Transparent
Inloggen
Sluiten
[adv:r89-desktop-leaderboard-atf]

Ajax sponsor wil weer 'cool' worden

27 juni 2001 12:23

Verslaggever: RvN

[adv:r89-mobile-billboard-top]

Adidas heeft het moeilijk de laatste jaren. Tegenvallende omzetcijfers hebben sinds 1998 drastische gevolgen gehad voor de aandelenkoers. Met name op marketinggebied moet de sportkledinggigant een drastische wijziging ondergaan om weer 'cool' te worden. Om de oplopende achterstand op Nike in te halen zijn tal van maatregelen genomen. Zo zijn bij een aantal clubs, waaronder Ajax en Real, de door supporters gehate overheersende Adidas-strepen van het shirt gehaald en richt het zich in het voetbal meer en meer op de populaire topclubs.

Die maatregelen moeten o.a. de basis in Europa versterken, waardoor vervolgens in de USA de moordende concurrentie aangegaan kan worden met de 'swoosh' van Nike.

Meer op


[adv:r89-mobile-outstream][adv:r89-desktop-outstream]

Tags

cool adidas drastische nike sponsor aandelenkoers marketinggebied moordende omzetcijfers overheersende sportkledinggigant swoosh tal usa

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je eerst inloggen. Klik op de link rechtsboven.


[adv:r89-desktop-hpa-atf]

Ajax E-zine

Meld je aan en ontvang elke week een vers Ajax E-zine in je mailbox met al het nieuws en achtergronden. Maar liefst 35.263 fans gingen je al voor.




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

berghuis bounida branco brobbey calavaro derk dolberg elsimao gaaei gloukh hato heitinga huur itakura jaros johanssen kiki kroes licentie littlebirds liverpool mcconnell mokio moro spelverdeler steur sutalo taylor vitesse wijndal