Vak: -
Forumreacties: 3.924
Reg.: 10 juli 2003
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Ajax-PSV: -
Onnodig puntverlies tegen een PSV op 40%. Onze backs waren de hoogtepunten. Dolberg was ook prima, maar na 50 minuten leeg.
Ik heb me vooral verbaasd over de structurele voetbaldomheid bij onze spelers en het gebrek aan fitheid.
Oscar Garcia is ook echt beperkt. Hoop dat Jordi iets uit de hoge hoed tovert.
Paes is echt de zoveelste domme aankoop.
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 02 mei 2026 om 22:13:
Onnodig puntverlies tegen een PSV op 40%. Onze backs waren de hoogtepunten. Dolberg was ook prima, maar na 50 minuten leeg.
Ik heb me vooral verbaasd over de structurele voetbaldomheid bij onze spelers en het gebrek aan fitheid.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.604
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Klausz schreef op 02 mei 2026 om 22:20:
Dat Garcia geen hoogvlieger is wisten we al maar toch had ik hoop de eerste paar wedstrijden in JA.
Helaas is die hoop snel vervlogen met als toppunt vandaag weer het middenveld...
Hier had je toch van moeten winnen!
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 02 mei 2026 om 22:25:
Dat Garcia geen hoogvlieger is wisten we al maar toch had ik hoop de eerste paar wedstrijden in JA.
Helaas is die hoop snel vervlogen met als toppunt vandaag weer het middenveld...
Jah. Aan het middenveld zag je dat vandaag de intentie was om niet te verliezen. Zo'n mentaliteit terwijl je *moet* winnen is echt zonde. PSV was te verslaan. Ontzettend jammer dat Gloukh én
Bounida hun basisplaats kwijt zijn.
Forumreacties: 316
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.677
Reg.: 23 juni 2014
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 02 mei 2026 om 22:40:
open/sluit de onderstaande quote:
Paes is een prima tweede keeper die nu noodgedwongen op doel staat. En hopelijk blijft dat ook zo, want Heerkens of Reverson hoef ik in deze fase van de competitie al zeker niet te zien. Ik hield m'n hard vast toen die Driouech een kaartwaardige overtreding op Paes maakte.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.677
Reg.: 23 juni 2014
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 02 mei 2026 om 22:51:
Als je een transfersom neerlegt voor een keeper (geen talent) en ook een salaris geeft dat uitstijgt boven dat van een talent, mag je ervan uitgaan dat hij basis Ajax-1 waardig is, en dat vind ik Paes niet.
Uit: Hoogeveen
Forumreacties: 2.331
Reg.: 29 januari 2011
Forumreacties: 1.604
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:RodyTur10 schreef op 02 mei 2026 om 23:44:
Het volgende bewijs dat je nooit aan breedte aankopen moet doen. Schöne is ongeveer de enige speler die als breedte aankoop werd binnengehaald en van grote waarde bleek.
Als een speler niet goed genoeg is basisspeler te zijn of te worden dan is hij simpelweg niet goed genoeg. Simpele regel om te volgen.
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 02 mei 2026 om 22:25:
Jah. Aan het middenveld zag je dat vandaag de intentie was om niet te verliezen. Zo'n mentaliteit terwijl je *moet* winnen is echt zonde. PSV was te verslaan. Ontzettend jammer dat Gloukh én Bounida hun basisplaats kwijt zijn.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.493
Reg.: 25 april 2004
Als we wat fitter waren geweest dan hadden we deze wedstrijd zeker kunnen winnen. De eerste helft was een van de betere helften dit seizoen, tegen een weliswaar niet superscherp PSV. Op de eerste tien minuten was je duidelijk de betere partij en had je echt wel een of twee meer goals kunnen maken. Alleen voorin zijn we zo waanzinnig zwak in aanvallen uitspelen. Dolberg zou veel meer in het spel betrokken moeten worden. Hij is onze aanvaller met de meeste kwaliteiten. Berghuis heeft zijn fysieke beperkingen en Godts grossierde in mislukte hakjes en trucjes. Als het snel moet dan gaat het vaak mis. Erg zonde, want hij heeft het wel in zich denk ik. Bij zijn late gelijkmaker werd hij gedwongen om snel te handelen en zie je het resultaat.
Van tevoren had ik overigens sterk mijn twijfels bij dat defensieve middenveld, maar dat viel me eigenlijk wel reuze mee. Itakura en Rosa wisten stabiliteit te brengen door fel en scherp te zijn in de duels. Mokio is ook een erg fijne speler als het op duels aankomt. Er werd ook vrij snel de weg naar voren gezocht.
Verder vond ik ook Gaaei wel goed spelen, al zie je wel nog steeds dat hij domme keuzes maakt vaak. Maar hij komt in elk geval in zijn element als hij mag doen waar hij goed in is. Hij is ook van je weinige spelers die echt energie en tot zekere hoogte snelheid kan brengen. Garcia maakte na afloop nog een zeer terechte opmerking over het gebrek aan dat soort spelers in de selectie. Eindelijk zegt iemand daar eens wat van.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.201
Reg.: 3 september 2005
Na de rode kaart voor een Fortuna-speler draait lucky Feyenoord het om en wint het de wedstrijd met 1-2. Met nog twee wedstrijden te gaan is het gat met het veelvuldig gelijkspelende Ajax vergroot naar 6 punten en is rechtstreekse plaatsing voor de Champions League voor Ajax helaas verworden tot hooguit nog een theoretische mogelijkheid.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Forumreacties: 137
Reg.: 9 februari 2026
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 03 mei 2026 om 14:45:
Als we wat fitter waren geweest dan hadden we deze wedstrijd zeker kunnen winnen. De eerste helft was een van de betere helften dit seizoen, tegen een weliswaar niet superscherp PSV. Op de eerste tien minuten was je duidelijk de betere partij en had je echt wel een of twee meer goals kunnen maken. Alleen voorin zijn we zo waanzinnig zwak in aanvallen uitspelen. Dolberg zou veel meer in het spel betrokken moeten worden. Hij is onze aanvaller met de meeste kwaliteiten. Berghuis heeft zijn fysieke beperkingen en Godts grossierde in mislukte hakjes en trucjes. Als het snel moet dan gaat het vaak mis. Erg zonde, want hij heeft het wel in zich denk ik. Bij zijn late gelijkmaker werd hij gedwongen om snel te handelen en zie je het resultaat.
Van tevoren had ik overigens sterk mijn twijfels bij dat defensieve middenveld, maar dat viel me eigenlijk wel reuze mee. Itakura en Rosa wisten stabiliteit te brengen door fel en scherp te zijn in de duels. Mokio is ook een erg fijne speler als het op duels aankomt. Er werd ook vrij snel de weg naar voren gezocht.
Verder vond ik ook Gaaei wel goed spelen, al zie je wel nog steeds dat hij domme keuzes maakt vaak. Maar hij komt in elk geval in zijn element als hij mag doen waar hij goed in is. Hij is ook van je weinige spelers die echt energie en tot zekere hoogte snelheid kan brengen. Garcia maakte na afloop nog een zeer terechte opmerking over het gebrek aan dat soort spelers in de selectie. Eindelijk zegt iemand daar eens wat van.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - PSV