Forumreacties: 3.752
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-5-1
Man van de Wedstrijd Qarabag FK-Ajax: Oscar Gloukh
Godts Dolberg Bounida
Gloukh
Steur Mokio
Wijndal Baas Itakura Gaaei
Reverson
Itakura speelt tegen zijn oude club, dus dat kan hem extra motiveren. Sutalo worstelt sowieso in dit Ajax. Huurling Janse kan met Groningen over Ajax heen wippen.
Alders heeft het vooralsnog moeilijk op linksback en Rosa wil ik voorlopig liever niet zien. Wijndal en Gaaei spelen tenminste als échte backs met een drang naar voren en soms is dat wat je gewoon nodig hebt.
Weghorst speelt nu al een handvol wedstrijden als Woody Woodpecker met een bijhorende daling in zijn contributie. Dolberg speelt tenminste als een échte spits. Op rechts hebben we niemand, dus kan Bounida voortborduren op afgelopen wedstrijd. Gloukh en Godts kennen de hoogste contributies en maken het spel, net als Bounida.
Regeer viel door de mand tegen Excelsior en ziet er momenteel niet goed uit. Tegen een ploeg als Groningen is het een mooi moment om wat fris en fruitig in te brengen: Mokio en Steur. Mokio moeten we proberen binnen boord te houden en op het middenveld moet hij ook nog wat kansen gaan krijgen. Het wordt eens tijd dat Steur mag spelen. Deze héérlijke voetballer kende een meer dan uitstekende voorbereiding en als niet Mokio het grootste talent is, dan is hij het! Taylor is zeer zeker niet in goede doen, dus laat hem een keer vanaf de bank te beginnen om even de boel op te schudden.
Pasveer kan niet meer. Jaros heeft zijn basisplek weer terug. Dat lijkt mij beter, maar je kunt nooit een jonge doelman uit JA zien doorbreken als ze nooit een kans krijgen. Jaros is natuurlijk ook geen zekerheidje. Reverson lijkt mij de beste gok om een wedstrijd als deze gewoon eens tussen de palen te zetten.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.273
Reg.: 19 maart 2003
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Qarabag FK-Ajax: -
Forumreacties: 552
Reg.: 22 september 2023
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 27 november 2025 om 19:12:
A.s. zondag om 20u. Als thuis tegen Excelsior problematisch is, dan kan deze wedstrijd dat ook zijn.
spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.913
Reg.: 1 juli 2006
Vak: -
Forumreacties: 3.876
Reg.: 10 juli 2003
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.563
Reg.: 16 augustus 2007
20.00 uur 's avonds pas. Nou ja, één voordeel, als je rond het avondeten je eerste Grimbergen Dubbeltje opentrekt, kun je zo rond de aftrap dusdanig klemgezopen zitten dat je er niet al te veel meer van meekrijgt als het weer een volgende wanvertoning wordt.
Ik denk overigens dat deze wedstrijd weleens de ommekeer kan worden. Ik zie Grim zomaar Dolberg en Bounida in de basis droppen en dan sluit ik niet uit dat het voorin wat beter begint te lopen.
Ik zag dat we, ondanks dat we hier vaak klagen over onze verdediging, bijna evenveel (of weinig) tegengoals hebben als het immer zo bewierookte PSV. We scoren alleen veel te weinig omdat we niks creëren. Als we daar iets aan weten te doen, win je dit soort potjes tegen Groningen zomaar weer. Die kunnen er uiteindelijk ook niet veel van.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 28 november 2025 om 13:59:
Ik denk dat Groningen gaat winnen en dat we nog een heel stuk gifbeker te gaan hebben. Grim gaat dit niet op de rit krijgen en ik vraag me af in hoeverre we hem dat kwalijk kunnen nemen.
Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.322
Reg.: 29 januari 2011
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 28 november 2025 om 13:42:
20.00 uur 's avonds pas. Nou ja, één voordeel, als je rond het avondeten je eerste Grimbergen Dubbeltje opentrekt, kun je zo rond de aftrap dusdanig klemgezopen zitten dat je er niet al te veel meer van meekrijgt als het weer een volgende wanvertoning wordt.
Ik denk overigens dat deze wedstrijd weleens de ommekeer kan worden. Ik zie Grim zomaar Dolberg en Bounida in de basis droppen en dan sluit ik niet uit dat het voorin wat beter begint te lopen.
Ik zag dat we, ondanks dat we hier vaak klagen over onze verdediging, bijna evenveel (of weinig) tegengoals hebben als het immer zo bewierookte PSV. We scoren alleen veel te weinig omdat we niks creëren. Als we daar iets aan weten te doen, win je dit soort potjes tegen Groningen zomaar weer. Die kunnen er uiteindelijk ook niet veel van.
open/sluit de onderstaande quote:RodyTur10 schreef op 28 november 2025 om 14:35:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 28 november 2025 om 13:42:
Ik denk dat de primaire kritiek is dat Ajax heel slecht voetbalt en dat er veel te weinig creativiteit en kwaliteit in de ploeg zit. Volgens mij worden Baas en Sutalo ten opzichte van de rest van de ploeg wel gewaardeerd als sterkhouders.
Forumreacties: 1.182
Reg.: 14 mei 2024
Uit: Hoogeveen
Forumreacties: 2.322
Reg.: 29 januari 2011
We zijn drie wedstrijden ver met Grim en die gaat nu al gekke dingen doen. Je centrumverdediger (Sutalo) is niet fit en wat doe je? Je zet je reserve centrumverdediger (Itakura) op het middenveld, terwijl hij al heeft geklaagd dat die daar niet comfortabel is om zo je meest creatieve speler en topaankoop (Gloukh) op de bank te zetten en ineens een jongen van Jong Ajax (Bouwman) in de basis te gooien die daar misschien nog wel niet aan toe is.
Forumreacties: 214
Reg.: 8 oktober 2023
Forumreacties: 1.182
Reg.: 14 mei 2024
the birdman
Fan van Ajax
Uit: Amsterdam