Transparent
Inloggen
Sluiten
[adv:r89-desktop-leaderboard-atf]

Duel met Utrecht vervroegd en met uitsupporters

22 mei 2026 12:09
Foto: Pro Shots

Duel met Utrecht vervroegd en met uitsupporters; image source: Pro Shots

[adv:r89-mobile-billboard-top]

De aftrap van de allesbeslissende finale in de play-off om het UEFA Conference League-ticket tussen Ajax en FC Utrecht is vervroegd van zondagavond 18:00 uur naar zondagmiddag. De aftrap staat nu gepland voor 12:15 uur in het Kras Stadion. Zo zijn de betrokken partijen vrijdagochtend na een uitgebreid overleg overeengekomen.

Ajax won donderdag in de halve finale met 2-0 van FC Groningen, terwijl FC Utrecht met 3-2 afrekende met sc Heerenveen. Daardoor ontmoeten beide ploegen elkaar zondagmiddag in Volendam. Het belooft een zware opgave te worden voor Ajax, dat de laatste drie onderlinge duels niet wist te winnen van FC Utrecht.


[adv:r89-mobile-outstream][adv:r89-desktop-outstream]

Tags

utrecht aftrap uitsupporters afrekende belooft conference groningen heerenveen kras opgave uefa volendam

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je ingelogd zijn. Gebruik de links bovenin beeld om een loginnaam aan te maken danwel in te loggen.


2 maanden geleden
Het belooft een zware opgave te worden voor Ajax, dat de laatste drie onderlinge duels niet wist te winnen van FC Utrecht.

Naar mijn weten wist Ajax de laatste vier onderlinge duels niet te winnen, de laatste drie waren zelfs nederlagen.

Hoe langer de eerstvolgende overwinning wegblijft, hoe eerder deze komt. Qua gevoel had ik liever Heerenveen als tegenstander gehad, maar Utrecht moet ook gewoon te pakken zijn.

Ik noteer alvast een gele kaart voor Dani de Wit.
+10/-0

 
2 maanden geleden
Wel natuurlijk pas na zn 5e overtreding oid.
+8/-0

 
2 maanden geleden
En als Ajax 2-1 achterstaat met nog 3 minuten te spelen ofzo. Kerel krijgt nooit rood.
+6/-0

 
2 maanden geleden
Exact echt al zo vaak gezien. Is een van redenen dat tegenstanders van Ajax zo weinig rood krijgen.
+4/-0

2 maanden geleden
Ik kon echt niet 1 reden bedenken waarom we ook maar een kleine beetje de hoop moeten hebben dat we winnen van Utrecht...

Maar... Het is al meer dan 20 jaar geleden dat Utrecht 3 punten heeft gepakt in het Kras Stadion!!! Meer houdvast heb ik even niet...
+5/-0

2 maanden geleden
De 12:15 wedstrijden van dit seizoen:

17 aug Go Ahead-Ajax 2-2
26 okt FC Twente-Ajax 2-3 (!)
09 nov FC Utrecht-Ajax 2-1
01 feb Excelsior-Ajax 2-2
01 mrt PEC Zwolle-Ajax 0-0

Forget it, dit gaan ze niet winnen. Ik had geen zin om de voorgaande seizoenen er bij te pakken, maar over het algemeen bakken ze er weinig van rond 12:15 uur. Ik denk dat ze dan nog half staan te slapen ofzo.
+3/-0

 
2 maanden geleden (gewijzigd)
Sinds ze van 12:30 naar 12:15 zijn alle thuiswedstrijden op dat tijdstip gewonnen. Het laatste puntverlies in de thuiswedstrijd om 12:30 dateert ook van 2018 of zo.
+2/-1


[adv:r89-desktop-hpa-atf]

Ajax E-zine

Meer dan 35.500 fans zijn lid van onze nieuwsbrief. Meld je ook aan!




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

akpom brobbey caio deals depay dolberg elsimao hardnekkig henrique ibrahimovic janse jong jordi kaplan kiki koeman lichtjaren littlebirds maximilian midtjylland mie monaco sevic stilte sutalo tomiyasu weghorst wijndal zahouani zinchenko