Transparent
Inloggen
Sluiten
[adv:r89-desktop-leaderboard-atf]

69% van Nederland associeert ABN Amro met Ajax

25 mei 2005 19:25 - Sport und Markt

Verslaggever: RvN, AJAXforever

[adv:r89-mobile-billboard-top]

Uit een onderzoek van sportonderzoeksbureau Sport und Markt blijkt dat 69% van de Nederlanders ABN Amro associeert met Ajax. Slechts een clubsponsor heeft wat dat betreft een beter bereik, Philips met PSV (72%). Indien de naamsbekendheid wordt afgezet tegen de kosten van de sponsoring blijken Frisia met AZ en AMEV met FC Utrecht het beste te scoren qua rendement.

Bij vergelijkbare onderzoeken in het buitenland blijken de sponsors van topploegen als Manchester United en Real Madrid veel minder te scoren qua naamsbekendheid.

Meer op Sport und Markt


[adv:r89-mobile-outstream][adv:r89-desktop-outstream]

Tags

abn amro associeert naamsbekendheid nederland afgezet amev clubsponsor frisia madrid nederlanders sponsoring sponsors sportonderzoeksbureau topploegen utrecht

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je eerst inloggen. Klik op de link rechtsboven.


[adv:r89-desktop-hpa-atf]

Ajax E-zine

Meld je aan en ontvang elke week een vers Ajax E-zine in je mailbox met al het nieuws en achtergronden. Maar liefst 35.346 fans gingen je al voor.




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

bertjek blumenkraft bounida bouwman dolberg elsimao ewige feyenoord gloukh godts grim itakura jetten kiki lamp lido mie mokio oscar persie prijskaartje regeer rosa sevic steur sutalo taylor timber weghorst wijndal