Transparent
Inloggen
Sluiten
[adv:r89-desktop-leaderboard-atf]

García vertrekt in goed overleg bij Ajax

21 juni 2026 17:23 - Ajax
Foto: Pro Shots

García vertrekt in goed overleg bij Ajax; image source: Pro Shots

[adv:r89-mobile-billboard-top]

Oscar García keert niet meer terug bij Ajax. De club heeft zojuist bekendgemaakt dat de arbeidsovereenkomst, die nog geldig was tot volgende zomer, in goed overleg is ontbonden. In het kielzog van García vertrekt Enrique Sanz. Daarmee is er alsnog een vroegtijdig einde gekomen aan de samenwerking tussen Ajax en García, terwijl de club na de aanstelling van Míchel als hoofdtrainer van Ajax nog aangaf graag met García door te willen.

De Spanjaard kwam in februari naar Ajax, waar hij werd aangesteld als opvolger van de kort daarvoor ontslagen Willem Weijs als hoofdtrainer van Jong Ajax. Wegens de teleurstellende prestaties van de hoofdmacht onder interim-trainer Fred Grim werd García vervolgens doorgeschoven naar het eerste elftal. Hoewel hij op de absolute slotdag nog wel in slaagde een ticket voor de UEFA Conference League na play-offs veilig te stellen, besloot Ajax toch door te gaan met een nieuwe hoofdtrainer. Wel zou García terug kunnen naar zijn eerder beklede functie bij Jong Ajax.

Zo ver komt het dus niet, blijkt nu. Technisch directeur Jordi Cruijff neemt met een warme boodschap op de clubkanalen afscheid van de Spaanse trainer: "Oscar stapte op een moeilijk moment in bij Jong Ajax. Kort daarna hadden we hem nodig bij Ajax 1 en dat was ook geen makkelijke situatie. Wij zijn hem dankbaar al zijn inspanningen en hebben hem uiteraard veel succes gewenst in zijn verdere loopbaan als trainer."


[adv:r89-mobile-outstream][adv:r89-desktop-outstream]

Tags

garcia jong oscar arbeidsovereenkomst beklede conference enrique grim jordi kielzog michel ontbonden sanz slotdag stapte uefa weijs

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je ingelogd zijn. Gebruik de links bovenin beeld om een loginnaam aan te maken danwel in te loggen.


2 dagen geleden
Zal ie dan toch liever hoofdcoach willen zijn?
+4/-0

2 dagen geleden
Lijkt me heel wijs. Zijn aanstelling heeft niets gebracht. Toch een blunder van Jordi. Gelukkig zet ‘ie hem zelf recht.
+2/-0

 
17 uur geleden
Hoezo een blunder? Garcia kwam voor Jong en heeft het daar ook goed gedaan. Na het falen van Grim was het kiezen tussen Garcia of een halve of hele paniek zet. Dan toch beter Garcia naar het eerste en daarna in alle rust een nieuwe trainer binnen halen.
+3/-1

 
16 uur geleden
Vijf wedstrijden zeven punten, maar eentje meer dan uit de eerste vijf wedstrijden onder Nuijten en net zoveel als de laatste vijf wedstrijden met Weijs.
+3/-0

2 dagen geleden
Apart maar geen ramp. Bedankt voor toch " Europees" voetbal.
+3/-0

2 dagen geleden
Zo vader zo zoon - de Cruijff mentaliteit verandert niet.
+3/-2


[adv:r89-desktop-hpa-atf]

Ajax E-zine

Meld je aan en ontvang elke week een vers Ajax E-zine in je mailbox met al het nieuws en achtergronden. Maar liefst 35.706 fans gingen je al voor.




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

akpom brobbey caio deals depay dolberg elsimao hardnekkig henrique ibrahimovic janse jong jordi kaplan kiki koeman lichtjaren littlebirds maximilian midtjylland mie monaco sevic stilte sutalo tomiyasu weghorst wijndal zahouani zinchenko