Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 170 pagina's: 1 2 3 4 ... 165 166 167 168 169 170

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 06 januari 2025 om 11:09:

Zondag is weer duidelijk geworden dat Berghuis niet verlengd moet worden.

Op dat goaltje bij Panathinaikos na heeft die het hele seizoen nog niks laten zien. Als het een jeugdspeler was die zo presteerde, zouden we allemaal zeggen: stuur die nog maar even terug naar Jong Ajax.

Wijndal speelde dan weer wél oké. Zou toch wat zijn als Farioli die nog weer aan het voetballen krijgt.

Oh, en voor het eerst Faberski in Ajax 1, gisteren. Weliswaar in een friendly, maar toch. Die gaat dit seizoen zijn officiële debuut nog wel maken. Nog een extra reden om Berghuis een hand en een bos bloemen te geven eind mei.

+4/-0

Sevic schreef op 06 januari 2025 om 15:31:

Op dat goaltje bij Panathinaikos na heeft die het hele seizoen nog niks laten zien. Als het een jeugdspeler was die zo presteerde, zouden we allemaal zeggen: stuur die nog maar even terug naar Jong Ajax.

Wijndal speelde dan weer wél oké. Zou toch wat zijn als Farioli die nog weer aan het voetballen krijgt.

Oh, en voor het eerst Faberski in Ajax 1, gisteren. Weliswaar in een friendly, maar toch. Die gaat dit seizoen zijn officiële debuut nog wel maken. Nog een extra reden om Berghuis een hand en een bos bloemen te geven eind mei.

Hij doet heel demonstratief "positief" en heeft daarmee de gunst van Farioli gewonnen. Zo ging hij altijd mee als support ook toen hij geblesseerd was. En hij heeft die toespraak tegen Feyenoord gehouden.

Vrees dat ze hem daarom als een belangrijk figuur zien voor de kleedkamer.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 06 januari 2025 om 16:30:

Hij doet heel demonstratief "positief" en heeft daarmee de gunst van Farioli gewonnen. Zo ging hij altijd mee als support ook toen hij geblesseerd was. En hij heeft die toespraak tegen Feyenoord gehouden.

Als je kleedkamer afhankelijk is van Berghuis, Pasveer en Klaassen, is er nog veel werk aan de winkel.

+1/-0

Sevic schreef op 06 januari 2025 om 16:33:

ElSimao2 schreef op 06 januari 2025 om 16:30:

Als je kleedkamer afhankelijk is van Berghuis, Pasveer en Klaassen, is er nog veel werk aan de winkel.

Bij Klaassen en ik denk ook Pasveer is het tenminste authentiek. Berghuis doet het nu omdat ie die verlenging wil en een aantal miljoen bij wil schrijven.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 06 januari 2025 om 13:43:

Kiki schreef op 06 januari 2025 om 12:55:

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar wel erover gelezen. Hij startte wederom op het middenveld waar ik fel op tegen ben. Er stonden veel reacties van Ajacieden met de tekst dat hij wederom zijn mannetje liet lopen. Steven kan eventueel als rechtsbuiten, hoewel ik sowieso zou doorselecteren, maar op het middenveld is pure suïcide. Dat zag je in de Eredivisie ook al eerder dit seizoen. Farioli lijkt met hem verder te willen gaan (fout A) en dan het liefste hem op het middenveld te poseren (fout B.)

Ik snap het idee wel om een soort van spelmaker op het middenveld te willen. Helaas raakt het middenveld dan uit balans en wordt het te makkelijk overlopen, waardoor je in situaties komt waarbij je de meeste doelpogingen uit de hele Eredivisie tegen krijgt. Het idee is leuk maar met Berghuis, die ook in balbezit veel te weinig brengt, werkt het niet.

Berghuis was ooit een rechtsbuiten goed genoeg voor AZ en Feyenoord.

+1/-0

Het grote contrast tussen de eerste helft en tweede helft gister had absoluut een hoop met Berghuis te maken. Die jongen speelt nu alweer een tijdje mee, en iedere keer als hij meedoet loopt het voor geen meter. Bij beide tegengoals loopt hij vrij halfbakken mee te verdedigen. Hij is ook nog steeds hopeloos uit vorm. Volgens mij heeft hij in de hele eerste helft maar 1 bijzondere pass gegeven.

Wat de nieuwe buitenspeler betreft ben ik het eens met de mensen hier die vinden dat Forbs beter teruggehaald kan worden. Moro is ook wel een leuk spelertje (en hij heeft veel gespeeld de afgelopen maanden), maar als je Moro haalt neem je het risico dat je straks met een overschot aan linksbuitens zit. Het is sowieso al dom om geld uit te geven als je al een talentvolle linksbuiten onder contract hebt staan.

Kroepoek schreef op 05 januari 2025 om 21:25:

Ik heb zelf mijn twijfels of Gooijer überhaupt wel goed genoeg is voor Ajax, in ieder geval als rechtsback. In de tijd dat hij speelde, vond ik hem vaak ondermaats. Gaaei zie ik ook niet als geschikte basisspeler. Ik ken Alders en Ugwu niet goed genoeg (volg ik te weinig), maar zou mooi zijn als hier de opvolger van Rensch tussen zit.

Als je een soort van Kenny Tete op rechtsback wil dan moet je vooral voor Gooijer gaan. Ik zie liever iemand die wat beter kan voetballen.

+1/-0

thomas83 schreef op 06 januari 2025 om 19:28:

Het grote contrast tussen de eerste helft en tweede helft gister had absoluut een hoop met Berghuis te maken. Die jongen speelt nu alweer een tijdje mee, en iedere keer als hij meedoet loopt het voor geen meter. Bij beide tegengoals loopt hij vrij halfbakken mee te verdedigen. Hij is ook nog steeds hopeloos uit vorm. Volgens mij heeft hij in de hele eerste helft maar 1 bijzondere pass gegeven.

Wat de nieuwe buitenspeler betreft ben ik het eens met de mensen hier die vinden dat Forbs beter teruggehaald kan worden. Moro is ook wel een leuk spelertje (en hij heeft veel gespeeld de afgelopen maanden), maar als je Moro haalt neem je het risico dat je straks met een overschot aan linksbuitens zit. Het is sowieso al dom om geld uit te geven als je al een talentvolle linksbuiten onder contract hebt staan.

Kroepoek schreef op 05 januari 2025 om 21:25:

Ik heb zelf mijn twijfels of Gooijer überhaupt wel goed genoeg is voor Ajax, in ieder geval als rechtsback. In de tijd dat hij speelde, vond ik hem vaak ondermaats. Gaaei zie ik ook niet als geschikte basisspeler. Ik ken Alders en Ugwu niet goed genoeg (volg ik te weinig), maar zou mooi zijn als hier de opvolger van Rensch tussen zit.

Als je een soort van Kenny Tete op rechtsback wil dan moet je vooral voor Gooijer gaan. Ik zie liever iemand die wat beter kan voetballen.

Punt is echter wel dat Farioli tot op heden erin volhardt om hem op te stellen, vaak zelfs op het middenveld. Nou snap ik zoals gezegd het idee wel, maar als het tot zoveel problemen leidt mag de trainer daar ook wel eens conclusies aan verbinden.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 06 januari 2025 om 21:45:

Punt is echter wel dat Farioli tot op heden erin volhardt om hem op te stellen, vaak zelfs op het middenveld. Nou snap ik zoals gezegd het idee wel, maar als het tot zoveel problemen leidt mag de trainer daar ook wel eens conclusies aan verbinden.

Ja, daar snap ik echt helemaal niets van. Berghuis past in niets bij de beoogde manier van spelen.

+1/-0

Het mag weer effe duren om Moro te contracteren.
Al hij je topkandidaat is dan moet hij al op de 1e dag binnen zijn.

+1/-0

spelbos schreef op 07 januari 2025 om 12:47:

Dan ben je óf een toponderhandelaar, óf een hele slechte.

Wat mij betreft klappen de onderhandelingen overigens. Ik las bedragen boven de 10 miljoen. Voor een aanvaller van een Spaanse degradatieklant die op iets van 3 contributies in 22 potjes staat? Nee dank je.

+1/-0

Sevic schreef op 07 januari 2025 om 12:52:

Wat mij betreft klappen de onderhandelingen overigens. Ik las bedragen boven de 10 miljoen. Voor een aanvaller van een Spaanse degradatieklant die op iets van 3 contributies in 22 potjes staat? Nee dank je.

Volgens mij is die 10 milj. Om hem direct te kopen.
Andere optie is huur met optie tot koop voor 6 milj.

+1/-0

spelbos schreef op 07 januari 2025 om 12:56:

Als je of direct moet kopen voor 10 of een optie krijgt voor 6 is er letterlijk niemand die optie 1 neemt.

6M met koopoptie is wat Kroes geprobeerd heeft maar waar die Spanjaarden logischerwijze geen zin in hadden.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 07 januari 2025 om 12:58:

spelbos schreef op 07 januari 2025 om 12:56:

Als je of direct moet kopen voor 10 of een optie krijgt voor 6 is er letterlijk niemand die optie 1 neemt.

6M met koopoptie is wat Kroes geprobeerd heeft maar waar die Spanjaarden logischerwijze geen zin in hadden.

Ja, of dan komt er een huursom van 3 miljoen bij en moet je zijn volledige salaris overnemen, waardoor je netto hetzelfde uitgeeft. Niet doen dit.

Kijk, ik vind dat Mislintat te radicaal door de mangel is gehaald, maar voor diverse spelers heeft hij ook gewoon niet onderhandeld destijds. Overmars zal niet verzinnen dat Mislintat binnen een dag akkoord ging met het tegenbod voor Avila zonder te onderhandelen. Hetzelfde gebeurde bij Akpom en Sosa.

Dan lees ik hier dat spelers bij onderhandelingen 'binnen 1 dag' binnen moeten zijn, maar dan krijg je dus dit soort situaties. Dan betaal je de hoofdprijs waarvan je achteraf zegt: dat had ook wel de helft mogen zijn.

Ik heb liever dat het wat langer duurt en dat er scherp onderhandeld wordt. Niet zomaar 10+ miljoen neertellen voor zo'n onbeduidende speler die vooral als reserve komt.

+1/-0

Gebaseerd op alles wat ik heb gezien, moet je Moro links leggen en verder zoeken. Hij is alleen een optie als je hem daadwerkelijk volledig wilt overnemen en ik zou niet weten om welke reden we dat willen doen. Vind iemand wie het waard is.

+1/-0

Kiki schreef op 07 januari 2025 om 13:10:

Gebaseerd op alles wat ik heb gezien, moet je Moro links leggen en verder zoeken. Hij is alleen een optie als je hem daadwerkelijk volledig wilt overnemen en ik zou niet weten om welke reden we dat willen doen. Vind iemand wie het waard is.

Eens. Moro binnenhalen is de problemen van de toekomst creëren.

Haal gewoon Forbs terug, neem Faberski bij de selectie en neem langzaamaan afscheid van Berghuis. Dan ben je aan het verjongen en heb je alle posities weer netjes dubbel bezet. Als je dan nog een overbodige speler verkoopt, kun je investeren in een goede jonge middenvelder, zodat we Van den Boomen niet meer als linkshalf hoeven te zien en alvast iemand hebben voor wanneer dertigers Henderson en Klaassen afzwaaien.

Die Kroes maakt het ook gewoon veel te moeilijk joh.

+1/-0

Sevic schreef op 07 januari 2025 om 13:14:

Haal gewoon Forbs terug, neem Faberski bij de selectie en neem langzaamaan afscheid van Berghuis. Dan ben je aan het verjongen en heb je alle posities weer netjes dubbel bezet. Als je dan nog een overbodige speler verkoopt, kun je investeren in een goede jonge middenvelder, zodat we Van den Boomen niet meer als linkshalf hoeven te zien en alvast iemand hebben voor wanneer dertigers Henderson en Klaassen afzwaaien.

We hoeven sowieso Branco niet meer als linkshalf te zien. Met Taylor, Fitz-Jim, Klaassen, Hlynsson en eventueel Bou Nida hebben we al voldoende opties daar. Eventueel kun je ook tijdelijk met de punt naar voren spelen en een Mannsverk of Tahirovic erbij zetten. Een middenvelder kopen lijkt mij momenteel niet aan de orde.

+1/-0

Ik begrijp niet dat Ajax Halilovic niet ophaalt bij Fortuna.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 07 januari 2025 om 13:42:

Sevic schreef op 07 januari 2025 om 13:14:

We hoeven sowieso Branco niet meer als linkshalf te zien. Met Taylor, Fitz-Jim, Klaassen, Hlynsson en eventueel Bou Nida hebben we al voldoende opties daar. Eventueel kun je ook tijdelijk met de punt naar voren spelen en een Mannsverk of Tahirovic erbij zetten. Een middenvelder kopen lijkt mij momenteel niet aan de orde.

Branco kun je inderdaad verkopen zonder vervanger te hoeven halen. Net als Akpom overigens.

Het zou wat mij betreft meer om een aankoop voor de langere termijn gaan. Henderson heeft niet het eeuwige leven, Klaassen evenmin. Hlynsson overtuigt niet en loopt bovendien over anderhalf jaar uit zijn contract. Bounida heeft nog altijd zijn contract niet verlengd en andere grote talenten zijn er niet, met uitzondering van de 16-jarige Steur. Dan kom je in mijn ogen tot de slotsom dat er op termijn een aanvallend ingestelde middenvelder bij moet.

+1/-0

tackle schreef op 07 januari 2025 om 14:01:

Welkom. Rafael.

Het valt me op dat sommigen zeggen dat Ajax juist wel hem moet ophalen en anderen juist niet. Ik heb hem niet heel goed gevolgd, maar het is een interessant verhaal. Hij was ooit een toptalent, kent grote clubs, maar speelde vooral bij kleinere clubs. Het is een echte spelmaker. Zeker oogt hij interessant, maar zou hij te wisselvallig kunnen zijn?

+1/-0

tackle schreef op 07 januari 2025 om 14:01:

Ik wel.

Bijna 29 jaar, gefaald bij AC Milan, Barcelona, HSV, Standard Luik, Reading en Rijeka. Deed het bij Heerenveen aardig en nu bij Fortuna leuk, maar dit is geen voetballer waar Ajax beter van wordt.

Die Van der Vaart zit hem bijna wekelijks te pluggen, maar voorlopig staat deze gozer op 5 contributies in 16 wedstrijden bij Fortuna. Zowel Taylor, Klaassen als Fitz-Jim presteren beter, dus waarom zou je een oude bankzitter kopen?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 170 pagina's: 1 2 3 4 ... 165 166 167 168 169 170

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.