Forumreacties: 4.205
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 18 augustus 2025 om 09:14:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 augustus 2025 om 23:23:
Moro als rechtsbuiten lijkt mij geen goed plan, een klassieke winger heeft meer topsnelheid nodig dan hij heeft en moet een bal goed en strak in de loop voor kunnen geven. Zijn voortzetting is tot op heden echter redelijk dramatisch. Dit is echt een soort Younes die met zijn verkeerde been naar binnen moet komen, iemand uit moet spelen en vanaf die positie een hangid passje geven of op doel schieten. Tot op heden valt het mij niet erg mee, wellicht is hij zelfs gewoon niet eens beter dan Godts.
De vergelijking met Younes vind ik wel een terechte. Behendig, vlug op de eerste meters, maar weinig rendement en geen topsnelheid. Wat niet betekent dat ie niet waardevol voor ons kan zijn - met Younes in de basis haalden we de EL-finale.
Wat betreft rendement/voortzetting: in principe eens, maar hij geeft wel de (half onderschepte) bal op Klaassen waar de 0-1 uit voortkomt, en als Taylor een kwartier later die gigakans binnen schiet, heeft hij ook daar een assist te pakken. Dus helemaal abominabel vind ik de voortzetting ook weer niet.
Als we naar onze selectie kijken vind ik wel dat we bijna rond zijn. Als we nog een gerichte aankoop op '6' doen dan moeten we minimaal mee kunnen doen om de titel. Mijn grootste vraagstuk zit hem rondom onze trainersstaf, zijn zij capabel genoeg om van deze spelers een geoliede machine te maken? We hebben in principe een prima balans in de selectie op het moment, mocht je ze in hun kracht kunnen zetten. Als we kijken naar een opstelling dan zou dit mijn voorkeur hebben:
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 augustus 2025, 13:24:52.
Uit: Limoges (Fr)
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 323
Reg.: 27 juli 2011
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:Calavaro schreef op 18 augustus 2025 om 13:40:
open/sluit de onderstaande quote:
Mokio is de nr6 van de toekomst, die moet zoveel mogelijk minuten krijgen om het onrustige uit zn spel te krijgen. Wellicht niet vanaf de aftrap of anders met iemand er naast.
Onder het mom van 'als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat' kun je ook met de punt naar voren spelen, Bijv. met Mansverk of Regeer naast Mokio, of zelfs 4-2-3-1 zoals onder Ten Hag met Moro/Berghuis op rechts, Taylor/Klaassen op 10 en Glougk/Godts op links en iemand in de Tadic rol ervoor.
Ik denk dat we inmiddels wel genoeg middenvelders in de selectie hebben om op dit moment aan een Alvarez te denken.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Vak: -
Forumreacties: 907
Reg.: 3 september 2005
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 18 augustus 2025 om 13:58:
Ik zou naast Mokio ook Bouwman zoveel mogelijk minuten willen laten maken. Achterin zou ik daarom kiezen voor Bouwman, Sutalo, Itakura en Baas als basisspelers. Begin jaren ‘80 waren het ook de pas 17-jarigen Kieft, Rijkaard en Vanenburg die het vertrouwen kregen.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
De 27-jarige voormalige “PSV-speler Ibrahim Sangaré (Nottingham Forrest) wordt genoemd als mogelijke versterking voor de nummer 6 positie bij Ajax. De Ivoriaanse internationalis een echte centrale verdedigende middenvelder.
‘Wanneer het Ajax lukt om hem naar Amsterdam te halen droom ik van een middenveld Davy Klaassen, Ibrahim Sangaré en Branco van den Boomen.’
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 augustus 2025, 18:42:09.
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 18 augustus 2025 om 16:57:
De 27-jarige voormalige “PSV-speler Ibrahim Sangaré (Nottingham Forrest) wordt genoemd als mogelijke versterking voor de nummer 6 positie bij Ajax. De Ivoriaanse internationalis een echte centrale verdedigende middenvelder.
Wanneer het Ajax lukt om hem naar Amsterdam te halen droom ik van een middenveld Davy Klaassen, Ibrahim Sangaré en Branco van den Boomen.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 18 augustus 2025 om 17:04:
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 18 augustus 2025 om 16:57:
Wanneer het Ajax lukt om hem naar Amsterdam te halen droom ik van een middenveld Davy Klaassen, Ibrahim Sangaré en Branco van den Boomen.
Ik twijfelde al een beetje, maar je bent dus inderdaad een troll. Bedankt voor de bevestiging.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 augustus 2025, 20:11:40.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.204
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:ElPistolero92 schreef op 18 augustus 2025 om 13:18:
Als we naar onze selectie kijken vind ik wel dat we bijna rond zijn. Als we nog een gerichte aankoop op '6' doen dan moeten we minimaal mee kunnen doen om de titel. Mijn grootste vraagstuk zit hem rondom onze trainersstaf, zijn zij capabel genoeg om van deze spelers een geoliede machine te maken? We hebben in principe een prima balans in de selectie op het moment, mocht je ze in hun kracht kunnen zetten. Als we kijken naar een opstelling dan zou dit mijn voorkeur hebben:
Jaros Gaaei Itakura Sutalo Baas/Wijndal Aankoop/Mokio/FJ Berghuis Gloukh/Taylor Moro/Traore Weghorst/Brobbey Godts/Edvardsen
Met deze opstelling vind ik wel dat we echt een breker nodig hebben op '6' die ook de lijnen voor zich kan aansturen/uiteen kan zetten.
Maar wie is er beschikbaar en capabel voor onze '6' positie? Edson is in principe een prima speler maar kan die het ook aansturen?
Daarnaast hoor ik wel eens de naam Berg maar ik ken deze speler niet goed genoeg.
Ook vind ik Weghorst en Brobbey beide eigenlijk niet goed genoeg, maar daar zouden we het een seizoen mee kunnen redden. Als 1 van beide vertrekt direct een basiswaardige spits halen die ook aardig mee kan voetballen.
Hebben jullie ideeën of suggesties?
Ik weet het niet met Blind of Alvarez. De scouting kan toch hopelijk wel een voetballende CM vinden ergens ter wereld. In zuid Amerika loopt toch zat rond wat voor een miljoen of 10 te halen is wat zich hier kan ontwikkelen en je je voor meer kan verkopen. Ik kan helaas geen voorbeelden geven. Een Blind of Alvarez kost gewoon veel salaris en je hebt 0 restwaarde.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 439
Reg.: 10 juli 2021
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 2.872
Reg.: 16 augustus 2007
Serieuze vraag aan eenieder die hier, net als Sjon en Alex, pleit voor een extra middenvelder:
We hebben momenteel 8 middenvelders met een A-contract op de loonlijst, 9 als je Berghuis meetelt. Lijkt het jullie echt verstandig nu een tiende toe te voegen?
En zo ja, wat zegt dat over het functioneren van Alex Kroes, die 5 van de huidige middenvelders in onze selectie zelf heeft aangetrokken of het contract heeft verlengd, met als kennelijk resultaat dat er nog altijd geen basiswaardig middenveld geformeerd kan worden?
Forumreacties: 3.373
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 19 augustus 2025 om 08:25:
Serieuze vraag aan eenieder die hier, net als Sjon en Alex, pleit voor een extra middenvelder:
We hebben momenteel 8 middenvelders met een A-contract op de loonlijst, 9 als je Berghuis meetelt. Lijkt het jullie echt verstandig nu een tiende toe te voegen?
En zo ja, wat zegt dat over het functioneren van Alex Kroes, die 5 van de huidige middenvelders in onze selectie zelf heeft aangetrokken of het contract heeft verlengd, met als kennelijk resultaat dat er nog altijd geen basiswaardig middenveld geformeerd kan worden?
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 18 augustus 2025 om 21:07:
Lees net een gerucht dat Stade Rennes een bod van €20 miljoen op Brobbey gedaan heeft.
En Daley Blind schijnt in Amsterdam gespot te zijn.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 19 augustus 2025 om 08:25:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 19 augustus 2025 om 09:57:
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 18 augustus 2025 om 21:07:
Lees net een gerucht dat Stade Rennes een bod van €20 miljoen op Brobbey gedaan heeft.
En Daley Blind schijnt in Amsterdam gespot te zijn.
Brobbey's carrière bij Ajax eindigt dan in een mineur. Amper met winst kunnen verkopen na een belabberd seizoen en inmiddels geen basisspeler meer bij ons.
Wie gaat hem vervangen, als hij daadwerkelijk gaat? Ik zou Shiogai van NEC halen. Een topspits in wording! Kan mooi als Wout's stand-in beginnen en voor je het weet staat hijzelf in de basis! Hij heeft nu ook al de voorkeur boven Ogawa, na eerst diens backup te zijn en was een magische pinchhitter!
Iets zegt me dat Sutalo Itakura hey nieuwe centrum gaat worden. Mokio heb je dan voor centraal middenveld en linksachter, maar zou voorlopig nog als talent worden beschouwd. Baas moet toch wel gewoon spelen. Kan wellicht ook linksachter, pakte bij Hato niet slecht uit.
Al eerder geopperd om Baas als CM te proberen. Ergens denk ik dat je wel echt iemand nodig voor de CM positie. Het is wat mager qua bezetting, maar het kan goed uitpakken met de spelers die we nu hebben. Baas heeft het denk wel in zich. Goed overzicht, hele goede paas, heeft niet een over m'n lijk mentaliteit, wat je centraal wel wilt hebben.
Itakura lijkt dat wel te hebben en Sutalo heeft dat ook meer. Die hebben meer een noodstop. Centraal op het middenveld is dat niet direct funest als je dat niet hebt. Dan heb je nog je 2 centrale verdedigers die wel kunnen ingrijpen. Baas moet het meer van z'n voetballende kant hebben. Zet hem eens op het middenveld Heytinga
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.