Transparent
Inloggen
Sluiten
[adv:r89-desktop-leaderboard-atf]

"Ajax geobsedeerd door Ter Stegen"

9 juni 2026 13:22 - Fabrizio Romano
Foto: Pro Shots

"Ajax geobsedeerd door Ter Stegen"; image source: Pro Shots

[adv:r89-mobile-billboard-top]

Volgens Fabrizio Romano is Ajax inmiddels geobsedeerd door de komst van Marc-André Ter Stegen. De transferjournalist ziet in het salaris van de Duitse doelman het grootste obstakel, maar weet ook dat FC Barcelona bereid is mee te denken mocht Ter Stegen in Ajax daadwerkelijk zijn nieuwe club zien: "Ter Stegen gaat Barcelona deze zomer verlaten", zo vertelde Romano op zijn eigen YouTube-kanaal.

"Wat ik kan zeggen is dat Ajax de club is die geobsedeerd is door de komst van Ter Stegen", zo vervolgt Romano. "Ajax wil heel graag voor Ter Stegen gaan. Dat is financieel nog wel een obstakel, want zijn salaris is op dit moment hoog. Er moet dus een oplossing gevonden worden tussen Barcelona, kamp Ter Stegen en Ajax om een transfer mogelijk te maken. Maar de interesse van Ajax is oprecht. Waar hij heengaat, ligt alleen aan wat de speler op financieel gebied wil doen", aldus Romano.

De Italiaan denkt dus niet dat Ajax kansloos is in de strijd om Ter Stegen, in tegenstelling tot enkele Nederlandse media die berichtten dat de keeper te duur zou zijn voor Ajax: "Ik ben er zeker van dat Ajax blijft proberen en ik ben er ook zeker van dat Barcelona ervoor openstaat om een oplossing te vinden", besluit Romano.

Eerder liet onder andere Mike Verweij van De Telegraaf zich al uit over de salariseisen van Ter Stegen. Hij noemde het een 'onmogelijke missie' voor Ajax om met de doelman in zee te gaan. Ajax lijkt echter een andere mening te zijn toegedaan en geeft de hoop nog niet op.


[adv:r89-mobile-outstream][adv:r89-desktop-outstream]

Tags

stegen romano barcelona geobsedeerd obstakel berichtten fabrizio heengaat italiaan kanaal onmogelijke salariseisen telegraaf transferjournalist verweij

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je ingelogd zijn. Gebruik de links bovenin beeld om een loginnaam aan te maken danwel in te loggen.


2 weken geleden
Zou natuurlijk een goeie zijn voor onder de lat. Maar het lijkt me toch onrealistisch. Die kan veel meer cashen bij andere clubs.

De komst van een nr 6 vind ik belangrijker nu.
+5/-0

2 weken geleden
Hoop namen... lange zomer dit.
+3/-0

 
2 weken geleden
Ja, vooral met het wk erbij. Alles wat een beetje goed presteert wordt ongeveer gelinkt, maar tegelijk ook steeds minder haalbaar. En dan doen de meeste van knze spelers ook nog eens weinig, dus opbrengsten ho maar.
+4/-0

2 weken geleden
Ik denk dat Verweij nu toch wel gelijk heeft. Kijken of we er met Barcelona en Ter Stegen uit komen. Die man verdient 15,6 miljoen. Dan moet er voor Barca of Ter Stegen erg veel water bij de wijn. De vraag is of de wijn dan nog te drinken is.
+4/-0


[adv:r89-desktop-hpa-atf]

Ajax E-zine

Meer dan 35.500 fans zijn lid van onze nieuwsbrief. Meld je ook aan!




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

akpom brobbey caio deals depay dolberg elsimao hardnekkig henrique ibrahimovic janse jong jordi kaplan kiki koeman lichtjaren littlebirds maximilian midtjylland mie monaco sevic stilte sutalo tomiyasu weghorst wijndal zahouani zinchenko