Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12

open/sluit de onderstaande quote:

the birdman schreef op 21 september 2025 om 14:17:
Als je de 1e 4 officiële wedstrijden wint met 11-0 doelsaldo, wie ben ik dan om commentaar te leveren.

Wel 6/11 gemaakt in één wedstrijd. Dat vertekend nogal.

+1/-0

Mike1976 schreef op 21 september 2025 om 14:42:

the birdman schreef op 21 september 2025 om 14:17:
Als je de 1e 4 officiële wedstrijden wint met 11-0 doelsaldo, wie ben ik dan om commentaar te leveren.

Wel 6/11 gemaakt in één wedstrijd. Dat vertekend nogal.

Klopt, maar toch. Volgende week uit tegen AZ.

Dit bericht is gewijzigd op 23 september 2025, 19:42:30.

+1/-0

Nu Keukelaar weg is vindt ik Noordman en van de Velde de beste speelsters.
altijd leuk om van deze club te winnen helemaal als je de mindere bent.

+1/-0

De voorverkoop voor Ajax-GC Frauenfussball AG is begonnen. Tickets zijn €7,50. De wedstrijd is 16-10 om 19.30 uur op de Toekomst. Ajax speelt op 8-10 om 19.00 uur in Zürich.

+1/-0

spelbos schreef op 21 september 2025 om 18:16:

Echt de mindere was Ajax niet vond ik. Het leek heel wat, maar Regina van Eijk is niet of nauwelijks in de problemen gekomen. Pas op het eind werd de druk wat groter, resulterend in een penalty. Onbegrijpelijk dat hun aanvoerder Obispo die jongeling liet nemen. Als Ajax in zo’n situatie komt is er maar 1 die bepaalt, en dat is Spitse. Toen Leuchter nog in de spits stond, wilde ze de bal nog wel aan haar laten, maar verder is het altijd Spitse die neemt.

+2/-0

the birdman schreef op 23 september 2025 om 19:41:

spelbos schreef op 21 september 2025 om 18:16:

Echt de mindere was Ajax niet vond ik. Het leek heel wat, maar Regina van Eijk is niet of nauwelijks in de problemen gekomen. Pas op het eind werd de druk wat groter, resulterend in een penalty. Onbegrijpelijk dat hun aanvoerder Obispo die jongeling liet nemen. Als Ajax in zo’n situatie komt is er maar 1 die bepaalt, en dat is Spitse. Toen Leuchter nog in de spits stond, wilde ze de bal nog wel aan haar laten, maar verder is het altijd Spitse die neemt.

En mocht zij niet meer op het veld staan dan is het vrijwel zeker Tolhoek.

+1/-0

Ajax heeft een teleurstellend 0-0 gelijkspel gehaald in Wijdewormer tegen AZ. In de openingsfase had Tolhoek een paar goede kansen maar daarna zette AZ goed druk naar voren. Tot hele grote kansen leidde het niet, alhoewel 1 schot op de kruising uiteenspatte. Dat AZ niet vies is van het fysieke spel is al jaren bekend, maar bij AZ vertaalt zich dat niet alleen in tackles en stevig de kopduels ingaan, maar ook in vasthouden en shirt trekken. De eerste 2 zijn te tolereren, de laatste 2 zijn gewoon spelbederf en dienen bestraft te worden met een gele kaart. Deze scheids deed dat in 1e instantie wel, maar liet het daarna op zijn beloop.

De 2e helft creëerde Ajax meteen weer kansen, maar het vizier stond niet scherp en de keeper van AZ speelde een uitstekende wedstrijd. Daarna namen de dames uit Wijdewormer het heft weer in handen en scoorden zelfs uit een corner. De goal werd wegens hinderen van Van Eijk afgekeurd en Ajax kwam daar goed weg. Tegen het eind waren er nog kansen over en weer, maar beide ploegen slaagden er niet in om te scoren. Van Egmond beëindigde de wedstrijd met een bloedneus, niet duidelijk hoe die ontstaan is, maar het ontging de scheids ook, want normaal moet je dan naar de kant.

Ajax is tot 18.30 in ieder geval koploper, dan zijn de overige 5 wedstrijden afgelopen. 4 oktober is de volgende wedstrijd, dan komt Heerenveen op bezoek op De Toekomst. Die wedstrijd begint om 14.00 uur.

+3/-0

Goal van AZ had niet afgekeurd mogen worden daar kwamen we idd goed weg.
Noordman moet hoger op het veld gaan spelen ipv op rechtsback.
Smits op 10 werkt ook niet, veel speelsters waren slordig, je mist toch speelsters als Yohannes en Keukelaar die met een actie gevaar kunnen stichten of een wedstrijd beslissen.

+3/-0

spelbos schreef op 28 september 2025 om 17:46:

Goal van AZ had niet afgekeurd mogen worden daar kwamen we idd goed weg.
Noordman moet hoger op het veld gaan spelen ipv op rechtsback.
Smits op 10 werkt ook niet, veel speelsters waren slordig, je mist toch speelsters als Yohannes en Keukelaar die met een actie gevaar kunnen stichten of een wedstrijd beslissen.

Ben het met je eens. Verdediging zou mijns inziens moeten zijn van rechts naar links: De Klonia, Van Asten, Noordermeer, Van de Velde. Dat is de meest zekere. Noordman, Colin en Spitse op het middenveld, Dostmohamed, Tolhoek en Van Koppen voorin.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)