Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Jorthy Mokio

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Schip ahoy schreef op 22 oktober 2025 om 12:42:

Sevic schreef op 22 oktober 2025 om 10:22:

Schip ahoy schreef op 22 oktober 2025 om 10:14:

Kiki schreef op 21 oktober 2025 om 23:27:

thomas83 schreef op 21 oktober 2025 om 20:01:

Klaassen is veruit je beste aanvallende middenvelder op rechtshalf. Taylor op rechtshalf zou gekunsteld zijn. Op links loopt hij Gloukh te veel voor de voeten. Als we gewoon met Gloukh en Klaassen naast elkaar speelden dan hadden we nu echt meer punten durf ik wel te stellen. Dan heb je een stuk minder kansen nodig, creëer je meer en trek je dus ook meer wedstrijden (eerder) naar je toe.

Davy creëert bijna geen kansen. Ik weet niet gebaseerd waarop je hem onze beste rechtshalf noemt. Vaak laat hij niks zien. Soms een doelpunt, maar verder is het niet veel. Bijna ieder andere optie creëert meer dan hem.

Je kunt ook helemaal niet zeggen dat iemand de beste rechtshalf is, omdat een speler nog altijd complementair moet zijn aan de rest. Maar Klaassen is wel een van de weinigen die een goed oog heeft voor druk zetten op de bal, loopacties in de diepte maakt en ruimte voor anderen creëert daarmee en hij heeft prima afronding in huis. Waardevolle eigenschappen voor een team.

Maar Taylor heeft ook een groot loopvermogen en kan veel van die taken ook - wel net wat minder. In de aanvallende posities zijn er echt opties met ook Steur en Bounida noch achter de hand.

Het is gewoon een faliekant verkeerde inschatting geweest om te denken dat je een betrouwbare 6 hebt in deze selectie. Mokio is te jong nog en onbetrouwbaar / wisselvallig, Klaassen is geen 6, die gozer van Liverpool....als je hem haalt voor die plek, geef je hem toch de kans? Hij is toch een 6? Paniek / breedte aankoop dus. Had je beter nog die jongen van grun kunnen halen.

Ik opteer nog altijd voor Fitz-Jim op VM, één van de weinige middenvelders die structureel een hoog percentage geslaagde passes heeft zowel op korte als middellange afstand. Hij is verdedigend wat kwetsbaarder en verdedigend-positioneel niet altijd foutloos, maar dat laatste kan een fatsoenlijke technische staf hem op vrij korte termijn wel leren, want het is een intelligente speler. Hij heeft de basistechniek voor die positie en kan makkelijk wegdraaien. Bovendien veel loopvermogen gekweekt afgelopen jaar. Ik zou het wel aandurven.

Taylor op VM vind ik ook nog altijd een optie die het verkennen waard is, al moet hij dan wel echt kappen met dribbels te ver doorvoeren en simpeler gaan spelen. Zijn tweebenigheid zou er evenwel goed van pas kunnen komen.

Mokio vind ik eigenlijk geen optie meer voor VM. Ik zie er ook nog niet het giga-talent in dat sommige anderen wel in hem zien.

FJ zie ik het liefste op de back vlieguren maken, maar liet in Jong wel een aantal keer zien als 6 goed uit de voeten te kunnen.

Maar alles staat en valt wel bij vertrouwen. Dat kreeg hij van Farioli en hij speelde prompt een prima reeks wedstrijden. Het fnuikende aan twijfelende coaches is dat ze de spelers onzeker maken.

En Regeer heb je dan ook nog. Dat is intrinsiek een hele aardige 6. Eerlijk gezegd over het hoofd gezien. Taylor is dat niet, die is meer box to box.

Dit begrijp ik niet. Daar verliest hij vaak de bal en duels.

+2/-0

Kiki schreef op 21 oktober 2025 om 23:27:

Davy creëert bijna geen kansen. Ik weet niet gebaseerd waarop je hem onze beste rechtshalf noemt. Vaak laat hij niks zien. Soms een doelpunt, maar verder is het niet veel. Bijna ieder andere optie creëert meer dan hem.

Integendeel. Met hem voorin gebeurt er vaak meer en worden de kansen ook vaker in goals omgezet. Afgelopen seizoen was hij op alle statistieken een van je meest creatieve spelers, ondanks dat hij vaak in een controlerende rol speelde. Geen idee of dat dit seizoen ook zo is.

Schip ahoy schreef op 22 oktober 2025 om 10:14:

Je kunt ook helemaal niet zeggen dat iemand de beste rechtshalf is, omdat een speler nog altijd complementair moet zijn aan de rest. Maar Klaassen is wel een van de weinigen die een goed oog heeft voor druk zetten op de bal, loopacties in de diepte maakt en ruimte voor anderen creëert daarmee en hij heeft prima afronding in huis. Waardevolle eigenschappen voor een team.

Maar Taylor heeft ook een groot loopvermogen en kan veel van die taken ook - wel net wat minder. In de aanvallende posities zijn er echt opties met ook Steur en Bounida noch achter de hand.

Het is gewoon een faliekant verkeerde inschatting geweest om te denken dat je een betrouwbare 6 hebt in deze selectie. Mokio is te jong nog en onbetrouwbaar / wisselvallig, Klaassen is geen 6, die gozer van Liverpool....als je hem haalt voor die plek, geef je hem toch de kans? Hij is toch een 6? Paniek / breedte aankoop dus. Had je beter nog die jongen van grun kunnen halen.

Dat is ook precies waarom ik hem de beste optie vind. We hebben verder eigenlijk alleen Regeer die een rechtshalf genoemd kan worden. Taylor, Steur en Bounida spelen allemaal liever van de linkerkant. Op dieplek zou Gloukh onomstreden moeten zijn.

Daarnaast vind ik Klaassen ook een veel betere afmaker en rustigere en slimmere speler dan Taylor. Bij Taylor zie je vaak toch een beetje kortsluiting op bepalende momenten. Wat betreft de ontbrekende zes ben ik het helemaal met je eens. McConnel staat toevallig vanavond voor het eerst in de basis. Hopelijk is het ook echt als de meest verdedigende middenvelder.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Spelers » Jorthy Mokio