Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 57
Reg.: 9 februari 2026
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Heracles Almelo-Ajax: -
Er valt dit seizoen nog een hoop om voor te spelen.
Al merkende dat sommige de handdoek in de ring willen gooien vind ik dat iets te voorbarig met nog 5 potten te gaan. Het is namelijk niet zo dat er dit seizoen een van deze ploegen zo constant is om dat laatste stukje even alle 5 potten over de streep te trekken. Helemaal als je naar de resterende schema's kijkt heeft iedereen het zwaar, waar Twente misschien wel het lastigste schema heeft.
Het kan alle kanten op het ligt allemaal dicht bij elkaar (ook qua doelsaldo) en iedereen kan van iedereen winnen zo lijkt het wel dit seizoen. Een paar weken geleden, naar schatting 2 of 3 stond de top 5 er nog heel anders bij.
Wat verwacht je dat de top 5 wordt qua eindklassering ?
Ik verwacht dat Ajax nog 3e kan gaan eindigen. Het is een beetje te hopen dat spelers als Tomiyasu en Itakura ergens de laatste weken nog aan spelen toe komen. Ook wordt Carrizo mogelijk meer speeltijd gegund idemdito voor Dolberg.
Als je puur kijkt op wie positie 2 ´´het meest verdiend´´ dit seizoen zou dat NEC zijn. Zij lijken voetballend het meest constant. Ik zie Feyenoord meer afzakken waar ze het dit weekend al opnemen tegen NEC. Zij lijken het tegen elke tegenstander moeilijk te hebben i.c.m. de bekende lijst blessures. Ajax heeft het geluk dat het niet tegen een directe concurrent hoeft te spelen voor de 2e of 3e plek. De rest nog wel. PSV neem ik voor het gemak even niet mee in dit verhaal, het is niet te voorspellen hoe die nu nog voor de dag gaan komen. En/of ze daar niet wat nieuwe spelers de kans geven / nieuwe dingen gaan proberen.
Twente heeft het zwaarste programma en gaat nu pas echt getest worden.
Je hebt een beetje geluk nodig maar denk dat Ajax het net lukt om 3e te worden.
1. PSV
2. NEC
3. Ajax
4. Feyenoord
5. Twente
Forumreacties: 5.252
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 07 april 2026 om 15:16:
Er valt dit seizoen nog een hoop om voor te spelen.
Al merkende dat sommige de handdoek in de ring willen gooien vind ik dat iets te voorbarig met nog 5 potten te gaan.
Forumreacties: 4.078
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Forumreacties: 5.252
Reg.: 3 juli 2017
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Vak: -
Forumreacties: 11.622
Reg.: 26 september 2004
Forumreacties: 736
Reg.: 22 september 2023
Forumreacties: 1.550
Reg.: 14 mei 2024
We kunnen het liever hebben over het aantal punten voor de nummer twee. Feyenoord kan nog op 69 komen, NEC op 68, Twente op 65 en wij op 63.
Natuurlijk zal niet iedereen alles winnen, dus vroeg me af wat het laagste aantal punten ooit is voor de nummer twee. Willem II werd ooit tweede met 65 punten, daarna nog wat zwakke nummers twee.
Ik denk dat de nummer twee dit seizoen onder de 65 punten duikt.
NEC moet nog tegen Twente en Feyenoord met een bekerfinale tussendoor. Twente krijgt nog AZ en PSV. Feyenoord dus nog tegen NEC en AZ..
Ook wij hebben nog zware wedstrijden. Maar wtf, als we op wonderbaarlijke wijze (ff vetgedrukt voordat mensen hier weer overheen lezen) toch nog alles winnen, is de kans gewoon groot dat we alsnog 2e of 3e worden ????♂️
Forumreacties: 3.086
Reg.: 27 april 2004
1. PSV
2. NEC
3. FC Twente
4. Feyenoord
5. SC Heerenveen
Twijfel over de 2e plek. NEC heeft nog wel een bekerfinale natuurlijk. Dus het zou ook zomaar Twente kunnen worden. Feyenoord gaat het niet redden, ondanks de aanwezigheid van Dickie.
Ajax gaat 6e of 7e worden, en dus naar de play-offs. En ik vrees het ergste. Geen Europees voetbal.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 april 2026, 09:38:13.
open/sluit de onderstaande quote:3xA schreef op 08 april 2026 om 09:30:
1. PSV
2. NEC
3. FC Twente
4. Feyenoord
5. SC Heerenveen
Twijfel over de 2e plek. NEC heeft nog wel een bekerfinale natuurlijk. Dus het zou ook zomaar Twente kunnen worden. Feyenoord gaat het niet redden, ondanks de aanwezigheid van Dickie.
Ajax gaat 6e of 7e worden, en dus naar de play-offs. En ik vrees het ergste. Geen Europees voetbal.
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 08 april 2026 om 08:34:
We kunnen het liever hebben over het aantal punten voor de nummer twee. Feyenoord kan nog op 69 komen, NEC op 68, Twente op 65 en wij op 63.
Natuurlijk zal niet iedereen alles winnen, dus vroeg me af wat het laagste aantal punten ooit is voor de nummer twee. Willem II werd ooit tweede met 65 punten, daarna nog wat zwakke nummers twee.
Ik denk dat de nummer twee dit seizoen onder de 65 punten duikt.
NEC moet nog tegen Twente en Feyenoord met een bekerfinale tussendoor. Twente krijgt nog AZ en PSV. Feyenoord dus nog tegen NEC en AZ..
Ook wij hebben nog zware wedstrijden. Maar wtf, als we op wonderbaarlijke wijze (ff vetgedrukt voordat mensen hier weer overheen lezen) toch nog alles winnen, is de kans gewoon groot dat we alsnog 2e of 3e worden ????♂️
Forumreacties: 3.086
Reg.: 27 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 08 april 2026 om 09:57:
1. PSV
2. NEC
3. FC Twente
4. Feyenoord
5. SC Heerenveen
Ik heb Ajax 6e. Heerenveen heeft een makkelijk programma en is in goede doen. Ajax worstelt duidelijk. Dit Feyenoord met Van Persie heeft het ook niet makkelijk. Ik denk ook niet dat Dick het verschil gaat maken daar ditmaal. NEC en Twente lopen een stuk lekkerder. Ik kan aansluiten bij jouw top 5-voorspelling. Gebaseerd op de huidige vorm (laatste 5 wedstrijden) is dit mogelijk en gebeurt het ook als de huidige vorm van deze ploegen in tact blijft. NEC zie ik wel van Feyenoord winnen en Twente heeft allicht geluk om PSV in de 34e speelronde te treffen.
open/sluit de onderstaande quote:3xA schreef op 08 april 2026 om 10:13:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 08 april 2026 om 09:57:
1. PSV
2. NEC
3. FC Twente
4. Feyenoord
5. SC Heerenveen
Ik heb Ajax 6e. Heerenveen heeft een makkelijk programma en is in goede doen. Ajax worstelt duidelijk. Dit Feyenoord met Van Persie heeft het ook niet makkelijk. Ik denk ook niet dat Dick het verschil gaat maken daar ditmaal. NEC en Twente lopen een stuk lekkerder. Ik kan aansluiten bij jouw top 5-voorspelling. Gebaseerd op de huidige vorm (laatste 5 wedstrijden) is dit mogelijk en gebeurt het ook als de huidige vorm van deze ploegen in tact blijft. NEC zie ik wel van Feyenoord winnen en Twente heeft allicht geluk om PSV in de 34e speelronde te treffen.
Zie je Ajax nog wel Europees voetbal halen? Of vrees je ook het ergste?
Lang geleden dat Ajax gewoon echt helemaal geen Europees voetbal zou spelen. Het kan natuurlijk ook niet ontbreken aan het lijstje van talloze vernederingen van de afgelopen jaren.
Eigenlijk zou het een grotere schande zijn dan een keer een wedstrijdje verliezen van amateurs in de beker.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Forumreacties: 57
Reg.: 9 februari 2026
Vanavond begint Speelronde 30.
FC Twente ruikt bloed en kan dichterbij de conucurrenten komen. Volendam gaat er met een goed gevoel heen na een puntje van Feyenoord te hebben afgesnoept, vorige week.
Verwacht vanavond niet dat FC Twente avernij op zal lopen maar je weet het maar nooit.
Het doelsaldo kan gek genoeg ook nog wel eens belangrijk worden. Belangrijk om morgen lekker tot scoren te komen om zodoende zondag onderuit gezakt minimaal in te kunnen lopen op 1 van de 3 ploegen.
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Ajax Forum » Binnenlandse competities » Top 5 prognose Eindklassering Eredivisie 2025/2026