Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 76
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
Persoonlijk vond ik dit het ergste uit dat interview met Kroes:
open/sluit de onderstaande quote:Intern stelde ik iemand, die redelijk veel invloed heeft, de vraag: "Vind jij dat ik moet opstappen op het moment dat we voor de gedwongen variant moeten kiezen?" Die persoon vond van niet. Ik worstel daar zelf best mee, omdat ik het ergens wel zo voel.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 3.163
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 17 oktober 2025 om 16:16:
open/sluit de onderstaande quote:Intern stelde ik iemand, die redelijk veel invloed heeft, de vraag: "Vind jij dat ik moet opstappen op het moment dat we voor de gedwongen variant moeten kiezen?" Die persoon vond van niet. Ik worstel daar zelf best mee, omdat ik het ergens wel zo voel.
Forumreacties: 487
Reg.: 10 juli 2021
Favoriete opstelling: geen
Het feit ook dat deze gast alleen maar communiceert via Ajax tv en Ajax Lige magazine vind ik ook zo laf en tenenkrommend.
Een echte wegkijker die zichzelf altijd zo positioneert dat hij niet onder de microfoon van een onafhankelijk journalist komt te hangen. Is er nou geen één journalist die even dichtbij die Kroes kan komen en vragen stelt waar hij geen ingestudeerde antwoorden op kan geven?
Forumreacties: 487
Reg.: 10 juli 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 oktober 2025 om 16:17:
Ik raad Alex aan om altijd zijn gevoel te volgen!
Forumreacties: 12.839
Reg.: 1 november 2008
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.114
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 17 oktober 2025 om 01:08:
Waarom is dat prima? Als je Hato verkoopt voor 157m euro en haalt Wijndal ervoor terug voor 109m euro, is dat dan ook prima? Tadic was het niet eens met Mislintat's beleid. Dat is niet hetzelfde als de handdoek in de ring gooien.
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 17 oktober 2025 om 10:48:
Die fantast heeft 115 mj uitgegeven deels aan prutsers, deels aan twijfelaars en deels aan talenten die er gewoon nog niet klaar voor waren of aan een redelijke speler als Akpom, maar die ons niet beter maakten. Een onzinnig hoog bedrag onder meer aan bankzitters en jeugdspelers - en een coach die niet kon geloven dat Ajax zich voor hem meldde - waardoor er geen directe reparatie uitgaven mogelijk waren. Ajax heeft toen nog een extra kredietfaciliteit moeten afsluiten met het oog op een liquiditeitstekort. Zijn mandaat was een selectie samen te stellen die weer topclub waardig was.
En dat is enkel het financiële plaatje. Dan heb je enorme reputatieschade geleden, laatste gestaan, geen CL gehaald na een investering van 115mj etc. Die sneeuwbal blijft dan rollen.
Steijn heeft hij op basis van zijn eigen analyse model als 'overperformer' geidentificeerd, waarmee hij Ajax van het ene na het andere historische dieptepunt bracht. Zijn model + een indrukwekkend interview met Steijn: Je hebt nog nooit Ajax voetbal gespeeld, denk je dat jij daartoe in staat bent? Ik denk dat ik daar wel toe in staat ben. Prima, aangenomen.
Dat was niet 'gewoon' een slecht jaar vriendelijke vriend. Zulke jaren ken ik niet en ik loop al even mee. Het was een jaar vol blijvende littekens wat mij betreft.
Het is geen verzinsel van Kroes dat het jaren kost om zowel van de contracten af te komen als van de financiële impact van deze flop investeringen. Dat hij dat bij aanvang ook in een boek publiceerde meen ik, was een vrij lompe en directe wijze van handelen. Dat was het voornaamste kritiekpunt op hem, waar de aandelen affaire nog overheen kwam.
Maar in zijn kritiek heeft hij 100% gelijk.
Dat maakt van Kroes alleen geen betere TD.
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 17 oktober 2025 om 10:51:
Je kunt je verschuilen achter cynisme, maar als Tadic nou iets heeft laten zien, is dat hij bereid is in te leveren om voor Ajax te spelen. Maar dan wel een Ajax dat op niveau meedoet. Hij raakte super gefrustreerd door het minder wordende team en dan komt er een vrolijke frans die gaat aangeven dat er geen grote aankopen komen.
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 17 oktober 2025 om 11:38:
Farioli zou een veel gepaster voorbeeld zijn. Die gaat niet als een boer door de porseleinkast, geeft al je middelen uit, schoffeert de scouting en wil die afschaffen (best aardig geboerd met Antony, Neres, Sanchez, Nico etc) terwijl hij er al niet naar luistert etc.
open/sluit de onderstaande quote:En die spelers...Akpom was een verdienstelijke spits, die knetterhard kon werken, maar ligt de lat nu daar? Geen basis spits. Tahirovic? Geen duidelijk wapen, niet toe aan Ajax en zeker niet voor die prijs. Avila. Mijn. Hemel. Sosa? Waar heeft die het laten zien na Ajax? Een noodgreep wellicht, maar gewoon niet goed en scherp gescout. Ramalj was een goede lijnkeeper, maar eentje die niet communiceert. Speelde niet onder Farioli om een reden.
Mikautadze was gewoon een echt vaardige speler. Had gehoopt dat hij de nieuwe Arveladze zou worden, maar die was wel nog een dikke klasse beter en completer. Jammer, niet voor de bank gekomen. Gaaeij. Aardig verbeterd, maar geen echt goede Ajax back hoor. Wel een geweldige traptechniek. Sutalo. Goede mandekker, geen opbouwer, niet bijzonder snel. Kwetsbaar als je ver van eigen doel speelt. Is hij dan 22 mj waard? Kijk naar Watanabe. Itakura. Die maat van Watanabe. Dat is scouting. Forbs, nog lang niet toe aan Ajax 1.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Alex Kroes