Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Zorgwekkend én tegelijkertijd leuk om te zien dat de tweede helft er steeds veel meer voetbal in de ploeg zit, als de oude, statische garde Klaassen - Berghuis (en in mindere mate Traoré) eruit zijn. Er zit wel toekomst in ons middenveld, al mis je wel een echt goede 6 die de boel neerzet en defensief ook scherp houdt.
Traoré blijft echt een raadsel. Er zit zoveel in die jongen, maar hij lijkt het zelf gewoon niet eens te willen.
Berghuis moet je echt verpatsen als die kans zich voordoet (nooit moeten verlengen), Wijndal moet ook zo snel mogelijk weg.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.929
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Ik vond de hele wedstrijd vrij matig eigenlijk. Probleem was dat er na het inspelen van iemand voorin of een hoge balverovering nauwelijks mogelijkheden waren om een verticale pass te geven. Op een gegeven moment wordt de tegenstander (die ook niet zoveel voorstelde) vermoeid en volgen er nog wat goals en kansen, maar over de hele wedstrijd bekeken was het echt te weinig.
Hoge pressing lijkt wel een garantie onder Heitinga, en de teamdiscipline bij het omschakelen naar verdedigen lijkt nog goed in de ploeg te zitten. Het gaat echt om twee of drie gerichte versterkingen. Dat is al jaren zo.
De uitblinkers waren voor mij Berghuis in de eerste helft (als het spel langzaam gaat en Ajax veel de bal heeft dan kan hij altijd wel zijn eigen spel spelen) en Weghorst knokte zich ook wel in de wedstrijd voor rust. Rosa is al heel de voorbereiding zeer solide. Moro werd geprezen door Heitinga maar vond ik nog behoorlijk onwennig ogen.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorbereiding 2025/2026] Oefenwedstrijden