Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 238 pagina's: 1 2 3 4 ... 232 233 234 235 236 237 238

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 18 augustus 2025 om 09:14:

ElSimao2 schreef op 17 augustus 2025 om 23:23:

Moro als rechtsbuiten lijkt mij geen goed plan, een klassieke winger heeft meer topsnelheid nodig dan hij heeft en moet een bal goed en strak in de loop voor kunnen geven. Zijn voortzetting is tot op heden echter redelijk dramatisch. Dit is echt een soort Younes die met zijn verkeerde been naar binnen moet komen, iemand uit moet spelen en vanaf die positie een hangid passje geven of op doel schieten. Tot op heden valt het mij niet erg mee, wellicht is hij zelfs gewoon niet eens beter dan Godts.

De vergelijking met Younes vind ik wel een terechte. Behendig, vlug op de eerste meters, maar weinig rendement en geen topsnelheid. Wat niet betekent dat ie niet waardevol voor ons kan zijn - met Younes in de basis haalden we de EL-finale.

Wat betreft rendement/voortzetting: in principe eens, maar hij geeft wel de (half onderschepte) bal op Klaassen waar de 0-1 uit voortkomt, en als Taylor een kwartier later die gigakans binnen schiet, heeft hij ook daar een assist te pakken. Dus helemaal abominabel vind ik de voortzetting ook weer niet.

Younes vond ik overigens qua passeerrtechnieken veel spectaculairder, die had echt het hele Fifa-street reportoire. Moro is eigenlijk alleen wendbaar en moet het puur van het kappen en draaien hebben. Heb wel de indruk dat ie iets sneller is dan Amin was.

Moro moet naar mijn mening op links blijven en zich focusen op dat trucje, op wendbaarheid spelen en daardoor steeds dat moment creeren dat zijn tegenstader op het verkeerde been staat en in dat window snel de voortzetting moet uitvoeren, ofwel een pass op de spits, schot op doel etc.

Hij gaat ook wel eens buitenom maar moet dan uiteindelijk altijd terug naar rechts, dus zoveel schiet dat niet op. Als verdediger kun je dat rustig toelaten omdat je hem dan nogmaals tegenkomt.

+2/-1

Als we naar onze selectie kijken vind ik wel dat we bijna rond zijn. Als we nog een gerichte aankoop op '6' doen dan moeten we minimaal mee kunnen doen om de titel. Mijn grootste vraagstuk zit hem rondom onze trainersstaf, zijn zij capabel genoeg om van deze spelers een geoliede machine te maken? We hebben in principe een prima balans in de selectie op het moment, mocht je ze in hun kracht kunnen zetten. Als we kijken naar een opstelling dan zou dit mijn voorkeur hebben:

Jaros
Gaaei
Itakura
Sutalo
Baas/Wijndal
Aankoop/Mokio/FJ
Berghuis
Gloukh/Taylor
Moro/Traore
Weghorst/Brobbey
Godts/Edvardsen

Met deze opstelling vind ik wel dat we echt een breker nodig hebben op '6' die ook de lijnen voor zich kan aansturen/uiteen kan zetten.
Maar wie is er beschikbaar en capabel voor onze '6' positie? Edson is in principe een prima speler maar kan die het ook aansturen?
Daarnaast hoor ik wel eens de naam Berg maar ik ken deze speler niet goed genoeg.

Ook vind ik Weghorst en Brobbey beide eigenlijk niet goed genoeg, maar daar zouden we het een seizoen mee kunnen redden. Als 1 van beide vertrekt direct een basiswaardige spits halen die ook aardig mee kan voetballen.

Hebben jullie ideeën of suggesties?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 augustus 2025, 13:24:52.

+2/-0

ElPistolero92 schreef op 18 augustus 2025 om 13:18:

Mokio is de nr6 van de toekomst, die moet zoveel mogelijk minuten krijgen om het onrustige uit zn spel te krijgen. Wellicht niet vanaf de aftrap of anders met iemand er naast.
Onder het mom van 'als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat' kun je ook met de punt naar voren spelen, Bijv. met Mansverk of Regeer naast Mokio, of zelfs 4-2-3-1 zoals onder Ten Hag met Moro/Berghuis op rechts, Taylor/Klaassen op 10 en Glougk/Godts op links en iemand in de Tadic rol ervoor.

Ik denk dat we inmiddels wel genoeg middenvelders in de selectie hebben om op dit moment aan een Alvarez te denken.

+2/-0

Calavaro schreef op 18 augustus 2025 om 13:40:

Mokio is de nr6 van de toekomst, die moet zoveel mogelijk minuten krijgen om het onrustige uit zn spel te krijgen. Wellicht niet vanaf de aftrap of anders met iemand er naast.
Onder het mom van 'als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat' kun je ook met de punt naar voren spelen, Bijv. met Mansverk of Regeer naast Mokio, of zelfs 4-2-3-1 zoals onder Ten Hag met Moro/Berghuis op rechts, Taylor/Klaassen op 10 en Glougk/Godts op links en iemand in de Tadic rol ervoor.

Ik denk dat we inmiddels wel genoeg middenvelders in de selectie hebben om op dit moment aan een Alvarez te denken.

Volledig met je eens m.b.t. Mokio, ik denk dat we een geweldig talent met hem in huis hebben op '6'. Maar ik vind wel dat we in een 4-2-3-1 een tweetal goede spelers missen.

Mannsverk en Regeer vind ik beide niet voldoen als basisspeler en hetzelfde geldt voor Fitz. Taylor op 10, Gloukh op links en Moro op rechts zou ik dan wel weer zien zitten. Met daarachter een Berghuis, Klaassen en Traore. Maar in een systeem zoals dit hebben we dan in ieder geval nog een goede '6' naast Mokio nodig en een goede spits a la Tadic. Brobbey en Weghorst zijn beide niet geschikt voor de 4-2-3-1.

Maar ook een interessante suggestie als je dus de '6' en spitspositie kan versterken ja.

+2/-0

Ik zou naast Mokio ook Bouwman zoveel mogelijk minuten willen laten maken. Achterin zou ik daarom kiezen voor Bouwman, Sutalo, Itakura en Baas als basisspelers. Begin jaren ‘80 waren het ook de pas 17-jarigen Kieft, Rijkaard en Vanenburg die het vertrouwen kregen.

+2/-0

Sjakie Meulemans schreef op 18 augustus 2025 om 13:58:

Ik zou naast Mokio ook Bouwman zoveel mogelijk minuten willen laten maken. Achterin zou ik daarom kiezen voor Bouwman, Sutalo, Itakura en Baas als basisspelers. Begin jaren ‘80 waren het ook de pas 17-jarigen Kieft, Rijkaard en Vanenburg die het vertrouwen kregen.

Ik vond Bouwman in de voorbereiding nog wel wat te licht voor het 1e. Tuurlijk je kan hem voorzichtig brengen in wedstrijden die er niet toe doen. Maar dat vind ik ook van Bounida en Steur. Vooral Steur kan mij erg bekoren, dat lijkt mij een geweldige speler voor de toekomst. Mokio zit wat mij betreft een stuk dichter op het 1e elftal in verhouding met de andere talenten.

+3/-0

De 27-jarige voormalige “PSV-speler Ibrahim Sangaré (Nottingham Forrest) wordt genoemd als mogelijke versterking voor de nummer 6 positie bij Ajax. De Ivoriaanse internationalis een echte centrale verdedigende middenvelder.

‘Wanneer het Ajax lukt om hem naar Amsterdam te halen droom ik van een middenveld Davy Klaassen, Ibrahim Sangaré en Branco van den Boomen.’

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 augustus 2025, 18:42:09.

+1/-0

Sjakie Meulemans schreef op 18 augustus 2025 om 16:57:

De 27-jarige voormalige “PSV-speler Ibrahim Sangaré (Nottingham Forrest) wordt genoemd als mogelijke versterking voor de nummer 6 positie bij Ajax. De Ivoriaanse internationalis een echte centrale verdedigende middenvelder.

Wanneer het Ajax lukt om hem naar Amsterdam te halen droom ik van een middenveld Davy Klaassen, Ibrahim Sangaré en Branco van den Boomen.

Ik twijfelde al een beetje, maar je bent dus inderdaad een troll. Bedankt voor de bevestiging.

+4/-2

ElSimao2 schreef op 18 augustus 2025 om 17:04:

Sjakie Meulemans schreef op 18 augustus 2025 om 16:57:

Wanneer het Ajax lukt om hem naar Amsterdam te halen droom ik van een middenveld Davy Klaassen, Ibrahim Sangaré en Branco van den Boomen.

Ik twijfelde al een beetje, maar je bent dus inderdaad een troll. Bedankt voor de bevestiging.

Welnee, je neemt het te letterlijk.

Ik ben al 20 jaar lid van eerst Ajax Netwerk, tegenwoordig Ajax Supporters. En ik ben al ruim 50 jaar Ajax-fan van toen achtereenvolgens Hans Kraaij Sr., Rinus Michels en Tomislav Ivic trainer waren en Ruud Geels vier seizoenen op rij topscorer van Nederland werd.

Tsjechië La Ling en Simon Tahamata waren mijn favoriete buitenspelers toen Ajax onder Beenhakker de halve finale van de Europa Cup 1 (tegenwoordig Champions League) bereikte. Van het gouden Ajax van begin jaren ‘70 was Ruud Krol er toen nog.

Vervolgens braken Kieft en Rijkaard door gevolgd door Vanenburg, werd Jesper Olsen aangetrokken en kwam Cruijff terug. De strafschop in tweeën van Cruijff en Olsen en het legendarische doelpunt van Jesper Olsen tegen Feyenoord staan voor altijd op mijn netvlies.

Vervolgens zag ik Cruijff trainer worden die Danny Blind aantrok en Arnold Muhren terughaalde. Met hen en Marco van Basten in de spits werd de Europacup 2 gewonnen. Een jaar of vier later kwam Louis van Gaal en werd met Dennis Bergkamp en Wim Jonk de UEFA Cup gewonnen.

Vervolgens kwam Frank Rijkaard terug, brak Jari Litmanen door, hadden we een geweldig middenveld met Ronald de Boer, Jari Litmanen en Edgar Davids (wel wat anders dan Klaassen, Sangaré en Van den Boomen: pfff) en winnen we met de jonge Patrick Kluivert de Champions League.

Na het tijdperk Van Gaal hadden we nog een goed seizoen onder Morten Olsen met de gebroeders Laudrup.

Vervolgens was het wachten op de periode onder Koeman met jonge spelers als Van der Vaart, Chivu, Sneijder, Ibrahimovic en Andy van der Meijden toen Ajax de kwartfinale van de Champions League wist te bereiken. En zo zal Ajax altijd terugkomen waar het hoort: de Europese Top.

In de jaren ‘80 riep toenmalig voorzitter Ton Harmsen dat Ajax de broekriem moest aantrekken en nooit meer de Europa Cup zou winnen. Niet veel later wist Ajax de Europa Cup 1, de Europa Cup 2 en de UEFA Cup te winnen.

En nu zal het niet anders zijn, misschien niet direct de komende seizoenen, maar Ajax gaat weer de Champions League winnen!

Hartelijke groet,
Sjakie Meulemans

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 augustus 2025, 20:11:40.

+2/-0

Als we naar onze selectie kijken vind ik wel dat we bijna rond zijn. Als we nog een gerichte aankoop op '6' doen dan moeten we minimaal mee kunnen doen om de titel. Mijn grootste vraagstuk zit hem rondom onze trainersstaf, zijn zij capabel genoeg om van deze spelers een geoliede machine te maken? We hebben in principe een prima balans in de selectie op het moment, mocht je ze in hun kracht kunnen zetten. Als we kijken naar een opstelling dan zou dit mijn voorkeur hebben:

Jaros
Gaaei
Itakura
Sutalo
Baas/Wijndal
Aankoop/Mokio/FJ
Berghuis
Gloukh/Taylor
Moro/Traore
Weghorst/Brobbey
Godts/Edvardsen

Met deze opstelling vind ik wel dat we echt een breker nodig hebben op '6' die ook de lijnen voor zich kan aansturen/uiteen kan zetten.
Maar wie is er beschikbaar en capabel voor onze '6' positie? Edson is in principe een prima speler maar kan die het ook aansturen?
Daarnaast hoor ik wel eens de naam Berg maar ik ken deze speler niet goed genoeg.

Ook vind ik Weghorst en Brobbey beide eigenlijk niet goed genoeg, maar daar zouden we het een seizoen mee kunnen redden. Als 1 van beide vertrekt direct een basiswaardige spits halen die ook aardig mee kan voetballen.

In de spits heb je dan een leuke invaller en Brobbey die er niets van kan en ook vaak geblesseerd is.
Rechtsbuiten ben je ook matig bezet. Moro doet het op links beter dan rechts. Traore is een speler met bevliegingen. Soms goed en vaker slecht. Berghuis kan alleen nog tegen mindere tegenstanders. Links voorin loopt het ook nog niet goed.

+2/-0

Lees net een gerucht dat Stade Rennes een bod van €20 miljoen op Brobbey gedaan heeft.

En Daley Blind schijnt in Amsterdam gespot te zijn.

+1/-0

Ik weet het niet met Blind of Alvarez. De scouting kan toch hopelijk wel een voetballende CM vinden ergens ter wereld. In zuid Amerika loopt toch zat rond wat voor een miljoen of 10 te halen is wat zich hier kan ontwikkelen en je je voor meer kan verkopen. Ik kan helaas geen voorbeelden geven. Een Blind of Alvarez kost gewoon veel salaris en je hebt 0 restwaarde.

+3/-0

Brobbey voor 20 miljoen gewoon meteen verkopen.

+2/-0

Serieuze vraag aan eenieder die hier, net als Sjon en Alex, pleit voor een extra middenvelder:

We hebben momenteel 8 middenvelders met een A-contract op de loonlijst, 9 als je Berghuis meetelt. Lijkt het jullie echt verstandig nu een tiende toe te voegen?

En zo ja, wat zegt dat over het functioneren van Alex Kroes, die 5 van de huidige middenvelders in onze selectie zelf heeft aangetrokken of het contract heeft verlengd, met als kennelijk resultaat dat er nog altijd geen basiswaardig middenveld geformeerd kan worden?

+2/-0

Sevic schreef op 19 augustus 2025 om 08:25:

Serieuze vraag aan eenieder die hier, net als Sjon en Alex, pleit voor een extra middenvelder:

We hebben momenteel 8 middenvelders met een A-contract op de loonlijst, 9 als je Berghuis meetelt. Lijkt het jullie echt verstandig nu een tiende toe te voegen?

En zo ja, wat zegt dat over het functioneren van Alex Kroes, die 5 van de huidige middenvelders in onze selectie zelf heeft aangetrokken of het contract heeft verlengd, met als kennelijk resultaat dat er nog altijd geen basiswaardig middenveld geformeerd kan worden?

Mokio is natuurlijk piepjong en Kroes zijn beste aankoop van zijn 1e seizoen bij ons. Helaas nog niet klaar om 1e keuze #6 te zijn, waar ik wel op hoopte, maar dan was ik gewoon te ijverig. Als backup voor linksback en alle middenveld-posities uiterst geschikt.

Regeer wil ik niet zo snel afschrijven. Als rechtsback valt hij tegen, maar maakte een goede indruk vorig seizoen toen hij inviel op het middenveld in een aanvallende rol. Ik zou hem als middenvelder gebruiken; bij voorkeur als 1 van de 2 aanvallende middenvelders.

Gloukh moet normaal gesproken een uitstekende uitkoop zijn en viel ook goed in bij zijn debuut. Hij zou een vaste basisplaats moeten krijgen als aanvallende middenvelder en kan ook op linksbuiten.

Klaassen kan overal op het middenveld, maar valt tegen op 6. Mister 1-0 scoorde tegen Go Ahead als aanvallende middenvelder. In die rol zal hij zijn doelpuntjes meepakken, maar het zal niet altijd ten goede van het spel komen.

Berghuis wordt weleens een spelmaker genoemd en gaf ook direct 2 assists tegen Telstar. Tijdens de voorbereiding ook veel contributies. Op deze manier denken Kroes en Heitinga dat ze het juiste doen om hem te blijven gebruiken. Hij verliest echter vaak de bal en kan het niet meer belopen, waardoor het hele elftal zwakker wordt: kwetsbaar!

Conclusie: geen van Kroes zijn aankopen moeten per se de korte termijn-oplossing op 6 worden. Op de lange termijn mogelijk wel. Dan heb je ook nog de rest van de spelers.

Mannsverk is door Kroes net als vorig seizoen volledig verbannen. Volgens velen de enige resterende #6 in de selectie.

Taylor speelt aanvallend op het middenveld, maar is dit seizoen de onzichtbare middenvelder. Hij heeft vroeger onder Ten Hag ook op 6 gespeeld, maar Heitinga kiest daar kennelijk niet voor.

Fitz-Jim viel afgelopen zondag goed in op 6. Hij kan overal op het middenveld spelen, maar heeft vooralsnog een bijrol gekregen.

Conclusie: we hebben nog een aantal middenvelders die op 6 kunnen spelen, maar weinig tot niet gebruikt worden.

Tot slot denk ik dat Baas best een goede 6 kan worden. Zeker als Itakura en Sutalo straks beiden kunnen spelen.

Conclusie: we hebben veel opties op het middenveld, inclusief op 6. Als er een nieuwe 6 komt, moet het plaatje kloppen en 1 of 2 middenvelders al dan niet tijdelijk vertrekken.

Mijn mening: Klaassen en Berghuis blinken wellicht uit in contributies en zogenaamde ervaring, maar evengoed werd of wordt gezocht naar leiderschap en blijven we een hoopje ellende op het veld. Ik had hier doorselecteerd, wat ruimte creëert voor een nieuwe investering op het middenveld en/of rechtsbuiten.

+2/-0

spelbos schreef op 18 augustus 2025 om 21:07:

Lees net een gerucht dat Stade Rennes een bod van €20 miljoen op Brobbey gedaan heeft.

Brobbey's carrière bij Ajax eindigt dan in een mineur. Amper met winst kunnen verkopen na een belabberd seizoen en inmiddels geen basisspeler meer bij ons.

Wie gaat hem vervangen, als hij daadwerkelijk gaat? Ik zou Shiogai van NEC halen. Een topspits in wording! Kan mooi als Wout's stand-in beginnen en voor je het weet staat hijzelf in de basis! Hij heeft nu ook al de voorkeur boven Ogawa, na eerst diens backup te zijn en was een magische pinchhitter!

+1/-0

Sevic schreef op 19 augustus 2025 om 08:25:

Voetbaltechnisch zou een goede 6 denk ik geen overbodige luxe zijn, we zijn het erover eens dat Mannsverk de kans moet krijgen, maar dat gaat niet gebeuren.

Ik ben nog steeds voor het halen van een 6, maar dan moet het aantal A-middenvelders (Berghuis niet meegerekend) maximaal 6 zijn en het moet een speler zijn die in waarde toe kan nemen.

+2/-1

Kiki schreef op 19 augustus 2025 om 09:57:

spelbos schreef op 18 augustus 2025 om 21:07:

Brobbey's carrière bij Ajax eindigt dan in een mineur. Amper met winst kunnen verkopen na een belabberd seizoen en inmiddels geen basisspeler meer bij ons.

Wie gaat hem vervangen, als hij daadwerkelijk gaat? Ik zou Shiogai van NEC halen. Een topspits in wording! Kan mooi als Wout's stand-in beginnen en voor je het weet staat hijzelf in de basis! Hij heeft nu ook al de voorkeur boven Ogawa, na eerst diens backup te zijn en was een magische pinchhitter!

Wel leuk, de opmars van die Japanners. Valentijn schijnt ook voor Sano van NEC gepleit te hebben als nieuwe 6. We hebben Itakura al, Feyenoord heeft Ueda en Watanabe en er zijn er veel meer actief in Europa.

+1/-1

Edson Álvarez wordt mogelijk vandaag gepresenteerd bij Fenerbahce: huren met koopoptie.

Dies Janse is inmiddels al gepresenteerd in Grunn op een tractor: huur.

+1/-0

Iets zegt me dat Sutalo Itakura hey nieuwe centrum gaat worden. Mokio heb je dan voor centraal middenveld en linksachter, maar zou voorlopig nog als talent worden beschouwd. Baas moet toch wel gewoon spelen. Kan wellicht ook linksachter, pakte bij Hato niet slecht uit.
Al eerder geopperd om Baas als CM te proberen. Ergens denk ik dat je wel echt iemand nodig voor de CM positie. Het is wat mager qua bezetting, maar het kan goed uitpakken met de spelers die we nu hebben. Baas heeft het denk wel in zich. Goed overzicht, hele goede paas, heeft niet een over m'n lijk mentaliteit, wat je centraal wel wilt hebben.

Itakura lijkt dat wel te hebben en Sutalo heeft dat ook meer. Die hebben meer een noodstop. Centraal op het middenveld is dat niet direct funest als je dat niet hebt. Dan heb je nog je 2 centrale verdedigers die wel kunnen ingrijpen. Baas moet het meer van z'n voetballende kant hebben. Zet hem eens op het middenveld Heytinga

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 238 pagina's: 1 2 3 4 ... 232 233 234 235 236 237 238

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.