Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger John Heitinga

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 06 november 2025 om 10:56:

Kroepoek schreef op 06 november 2025 om 10:41:

Ik snap echt de roep om De Boer niet.

Ik opperde het idee, maar zie het niet als een roep. Ik observeer een bepaalde logica om een De Boer-achtige trainer aan te stellen.

Maar niet voordat Kroes weg is. Het ergste wat er nu kan gebeuren, is dat Kroes bijvoorbeeld Ten Hag aanstelt en zich doodleuk daarachter verschuilt. Ten Hag kan het schip misschien wel vlottrekken, maar met Kroes kom je vervolgens geen stap verder.

Eens, Kroes moet ook zeker bokken en dat is net zo hard nodig als de exit van Sjon.

Kijk ik gun spelers geen blessures maar het zou wel geinig zijn als Wijndal er een aantal weken uit ligt terwijl Alex net 3 linksbenige verdedigers heeft weggedaan en niks ervoor terughaalde. Dan krijg je naast de 6-positie en de stoelendans op rechtsbuiten ook op linksback een enorm probleem.

Het is belangrijk dat clowns als Alex met de neus op hun falen worden gedrukt: in dit geval de selectie die nog altijd compleet uit balans is.

+4/-0

Mie Toe schreef op 06 november 2025 om 10:56:

Kroepoek schreef op 06 november 2025 om 10:41:

Ik snap echt de roep om De Boer niet.

Ik opperde het idee, maar zie het niet als een roep. Ik observeer een bepaalde logica om een De Boer-achtige trainer aan te stellen.

Maar niet voordat Kroes weg is. Het ergste wat er nu kan gebeuren, is dat Kroes bijvoorbeeld Ten Hag aanstelt en zich doodleuk daarachter verschuilt. Ten Hag kan het schip misschien wel vlottrekken, maar met Kroes kom je vervolgens geen stap verder.

Ik snap je gedachte, maar vrees dat Kroes nog een grotere ego heeft dan Heitinga. Die gaat natuurlijk voor een zo snel mogelijke damage control met Ten Hag.

+3/-0

De gedachte om Ten Hag voor de groep te zetten en Heitinga en Keizer als assistenten mee te laten lopen is misschien zo gek nog niet. Heitinga is gewoon niet echt een hoofdcoach. HEeft geen visie, geen ervaring. Heitinga is denk ik gewoon een hele enthousiaste leuke vent om mee te trainen, maar niet het type dat je wilt hebben in deze fase.

Erik ten Hag. Altijd doen als hij wil. Ik zou alleen niet weten waarom hij wil komen. Want wat moet ie beter doen dan in zijn eerste periode? De CL winnen?

Overigens moet je dan ook overwegen om Overmars terug te halen als TD. Zal wel vanwege zijn verleden erg moeilijk worden, maar iedereen verdient een tweede kans. Kroes kan vast wel iets, maar Technisch directeur is het niet voor hem. Beuker ben ik nog wel gecharmeerd van.

Je moet weer van bovenaf de organisatie goed neerzetten en dan gaan bouwen aan een nieuw succesverhaal.

+2/-0

Ten Hag heeft weinig te winnen inderdaad, aan de andere kant zullen de supporters ook weer vrij snel tevreden zijn als je het enigszins op de rit krijgt. Stel je wordt 3e in de competitie alsnog, dan hoor je mij niet klagen. Met Johnny gaat dat niet gebeuren...

+2/-0

YAKUBU22 schreef op 06 november 2025 om 13:18:

Ten Hag heeft weinig te winnen inderdaad, aan de andere kant zullen de supporters ook weer vrij snel tevreden zijn als je het enigszins op de rit krijgt. Stel je wordt 3e in de competitie alsnog, dan hoor je mij niet klagen. Met Johnny gaat dat niet gebeuren...

Ik vraag me af of Ajax wel gediend is bij CL...Deze afstraffingen bepalen het internationale imago net zo zeer als de succesvolle campagnes.

Liever een toptrainer in de zomer, dan nu een trainer die gek genoeg is het halverwege over te nemen maar niet je voorkeurskandidaat is.

+1/-0

Schip ahoy schreef op 06 november 2025 om 13:24:

Ik vraag me af of Ajax wel gediend is bij CL...Deze afstraffingen bepalen het internationale imago net zo zeer als de succesvolle campagnes.

Liever een toptrainer in de zomer, dan nu een trainer die gek genoeg is het halverwege over te nemen maar niet je voorkeurskandidaat is.

Als dat de keuze is ben ik het volledig met je eens. Maar geen idee of dat de situatie is.

+1/-0

YAKUBU22 schreef op 06 november 2025 om 13:44:

Als dat de keuze is ben ik het volledig met je eens. Maar geen idee of dat de situatie is.

Tja, voor mij ook niet duidelijk natuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat je nu een trainer aanstelt die met Ajax enkel succesvol is geweest met hele dure, topselecties en aanvallend spel en juist niet indrukwekkend presteerde met mindere groepen daartussenin / daarna.

Je moet nu een trainer hebben die kan opbouwen, niet zozeer oogsten. Iemand die hogere eisen stelt aan de teamdiscipline en de arbeid een factor maakt om te compenseren. We lachten Feyenoord 10 jaar geleden uit om dit soort teksten, maar alleen dan ga je een inhaalslag maken. Want de echt goede talenten en voetballers kunnen we nu niet aantrekken.

TH vind ik niet aan dat profiel voldoen. Al voel ik ook wel weer aan dat Ajax weinig te kiezen heeft.

+2/-0

Schip ahoy schreef op 06 november 2025 om 13:53:

Tja, voor mij ook niet duidelijk natuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat je nu een trainer aanstelt die met Ajax enkel succesvol is geweest met hele dure, topselecties en aanvallend spel en juist niet indrukwekkend presteerde met mindere groepen daartussenin / daarna.

Je moet nu een trainer hebben die kan opbouwen, niet zozeer oogsten. Iemand die hogere eisen stelt aan de teamdiscipline en de arbeid een factor maakt om te compenseren. We lachten Feyenoord 10 jaar geleden uit om dit soort teksten, maar alleen dan ga je een inhaalslag maken. Want de echt goede talenten en voetballers kunnen we nu niet aantrekken.

TH vind ik niet aan dat profiel voldoen. Al voel ik ook wel weer aan dat Ajax weinig te kiezen heeft.

Als het om een interim-coach gaat, dan liever De Boer dan Ten Hag. Maar liever wie dan ook dan nog langer aanklooien met Sjon, zo is het ook.

Als het om een coach voor de lange termijn gaat, dan liever een relatief onbekende buitenlander die een gezonde dosis lauwe kak heeft aan de media, de vijfde colonne en pedante bestuursleden en commissarissen.

+3/-0

Ik vraag me af of Ajax wel gediend is bij CL...

De ontwikkelingen worden steeds beter. Eerst waren er mensen die het briljant vonden dat Farioli de EL weggooide door de return-wedstrijd volledig aan Eintracht te gunnen (terwijl de achterstand nog te overzien was), zodat we voor de titel kunnen gaan (waar we overigens alsog naast grepen, mind you) 'en CL is belangrijker dan de EL. Nu hadden we beter geen CL kunnen spelen... troost je met de gedachten dat Kroes en Heitinga er samen voor zorgen dat we zowel na de winter áls volgend seizoen geen CL spelen. We kunnen nog voor de KKD gaan, anyone?

+2/-0

Kiki schreef op 06 november 2025 om 14:02:

De ontwikkelingen worden steeds beter. Eerst waren er mensen die het briljant vonden dat Farioli de EL weggooide door de return-wedstrijd volledig aan Eintracht te gunnen, zodat we voor de titel kunnen gaan (waar we overigens alsog naast grepen, mind you) 'en CL is belangrijker dan de EL. Nu hadden we beter geen CL kunnen spelen... troost je met de gedachten dat Kroes en Heitinga er samen voor zorgen dat we zowel na de winter áls volgend seizoen geen CL spelen. We kunnen nog voor de KKD gaan, anyone?

Mag je wel met zowel je A-team als je Jong-elftal in de KKD spelen?

+1/-0

Sevic schreef op 06 november 2025 om 14:05:

De ontwikkelingen worden steeds beter. Eerst waren er mensen die het briljant vonden dat Farioli de EL weggooide door de return-wedstrijd volledig aan Eintracht te gunnen, zodat we voor de titel kunnen gaan (waar we overigens alsog naast grepen, mind you) 'en CL is belangrijker dan de EL. Nu hadden we beter geen CL kunnen spelen... troost je met de gedachten dat Kroes en Heitinga er samen voor zorgen dat we zowel na de winter áls volgend seizoen geen CL spelen. We kunnen nog voor de KKD gaan, anyone?

Mag je wel met zowel je A-team als je Jong-elftal in de KKD spelen?

JA was 1 v.d. 2 problemen volgens dat ene nieuwe topic, dus 1 probleem minder dan!

+2/-0

De ontwikkelingen worden steeds beter. Eerst waren er mensen die het briljant vonden dat Farioli de EL weggooide door de return-wedstrijd volledig aan Eintracht te gunnen (terwijl de achterstand nog te overzien was), zodat we voor de titel kunnen gaan (waar we overigens alsog naast grepen, mind you) 'en CL is belangrijker dan de EL. Nu hadden we beter geen CL kunnen spelen... troost je met de gedachten dat Kroes en Heitinga er samen voor zorgen dat we zowel na de winter áls volgend seizoen geen CL spelen. We kunnen nog voor de KKD gaan, anyone?

Een goede beslissing verhoogt de kansen op een bepaald resultaat, maar biedt geen garantie. Dan nog is het een goede beslissing ook als het resultaat niet bereikt wordt.

Maar goed, wellicht een beetje gecompliceerd.

+1/-0

Sjakie Meulemans schreef op 30 september 2025 om 14:05:

Wanneer Johnny Heitinga en Marcel Keizer vertrekken of de laan worden uitgestuurd gaat Ajax voor wie de nieuwe trainer wordt waarschijnlijk kijken welke voormalige Ajax speler wilt instappen. En anders zou het Paul Simonis kunnen worden die bij VfL Wolfsburg op een schopstoel zit.

Ja, Simonis valt goed door de mand daar in Duitsland....

+1/-0

Het zal mij verder jeuken wie het weggooien van de wedstrijd tegen Frankfurt een goed idee vond, ondergetekende niet i.i.g., maar deze vergelijking slaat natuurlijk als een tang op een varken.

In het eerste geval kies je er zelf voor. De huidige CL martelgang is geen keuze, maar het gevolg van boven je niveau acteren.

Ajax heeft geen CL waardige selectie. Dat is bij de gratie van een sterke organisatie als speelwijze behaald, waar je afscheid van hebt genomen.

Ik gaf vorig jaar al aan dat CL spelen financieel top is, maar sportief geen pretje wordt als je selectie niet verbetert. Dat is onvoldoende gebeurd al slaat het natuurlijk nergens op wat deze prutsers presteren.

Verder nog interessante gedachten? Of ben jij van het slag dat graag 8 keer kansloos op zijn bek krijgt voor een paar euro meer? Zelf vind ik dat geen geweldige reclame voor een club als Ajax om op het hoogste podium steeds te kakken wordt gezet.

+2/-0

Schip ahoy schreef op 06 november 2025 om 13:53:

Inhoudelijk wederom helemaal met je eens, zo`n trainer hebben we nodig. Maar wie gaat er zijn vingers aan willen branden? Al ben ik momenteel met zowat elke trainer (behalve Steijn, Schreuder, van `t Schip en vBommel) wel blijer dan met Heitinga.

Zelfs een sterke persoonlijkheid als Farioli loopt zich kapot op de machtsspelletjes binnen de club. Het moet echt iemand van statuur zijn om hier nog iets van te kunnen bakken...

+1/-0

Schip ahoy schreef op 06 november 2025 om 15:02:

Het zal mij verder jeuken wie het weggooien van de wedstrijd tegen Frankfurt een goed idee vond, ondergetekende niet i.i.g., maar deze vergelijking slaat natuurlijk als een tang op een varken.

In het eerste geval kies je er zelf voor. De huidige CL martelgang is geen keuze, maar het gevolg van boven je niveau acteren.

Ajax heeft geen CL waardige selectie. Dat is bij de gratie van een sterke organisatie als speelwijze behaald, waar je afscheid van hebt genomen.

Ik gaf vorig jaar al aan dat CL spelen financieel top is, maar sportief geen pretje wordt als je selectie niet verbetert. Dat is onvoldoende gebeurd al slaat het natuurlijk nergens op wat deze prutsers presteren.

Verder nog interessante gedachten? Of ben jij van het slag dat graag 8 keer kansloos op zijn bek krijgt voor een paar euro meer? Zelf vind ik dat geen geweldige reclame voor een club als Ajax om op het hoogste podium steeds te kakken wordt gezet.

Ajax moet altijd de ambitie hebben om zo hoog en zo ver mogelijk te eindigen en te komen. Met een betere trainer stonden we nu niet onderaan met 0 punten. Ik ben er totaal niet mee eens dat onze selectie niks in de CL te zoeken heeft. Qarabag, PSV, Pafos en Club staan allemaal op een play-off-plek momenteel. Wil je écht beweren dat wij daar niet konden staan mét deze selectie zónder het hoopje ellende langs de lijn én buiten het veld? Wat deden we ook alweer vorig seizoen tegen Gala?

+4/-0

Nou, we mogen eindelijk echt los met speculeren. Wie zien we graag komen?

En wat zit er eerder: een nieuw kabinet of de nieuwe technische staf van Ajax?

+1/-0

Geen ten Hag, gedoemd te mislukken

+2/-0

EigenKracht schreef op 06 november 2025 om 17:08:

Geen ten Hag, gedoemd te mislukken

Eens. Bij Leverkusen heeft hij zich in een paar weken ook onmogelijk gemaakt door akkoord te gaan zich niet met het transferbeleid te bemoeien en vervolgens toch te proberen zijn wil er door te drukken. Bij Manchester zou hij eerder ook gebonden zijn aan het selectiebeleid van de TD, maar wist hij toch de volledige controle te krijgen met alle bekende desastreuze gevolgen van dien.

Bij een sterke TD zoals Overmars dat was (vanwege ernstige gezondheidsproblemen zelf geen optie meer) werd hij koest gehouden door hem één man selectie vulling per jaar te geven, Klaiber, Labyad en verder vulde Overmars het zelf in. In onze huidige toestand met bestuurders zonder ruggegraat zou hij ongelimiteerd oude bekenden kunnen halen tegen de hoofdprijs en zonder restwaarde. Dat zou de genadeklap voor de club zijn.

+1/-0

Het zal wel snel bekend gemaakt worden wie de nieuwe trainer is, want het lijkt me niet dat ze Heitinga ontslaan zonder dat er iemand klaar staat.

Toch?

Of komt morgen het verlossende bericht dat Fred inteGrim het voorlopig overneemt?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger John Heitinga