Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Top 5 prognose Eindklassering Eredivisie 2025/2026

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Had NEC de beker gewonnen, dan zou plaats 5 al rest op Europees voetbal geven. AZ eindigt waarschijnlijk niet in de top 5, dus als wij 5e blijven gaan we echt gewoon de play-offs in.

Het is dus echt gewoon zaak om te leveren in de laatste 4 duels en te hopen dat we minimaal 4e worden. Het is mogelijk, Twente heeft bijvoorbeeld nog een loodzwaar programma, maar ook bijvoorbeeld tegen AZ (spelen effectief nergens meer om) en in de laatste ronde tegen PSV, en die zie ik ons maar wat graag pootje lichten.

Gaan we wel de playoffs in, dan zijn het 2 rondes van ieder slechts 1 duel. Nou, dan kun je er zo uit vliegen. Een seizoen zonder Europees voetbal behoort serieus tot de mogelijkheden.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 april 2026 om 00:07:

Had NEC de beker gewonnen, dan zou plaats 5 al rest op Europees voetbal geven. AZ eindigt waarschijnlijk niet in de top 5, dus als wij 5e blijven gaan we echt gewoon de play-offs in.

Het is dus echt gewoon zaak om te leveren in de laatste 4 duels en te hopen dat we minimaal 4e worden. Het is mogelijk, Twente heeft bijvoorbeeld nog een loodzwaar programma, maar ook bijvoorbeeld tegen AZ (spelen effectief nergens meer om) en in de laatste ronde tegen PSV, en die zie ik ons maar wat graag pootje lichten.

Gaan we wel de playoffs in, dan zijn het 2 rondes van ieder slechts 1 duel. Nou, dan kun je er zo uit vliegen. Een seizoen zonder Europees voetbal behoort serieus tot de mogelijkheden.

Het wordt een hele interessante ontknoping. Voor AZ is hun seizoen na gisteren lijkt mij al geslaagd. Als langste in Europa, de beker winnen (na heel veel jaren weer een prijs). Zij kunnen in ieder geval: Twente en Feyenoord pijn doen.

Het lijkt me dat ze ondanks dit naar hoogswaarschijnlijk geslaagde seizoen nog vol voor de resterende wedstrijden gaan. Met heel veel mazzel kunnen ze nog in de buurt van de 3e plek komen. Maar goed ze moeten heel veel scoren hun doelsaldo loopt ver achter. Het is wel een voordeel voor hun dat: Jordy Clasie weer speelt.

+1/-0

De 3e plek is voorronde CL, hoeveel wedstrijden of rondes speel je dan, wil je in de CL leaguefase komen?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Top 5 prognose Eindklassering Eredivisie 2025/2026