Transparent
Inloggen
Sluiten
[adv:r89-desktop-leaderboard-atf]

Klaassen wil graag bij Ajax blijven

12 mei 2026 13:57 - Rondo
Foto: Pro Shots

Klaassen wil graag bij Ajax blijven; image source: Pro Shots

[adv:r89-mobile-billboard-top]

Als het aan Davy Klaassen ligt, speelt hij ook komend seizoen voor Ajax. Dat heeft de routinier verteld in Rondo op Ziggo Sport maandagavond. Aan tafel vertelde Klaassen ook dat hij een "open gesprek" heeft gevoerd met Jordi Cruijff, sinds april de technisch directeur van Ajax: "Het was een open gesprek. Hij deelde zijn mening, ik deelde mijn mening. Uiteindelijk is het aan hem wat hij daarmee moet. Hij gaat de richting bepalen. Het was een goed gesprek waar ik een goed gevoel aan over heb gehouden. In principe wil ik bij Ajax blijven, maar ja, straks zegt hij: ik ga je niet gebruiken. Dan zul je toch wat anders moeten doen", aldus Klaassen.

Vervolgens ging Klaassen ook nog even in op de sportieve malaise waar Ajax mee kampt: "De historie en de grootsheid van Ajax zal niet veranderen, maar daar win je geen prijzen mee. Daar willen we weer met zijn allen naartoe en dan moet er wel een tandje bij. Dan moet voor iedereen de lat omhoog", aldus Klaassen.

De routinier vervolgt: "Het doet wel pijn. Je voelt je ook verantwoordelijk. Ik heb nog nooit vijfde gestaan met Ajax. De ranglijst is uiteindelijk een gevolg van alles. Theo (Janssen, red.) zei net dat het een paar jaar kan duren, maar ik denk dat het snel kan gaan. Het seizoen voor 2018/19 was ook niet goed. Maar dan moet het wel beter dan we de afgelopen jaren hebben gedaan", zo besluit Klaassen.


[adv:r89-mobile-outstream][adv:r89-desktop-outstream]

Tags

routinier grootsheid historie janssen jordi malaise rondo tandje ziggo

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je ingelogd zijn. Gebruik de links bovenin beeld om een loginnaam aan te maken danwel in te loggen.


2 maanden geleden
Ik denk dat Klaassen beter de politiek in kan gaan.
+2/-1

2 maanden geleden
Komt inmiddels tekort voor Ajax. Klaassen is een speler die het moet hebben van zijn loopvermogen en dat is inmiddels een stuk minder geworden. De explosiviteit is weg. Maar laat hem aub niet afsluiten bij een andere eredivisie club, want dan kan ik je nu garanderen dat hij je pijn zal doen.
+2/-0

2 maanden geleden
Als Klaassen blijft, dan weet ik genoeg wat betreft Jordi.
+4/-2

 
2 maanden geleden
Leg eens uit?
+3/-2

 
2 maanden geleden
Dan wil Jordi niet terug naar de top! Genoeg uitleg?
+3/-1

 
2 maanden geleden
Ja dank je wel, genoeg uitleg.
+3/-1

2 maanden geleden
Je moet nog wel wat echtr Ajacieden in je kleedkamer hebben. Als mister 1-0 zich kan schikken in af en toe de bank zie ik geen pribleem.
+5/-2

 
2 maanden geleden
Je bedoelt af en toe een invalbeurt. Maar zelfs dat liever niet.
+4/-1

2 maanden geleden (gewijzigd)
Heb liever dat hij vertrekt. Klaassen heeft altijd zijn stinkende best voor ons gedaan, maar hij brengt niet wat je van iemand met zijn ervaring verwacht. Zelfs in de huidige (matige) selectie heb je genoeg spelers die beter zijn dan Klaassen.
+3/-1


[adv:r89-desktop-hpa-atf]

Ajax E-zine

Meer dan 35.500 fans zijn lid van onze nieuwsbrief. Meld je ook aan!




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

akpom brobbey caio deals depay dolberg elsimao hardnekkig henrique ibrahimovic janse jong jordi kaplan kiki koeman lichtjaren littlebirds maximilian midtjylland mie monaco sevic stilte sutalo tomiyasu weghorst wijndal zahouani zinchenko