Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Hopelijk heeft psv geen topdag.

+1/-0

Ik verwacht een op en top fitte (en gemotiveerde) Tomiyasu morgen. Hij heeft zich twee weken puur op deze wedstrijd kunnen focussen.

Om 14.00 spreekt García ons toe in de ''must win'' wedstrijd

open/sluit de onderstaande quote:

Ajax speelt zaterdagavond (20.00 uur) in de Johan Cruijff ArenA tegen PSV. De Eindhovenaren werden enkele weken geleden al landskampioen en dus speelt het elftal van trainer Peter Bosz vooral om de eer. Bosz liet wel al weten dat PSV vol voor de winst gaat tegen Ajax. Wat verwacht García van de Brabantse landskampioen?

Dit bericht is gewijzigd op 1 mei 2026, 08:04:03.

+2/-0

Begin van de middag richting Amsterdam, samen met mijn zoon, op uitnodiging van Heineken. Heel programma in het vooruitzicht met als hoogtepunt de wedstrijd vanuit hun skybox bekijken.

Hopelijk gaat Ajax winnen vanavond. PSV mist toch wel een aantal belangrijke spelers. Als Ajax top is, moet het kunnen lukken. Ze zullen sowieso de komende drie wedstrijden moeten winnen om CL voetbal te halen.

+2/-0

tackle schreef op 02 mei 2026 om 10:08:

Begin van de middag richting Amsterdam, samen met mijn zoon, op uitnodiging van Heineken. Heel programma in het vooruitzicht met als hoogtepunt de wedstrijd vanuit hun skybox bekijken.

Hopelijk gaat Ajax winnen vanavond. PSV mist toch wel een aantal belangrijke spelers. Als Ajax top is, moet het kunnen lukken. Ze zullen sowieso de komende drie wedstrijden moeten winnen om CL voetbal te halen.

Veel plezier samen! Laat het een goede wedstrijd zijn.

+2/-0

De komende 48 uur kunnen het seizoen maken of breken.

Best case scenario: Ipswich wint en we schrijven 8 miljoen bij, we geven PSV klop en de KNVB krijgt op z'n flikker van de rechter, waardoor NEC moet vrezen voor z'n plekkie.

Worst case: we zitten alsnog weer aan Akpom vast, gaan het schip in tegen die boeren en valsspelers krijgen niet meer dan een 'foei, nooit meer doen' te horen.

Toch nog wel een spannend competitieslot zo.

+3/-0

Kiki schreef op 02 mei 2026 om 11:02:

tackle schreef op 02 mei 2026 om 10:08:

Veel plezier samen! Laat het een goede wedstrijd zijn.

Dank je gaat helemaal lukken!!

+3/-0

Sevic schreef op 02 mei 2026 om 11:12:

De komende 48 uur kunnen het seizoen maken of breken.

Best case scenario: Ipswich wint en we schrijven 8 miljoen bij, we geven PSV klop en de KNVB krijgt op z'n flikker van de rechter, waardoor NEC moet vrezen voor z'n plekkie.

Worst case: we zitten alsnog weer aan Akpom vast, gaan het schip in tegen die boeren en valsspelers krijgen niet meer dan een 'foei, nooit meer doen' te horen.

Toch nog wel een spannend competitieslot zo.

Dit alles plus Feyenoord verliest. Als alles zo uitpakt aks wij hopen, staan we dan geloof ik 2e.

+2/-0

Het wordt een interessante clash, het is mij onduidelijk wie van PSV er (allemaal) niet bij zijn. Nouja zie het wel over wat uren. Gevoelsmatig moet je wel iets van 2 a 3 goals maken. PSV legt er meestal twee in per wedstrijd.

Ik ga voor een 3-2.

+2/-0

Paes; Gaaei, Sutalo, Baas, Rosa; Regeer, Itakura, Mokio; Berghuis, Dolberg, Godts.

Wat een schijtmiddenveld weer. Op basis waarvan Steur z'n basisplek kwijt is, is me een raadsel.

+4/-0

Huh?

Waar is Tomiyasu en Dolberg wel weer basis?

Opstelling van PSV is trouwens:
Kovar; Sildillia, Flamingo, Gasiorowski, Mauro Jr; Veerman, Til, Wanner; Bajraktarevic, Pepi

Dit bericht is gewijzigd op 2 mei 2026, 19:06:40.

+2/-0

Het lijkt me duidelijk dat de goals vandaag van Godts moeten komen. Wat een super verdedigend middenveld zonder enige aanvallende intenties. Willen ze op de 0-0 gaan spelen ofzo.

+2/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 02 mei 2026 om 18:56:

Huh?

Waar is Tomiyasu en Dolberg wel weer basis?

Opstelling van PSV is trouwens:
Kovar; Sildillia, Flamingo, Gasiorowski, Mauro Jr; Veerman, Til, Wanner; Bajraktarevic, Pepi

PSV mist Schouten, Salah-Eddine, Saibari en Perisic en speelt eigenlijk nergens meer voor en toch gaan ze ons helemaal naar de kloten spelen.

Ons middenveld is een schande. Maar helaas zullen er zelfs Ajacieden zijn die vinden dat jongens zoals Steur, Gloukh en Bounida "fysiek te licht" zijn om op te stellen tegen een sterke tegenstander.

+2/-0

Een goede 1e helft van Ajax ik vond ons beter.

Knap hersteld na zo'n snelle tegentreffer.

Spelers die er goed inzetten en boven uitsteken zijn: Godts, Dolberg en Gaaei. PSV wordt continue opgejaagd vaak wint Ajax daar de bal.

Ben benieuwd wat de tweede helft brengt ik zag even niet welke verdediger er wat pijntjes had, ik zou Tomiyasu in de rust al brengen. Wellicht ook een 2e wissel in de rust om zodoende de energie zo hoog mogelijk te houden voor in de veel besproken slappere 2e helften.

+1/-0

Ben tevreden over de eerste helft. Wel jammer dat we zo vroeg een tegentreffer incasseren, maar daardoor is de ploeg wel direct op scherp gezet.

+1/-0

Die paashaas zorgt wel voor enorm veel onrust zeg. Het is billenknijpen wanneer die man de bal heeft.

+1/-0

Winst is cruciaal vandaag als je nog kans wil maken op plek 3.

NEC nu tegen de verhouding in op achterstand. Ik verwacht dat ze alsnog winnen, maar je weet maar nooit.

+1/-0

Jammer. Zo onnodig dit.

+1/-0

s0lido schreef op 02 mei 2026 om 21:39:

.

Zie het niet gebeuren. Energie lijkt weg. Tweede helft is zoals vanouds weer kak.

+1/-0

3xA schreef op 02 mei 2026 om 21:43:

s0lido schreef op 02 mei 2026 om 21:39:

.

Zie het niet gebeuren. Energie lijkt weg. Tweede helft is zoals vanouds weer kak.

Yep. Jammer, we hadden eerder kunnen toeslaan. PSV is ook matig vandaag, maar maken het wel af.

+1/-0

Vind Ajax, gezien alle omstandigheden (matige tot slechte selectie en een pipo als trainer), niet tegenvallen. Heb mij in ieder geval niet echt hoeven schamen voor de wedstrijd, wat ik van te voren wel had verwacht. Wel goed om te zien dat Dolberg duidelijk onze beste spits is. Alsnog een onbegrijpelijke aankoop voor 10+ miljoen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - PSV