Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Francesco Farioli

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Wat een armoede. #stopdezelfdestructie

+2/-0

Misschien Sneijder en Van der Vaart er nog bij als assistenten? Ik bedoel, die hebben een WK-finale gespeeld en zijn échte Ajacieden. Dat is wat we nodig hebben natuurlijk.

+3/-0

Heitinga mag alleen komen als hij Mo Salah meeneemt.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 28 mei 2025 om 07:37:

Ik zie het functieprofiel al voor me:

- Je bent in het bezit van AJAX DNA
- Je hebt de Nederlandse nationaliteit
- Je hebt een conservatieve mindset en kunt goed meebewegen met de andere AJAX DNA-ers binnen de organisatie
- Je bent in staat om het welzijn van de spelers te managen met minimale middelen (bv. één kok en één ijsbad)
- Je laat het team voetbal spelen volgens de protocollen van de jaren ‘70 en ‘90.

Jij bent letterlijk recruiter, dus leuk gevonden.

+1/-0

Kroepoek schreef op 28 mei 2025 om 10:18:

Heitinga mag alleen komen als hij Mo Salah meeneemt.

Dit vind ik wel gunstige arbeidsvoorwaarden.

Aan de andere kant: meh, we hebben daar Traoré en Berghuis al, en we willen niet dat Salah de opkomst van Faberski blokkeert.

+2/-0

Quido schreef op 28 mei 2025 om 09:58:

Wat een armoede. #stopdezelfdestructie

Inderdaad... wat een ellende.

+3/-0

Ik lees net het bericht van de Telegraaf dus denk je, het zal wel los lopen. Maar zie nu ook dat Romano het meldt, staat toch wel bekend dat hij een en ander checkt voordat hij het de wereld in gooit in tegen stelling tot bijv. een Valentijn Driessen. Nou had ik Heytinga liever aan het roer dan Steijn en Schreuder. Nu heeft Heytinga wel weer ietsje meer ervaring verkregen bij Slot\Liverpool, maar het blijft een onervaren trainer.

Waarschijnlijk is Heytinga dus gewoon de nieuwe trainer aankomend seizoen.

+2/-0

Wat een armoe, echt nul visie zo’n aanstelling…

+1/-0

Waar kan ik solliciteren? Of kunnen we een delegatie van dit forum naar voren schuiven? Is er een vacaturetekst beschikbaar?

Ik wil me best opofferen voor een seizoen of 2, 3. Doe het voor de helft van wat Farioli vroeg. Wil wel een aantal mede-forummers erbij als assistenten. Bepalen jullie onderling maar even hoe of wat.

+3/-0

Kijk, ik ben ook niet blij met Heitinga/Keizer, maar ik denk dat we er heel tevreden mee mogen zijn. Het vertrek van Farioli heeft duidelijk gemaakt dat de organisatie niet wil vernieuwen, en door het vertrek van Farioli willen de goede spelers weg. De TD heeft impliciet gezegd dat er nauwelijks vervanging voor in de plaats komt en dus zit je een selectie van middelmaat aangevuld met jeugd. De verwachtingen daarentegen zijn dat je kampioen of minimaal 2e moet worden. Plus dat er aan alle kanten aan je stoelpoten gezaagd wordt door mensen binnen de club en de media.

We mogen heel blij zijn als we überhaupt nog een trainer vinden...

+1/-0

YAKUBU22 schreef op 28 mei 2025 om 13:19:

Kijk, ik ben ook niet blij met Heitinga/Keizer, maar ik denk dat we er heel tevreden mee mogen zijn. Het vertrek van Farioli heeft duidelijk gemaakt dat de organisatie niet wil vernieuwen, en door het vertrek van Farioli willen de goede spelers weg. De TD heeft impliciet gezegd dat er nauwelijks vervanging voor in de plaats komt en dus zit je een selectie van middelmaat aangevuld met jeugd. De verwachtingen daarentegen zijn dat je kampioen of minimaal 2e moet worden. Plus dat er aan alle kanten aan je stoelpoten gezaagd wordt door mensen binnen de club en de media.

We mogen heel blij zijn als we überhaupt nog een trainer vinden...

Als je op korte termijn kijkt, klopt dit, maar als je als trainer wat langer van plan bent om te blijven moet je dit toch ook als een kans kunnen zien. Dit jaar zal puinruimen worden en hopen dat je hier en daar wat wedstrijden wint en afscheid kan nemen van middelmaat. Daarna moet je toch kunnen gaan opbouwen.

Uiteindelijk ben je toch gewoon de grootste club van Nederland, grote historie, meeste prijzen gepakt in het verleden. Ik vind het lulkoek om dan net te doen alsof je bij FC Volendam tekent waarbij je al zo goed als zeker bent van degradatie.

Ik vind écht dat je hier als Ajax niet tevreden mee mag zijn, ondanks de situatie. En statements als: Je mag blij zijn als je überhaupt een trainer vind, vind ik echt onacceptabel voor een club als Ajax.

+3/-0

Dit is geen armoede maar de nieuwe realiteit.
Heb liever iemand met een Ajax achtergrond dan bijv. Een Ron Jans of Simonis.

+2/-0

spelbos schreef op 28 mei 2025 om 13:44:

Ik heb liever iemand met ervaring als hoofdcoach dan bijv. een Heitinga.

Of laat jij je muren ook schilderen door iemand die voor het eerst van z'n leven een kwast vasthoudt?

+3/-0

Sevic schreef op 28 mei 2025 om 14:00:

Of laat jij je muren ook schilderen door iemand die voor het eerst van z'n leven een kwast vasthoudt?

Als je niet zorgt voor kwasten en verf van redelijke kwaliteit en dan ook nog eens niet een kopje koffie voor hem zet, dan gaat de ervaren schilder liever ergens heen waar de omstandigheden beter zijn.

+2/-0

YAKUBU22 schreef op 28 mei 2025 om 14:06:

Als je niet zorgt voor kwasten en verf van redelijke kwaliteit en dan ook nog eens niet een kopje koffie voor hem zet, dan gaat de ervaren schilder liever ergens heen waar de omstandigheden beter zijn.

Ja ho, helemaal eens he. Ik vind dat Kroes van alles verkeerd doet en er mede debet aan is dat Farioli überhaupt vertrokken is.

Maar dat alles is geen reden om het nog erger te maken en ook nog een coach aan te stellen die bij Ajax aan zijn eerste klus als hoofdtrainer gaat beginnen. Er zijn in minder hoog aangeschreven buitenlandse competities, of bij minder hoog aangeschreven clubs in topcompetities, natuurlijk wagonladingen coaches die wel degelijk geïnteresseerd zouden zijn in Ajax.

Zomaar een suggestie: Liam Rosenior van Strasbourg. 40-jarige Brit, hiervoor hoofdtrainer geweest bij Hull. Heeft dit jaar zwaar overgepresteerd met Strasbourg en voor het eerst sinds mensenheugenis Europees voetbal behaald.

Ik noem maar wat, maar kijk even creatief om je heen, zeg. Er zijn echt wel kandidaten met een enigszins interessante staat van dienst voor wie Ajax een stap omhoog zou zijn.

+3/-0

Met Tadic erbij in het veld zou een boel schelen in positieve zin.

+1/-0

Johan Nahoj schreef op 28 mei 2025 om 14:30:

Zeker, met vier linksbuitens in de selectie en een dozijn spelers die met looprek naar de training komen hebben de topcoaches van Europa wel zin in een klusje in Amsterdam.

+3/-0

In zijn laatste jaar ging het voetballend al moeizamer en kon je echt zien dat hij flink aan snelheid had ingeboet. Dat zal niet meer beter zijn geworden sindsdien en destijds was de selectie nog een stuk beter.

Echt wat is dat toch met Ajax supporters en een blind vertrouwen in oud-Ajacieden?!? :I

+2/-0

YAKUBU22 schreef op 28 mei 2025 om 14:06:

Ik denk dat er genoeg namen zijn, als je maar verder kijkt dan het Vondelpark.

Denk bijvoorbeeld aan:
Kieran McKenna (38 jaar - Ipswich town)
Danny Rohl (34 jaar - Sheffeild Wednesday
John Mousinho (38 jaar - Portsmouth)
Jacob Neestrup (35 jaar - FC Kopenhagen)
Sebastien Pocognoli (37 jaar - Union)
Daniel Sousa (38 jaar -SC Braga)

Als je maar verder rondkijkt dan de bekende vijver.... en je eens als club open durft te stellen i.p.v. terug te grijpen op onervaren oud-spelers. Laten we a.u.b. niet dezelfde fout als Feyenoord maken met van Persie.

+5/-0

Mike1976 schreef op 28 mei 2025 om 14:52:

In zijn laatste jaar ging het voetballend al moeizamer en kon je echt zien dat hij flink aan snelheid had ingeboet. Dat zal niet meer beter zijn geworden sindsdien en destijds was de selectie nog een stuk beter.

Echt wat is dat toch met Ajax supporters en een blind vertrouwen in oud-Ajacieden?!? :I

Het is 1 keer soort van goed gegaan met De Boer en daar teert het 'Ajax-DNA is heilig'-syndroom weer een handjevol decennia op. Om gek van te worden.

De veronderstelling dat het De Lang was die Farioli destijds opperde, en niet een vondst van Kroes zelf, begint wel steeds geloofwaardiger te worden. Die man heeft het creatieve vermogen van een emmer accuzuur.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Francesco Farioli