Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Fortuna - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 12 september 2026 om 22:07:

Als je de kaartenlast ziet zou je denken dat het een eenzijdige veldslag was.

Alleen de kers op de taart ontbrak nog: Manschot die dezelfde speler van Fortuna voor de vierde keer een laatste waarschuwing geeft.

Het gemak waarmee scheidsrechters punten scoren door kaarten aan Ajax te geven gaat ons later in het seizoen nog flink opbreken. Zo breed is onze selectie niet op bepaalde posities.

100% eens. Heb me er ook de hele avond over verbaasd.

+2/-0

Goede overwinning. Jammer van 3 totaal onnodige gele kaarten. Manschot gaf ze graag aan ons maar liet dat bij Fortuna na. Zeefuik had er gewoon af gemoeten.

+2/-0

Na vandaag ben ik er vrij zeker van dat Ajax 2e gaat eindigen. PSV zal zeer binnenkort boven AZ staan en de 1e plek niet meer weggeven, vrees ik. Deze wedstrijd laat goed zien dat Ajax veel kwaliteit in huis heeft. In plaats van gelijkspelen, alsnog Fortuna opgerold! Kehrer en Tsygankov solliciteren naar een basisplaats. Tsygankov is Berghuis 2.0, maar beter (fitter en jonger). Hij neemt evengoed de corners (en goal!) en daarvoor een mooie indraaiende hockey assist. Kehrer is gewoon een stuk verder dan Bouwman. Mooi om te zien hoe Baas wederom belangrijk voor de ploeg is. Fijn dat hij is gebleven!

+1/-0

Blij met deze hoge uitslag. Vooraf gedacht dat het een lastige uitwedstrijd zou kunnen worden. Buijs weet zijn ploegen over het algemeen wel aardig op te laden tegen Ajax. Met Willem II en Excelsior de komende dagen, moeten er zes punten bij en met een goed gevoel de interlandbreak in.

+2/-0

Fijne overwinning uiteindelijk. De rol van ouazane is wat mij betreft niet te onderschatten. Toen hij erin kwam ging er meteen enorm veel dreiging uit met de inleiding naar de tweede goal. Kehrer kon mij ook wel aardig bekoren, goede passing. Jammer dat Mokio het in de tweede helft helemaal kwijt was want ik ben op zich fan van hem.

+2/-0

Litmanen92 schreef op 12 september 2026 om 22:42:

Fijne overwinning uiteindelijk. De rol van ouazane is wat mij betreft niet te onderschatten. Toen hij erin kwam ging er meteen enorm veel dreiging uit met de inleiding naar de tweede goal. Kehrer kon mij ook wel aardig bekoren, goede passing. Jammer dat Mokio het in de tweede helft helemaal kwijt was want ik ben op zich fan van hem.

Ja, Ouazane hoort in de basis!

+3/-0

Dimi128 schreef op 12 september 2026 om 22:12:

Goede overwinning. Jammer van 3 totaal onnodige gele kaarten. Manschot gaf ze graag aan ons maar liet dat bij Fortuna na. Zeefuik had er gewoon af gemoeten.

Drie is nog laag ingeschat wat mij betreft. Zeefuik is er ook af gegaan. Hij had beter kunnen blijven staan, want zijn vervanger scoorde.
Ja, ik weet dat je bedoelde dat hij een rode kaart had moeten krijgen.

+1/-0

Mike1976 schreef op 12 september 2026 om 22:07:

Als je de kaartenlast ziet zou je denken dat het een eenzijdige veldslag was.

Alleen de kers op de taart ontbrak nog: Manschot die dezelfde speler van Fortuna voor de vierde keer een laatste waarschuwing geeft.

Het gemak waarmee scheidsrechters punten scoren door kaarten aan Ajax te geven gaat ons later in het seizoen nog flink opbreken. Zo breed is onze selectie niet op bepaalde posities.

Sorry man, maar die kaarten voor Ajax waren gewoon terecht. En om eerlijk te zijn, ik ben blij dat ze die kaarten gepakt hebben. Muv Mokio, die gewoon veel te lomp in komt, zijn het allemaal overtredingen die potentieel extreem gevaarlijke aanvallen voorkomen.

Hoe vaak hebben we wel niet gezegd 'geef em gewoon een tikje'. Nou, dat kost dus gewoon een kaart. Of heb je liever billeknijpen?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Fortuna - Ajax