Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15

Ajax heeft gehakt gemaakt van FC Utrecht. In absoluut pokkeweer won Ajax met 8-0 van de Domstedelingen.
Ajax stond na 6 minuten al op 1-0 via Van Egmond. In de 26 e minuut zeilde een voorzet van Derks over de keeper en 2 minuten later kopte Van Egmond kiezelhard de 3-0 binnen. In de 36e minuut gleed Tolhoek de 4-0 binnen en in de 6 minuten blessuretijd van de 1e helft rommelde Van de Velde de 5/0 binnen en na zwak uitverdedigen ramde Tolhoek de 6-0 erin.

In de 2e helft liet Utrecht zich niet helemmaal willoos naar de slachtbank leiden. Derks schoot nog 2 ballen tegen de touwen om de 8-0 eindstand te bepalen. Smet op de wedstrijd was de ogenschijnlijk zware blessure voor Isa Colin, lichtpuntje het debuut van Xanne Kip.

+4/-0

Daarom begrijp ik de 7-1 nederlaag van laatst niet.. Zou er stiekem gegokt zijn? :)

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 07 december 2025 om 21:25:

Daarom begrijp ik de 7-1 nederlaag van laatst niet.. Zou er stiekem gegokt zijn? :)

Bij iets wat je stiekem doet zou ik geen 7-1 en 8-0 uitslagen gebruiken :P

+1/-0

Mike1976 schreef op 07 december 2025 om 21:40:

s0lido schreef op 07 december 2025 om 21:25:

Bij iets wat je stiekem doet zou ik geen 7-1 en 8-0 uitslagen gebruiken :P

Ja, misschien dat enkele zwagers en aangetrouwde ooms wat bets hebben geplaatst op een grote uitslag ;B

+2/-0

Isa Colin heeft in het duel tegen FC Utrecht een zware knieblessure opgelopen. In de eerste helft botste ze in een duel met oud Ajacied Soraya Verhoeve tegen haar been aan en zakte ze door haar knie. Verhoeve stopte direct met spelen en de bal werd ook meteen over de lijn getrapt. Naar verwachting is Colin 9 tot 12 maanden uitgeschakeld.

Bij Ajax hebben een aantal speelsters er last van gehad. Soraya Verhoeve, Vita van der Linden, Kelly Zeeman, Jonna van de Velde, Regina van Eijk, Nikita Tromp, allemaal een zware knieblessure, soms wel 2x achter elkaar. Het is echt een probleem binnen het vrouwenvoetbal, internationale topspeelsters als Miedema, Mead en Putellas hebben deze blessure ook opgelopen.

+3/-0

Ajax is door AZ uit het bekertoernooi gewerkt. Op de Toekomst werd in blessuretijd de 1-2 gescoord.

AZ was duidelijk niet gekomen om te voetballen. Tegen Ajax beperkt het spel van de club uit Wijdewormer zich tot vasthouden, shirt trekken, schoppen en judo. Alles is geoorloofd om het spel te ontregelen. Meestal start dit zo rond de 30e minuut. Dan kunnen ze het niet meer belopen en is het positiespel van de tegenstander ze te machtig. Als je dan een scheids hebt die heeft besloten met de coulanceregel te fluiten en alles tot op zekere hoogte toe te staan worden de grenzen langzaam opgeschoven. Immers, als je kans op geel 5% is voor vadthouden, kun je een risicootje lopen.

Ajax begon redelijk, maar klungelde verdedigend nogal waardoor de bal niet goed werd verwerkt. En op 7 meter van de goal is oud Ajacied Van Lunteren dodelijk. Van Egmond kopte in de 42e minuut de 1-1 binnen. Daarvoor had Ajax al een handvol kansen om zeep geholpen.

Ajax begon beter in de 2e helft, Van Egmond en Van Koppen waren een ware plaag, maar de eindpass was net niet goed genoeg. Een scrimmige in de 93e minuut zorgde voor de domper en de 1-2.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)