1 helft) - Godts

Janse schijnt met wat fysieke klachten te kampen.

Ik vind het wel sneu voor Baas als hij ernaast komt te staan. Heeft het toch prima gedaan de laatste jaren. Dat was één van de weinigen die je niet zou hoeven vervangen. Hoop dat er een mooie club voor 'm komt.

+3/-0

Ik zou Baas en Blind niet als duo achterin zetten. Eentje kiezen en dan Itakura, Bouwman, Sutalo of Kaplan ernaast. Zelfs Janse wanneer hij weer fit is.

Dit bericht is gewijzigd op 22 juli 2026, 11:37:56.

+1/-0

Sevic schreef op 22 juli 2026 om 09:23:

Derk Johanssen schreef op 22 juli 2026 om 09:17:

Paes

Ik heb begrepen dat Michel liever met Rosa speelt i.p.v. Gaaei omdat hij maar aan één kant een back wil die continu naar voren trekt.

Gloukh vond ik in de voorbereiding een mooie stijgende lijn te pakken hebben, zou goed zijn als dat inderdaad beloond wordt met een basisplaats. Klaassen en Berghuis hebben weinig laten zien verder. Gewoon Carrizo erin, maar zal wel niet gebeuren inderdaad.

Eens. Schrok een beetje van de middenvelders die we meenemen. Is echt heel magertjes zo..

Wat ook kan is dit:

Paes
Rosa - Bouwman - Baas - Caio
Mokio - Blind - Gloukh

Op die manier heb je ruimte voor Baas en Blind. Maar ik zie blind gewoon echt niet op 6 eigenlijk. Maar gezien de hoeveelheid geruchten rondom de '6' positie denk ik simpelweg dat er helemaal niemand komt, of dat Michel denkt het met Blind en als alternatieven Regeer en Mokio al opgelost te hebben

+2/-0

De knikkers zijn nu even belangrijker.

+2/-0

Morgen alweer. Wie ontbreken er nog? Hoe zit het met Sutalo en Itakura? Kan Leonardo gelijk starten?

+1/-0

Wij zijn met de auto onderweg naar Novi Sad. Zijn er meer Ajacieden die vanmiddag of vanavond ergens afspreken onderweg"

+2/-0

Godts Leonardo Carrizo
Gloukh
Ouazane Johnson
Henrique Blind Bouwman Gaaei
Paes

Baas, Berghuis, Dolberg, Edvardsen, Fitz-Jim, Heerkens, Kaplan, Klaassen, Mokio, Regeer, Reverson, Rosa. Wijndal zit in de tribune.

Janse ontbreekt mogelijk en voor Baas en Mokio ziet het al beter uit, dus die twee zet ik op de bank.

Ik lees dat Bounida, Itakura en Sutalo langer vrij hebben. Klopt dit? Daarom heb ik ze eruit gelaten.

+2/-0

Toen Blind gehaald werd, waren velen tegen. Nu hij er is, staat hij wel bij iedereen in de basis. Windvaan-politiek. Hij moet naar de bank op tribune en ofwel Kaplan, Baas of Janse in de basis.

Paes hoeft wmb ook niet in de basis. Gewoon lekker Reverson of Heerkens de kans geven. We moeten waarde ontwikkelen.

+2/-1

ElSimao2 schreef op 22 juli 2026 om 18:03:

Toen Blind gehaald werd, waren velen tegen. Nu hij er is, staat hij wel bij iedereen in de basis. Windvaan-politiek. Hij moet naar de bank op tribune en ofwel Kaplan, Baas of Janse in de basis.

Paes hoeft wmb ook niet in de basis. Gewoon lekker Reverson of Heerkens de kans geven. We moeten waarde ontwikkelen.

Tsjah. Normaal gesproken zou ik Baas in de basis zetten en Blind op de bank. Baas en Mokio zijn mogelijk nog niet volledig fit en Janse al helemaal niet. Kaplan is waarschijnlijk straks weg, want ik denk niet dat Jordi hem gaat proberen hier te houden. Dus ik keek puur naar de wedstrijd van morgen. Welke doelman is mij om het even.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [2026 / 2027] Conference League