Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorbereiding 2025/2026] Oefenwedstrijden

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 24 juli 2025 om 22:36:

Wat is de echte lengte van Bouwman? Op google zie ik 1.88 staan. Jaros is 1.90, maar Bouwman ziet er op de foto langer uit (ook als je zijn kapsel wegdenkt). :D

forumillustratie

Foto heb ik van de frontpage.

Goed kapseltje hoor. Kan Fellaini nog een puntje aan zuigen.

Mooi interview ook na afloop van de wedstrijd. Komt al goed uit zijn woorden, zegt zinnige dingen. Als die zo doorgaat heb je hier een goede aanvoerder aan over een paar jaar.
https://youtu.be/WjN6lBaLQJc?si=ke3JestA8DkQzaHU&t=772link

+3/-0

thomas83 schreef op 24 juli 2025 om 22:31:

Mooie uitslag hoor. Wel behoorlijk geflatteerd, want veel van de goals kwamen een beetje uit het niets vallen. Een groot deel van de eerste helft stond het niet goed en had je mazzel dat Celtic meerdere malen niet weet te scoren. Op zich ook niet zo verrassend als het middenveld nog niet klopt. Na rust ben je eigenlijk geen moment meer in de problemen gekomen.

Wat betreft de goals vond ik vooral van die Bouwman geweldig. Je ziet het niet zo vaak dat spelers in dit soort situaties de bal alleen maar proberen te plaatsen. Aanvallend moet er duidelijk nog wel wat bij. Brobbey was weer werkelijk dramatisch en Moro heeft tijd nodig. Al begin ik me wel voorzichtig af te vragen hoe goed zijn eindpass nou eigenlijk is. Vooralsnog komt hij bijna alleen met voorzetten. Daar had met een betere spits wel meer mee gedaan kunnen worden. Jaros vind ik tot nu toe een super solide indruk maken. Geen heel spannende keeper misschien, maar dat is een goede eigenschap op zijn positie.

Als dit het niveau is dat Jaros structureel kan aantikken, dan heb je er een goede tussenpaus aan. Goede reflexen en geen Matheus-momentjes tot nu toe. Zou het in dat geval wel zonde vinden dat we geen koopoptie hebben.

Moro vind ik er in principe wel goed uitzien, maar zijn voortzetting vind ik vaak niet zo denderend, tenzij het een heel simpel balletje op bijvoorbeeld Wijndal is. Probeert tot nu toe ook alles met z'n rechter te doen, terwijl ik 'm op dat jeugdtoernooi ook wel één en ander met links zag doen en dat leek ie ook prima te kunnen. Wellicht nog iets van zelfvertrouwen/onwennigheid. Godts vond ik in ieder geval wat beter ogen op linksbuiten.

Brobbey inderdaad een zootje. Vond Klaassen ook niet denderend, heb me geërgerd aan zijn balverlies diep op eigen helft waar die grote kans uit voortkwam. Had hij vorig seizoen ook een aantal keer richting het einde van het seizoen. Als jij de ervaren aanvoerder bent moet je betrouwbaar zijn in dat soort situaties en niet lopen klootviolen en balverlies lijden. Samen met Regeer die er al sinds het begin van dat jeugdtoernooi deze zomer geen hol van bakt heb je dan wel een heel matig middenveld staan.

Op zich niet verrassend dat juist Berghuis in zo'n rommelige 'momentenwedstrijd' kan excelleren. Die krijgt even een paar seconden tijd om 'm lekker in de verre hoek te leggen na die halve handsbal van Brobbey. Kijk ik hoop dat hij deze lijn doortrekt de competitie in, maar ik vrees dat we daar gewoon weer geploeter gaan zien omdat het tempo te hoog ligt voor wat hij inmiddels aankan.

+2/-0

Berghuis speelde de hele wedstrijd op rechtsbuiten, terwijl hij tegenwoordig vaak op het middenveld te zien is. Wederom een hoog rendement. De zorgen zijn er natuurlijk op gericht of hij in de officiële wedstrijden dit ook kan opbrengen. Klaassen moet je misschien niet meer op 6 of 8 zetten. Zou Heitinga de omschakeling kunnen maken om met de punt naar voren te spelen als Gloukh komt? Met Moro en Godts heb je twee goede linksbuitens. Logisch om ze allebei 45 minuten daar te laten spelen. Jaros keepte op zich wel goed, maar het was nog altijd duidelijk te zien dat hij een relatief onervaren doelman is. Hopelijk is hij er zo eentje die snel uit de kinderschoenen groeit. Vooral leuk voor Liverpool, maar wij hebben vanzelfsprekend een goede eerste doelman nodig dit seizoen. Bouwman, los van die mooie goal, laat echt een goede indruk achter deze voorbereiding. Bounida laat ook goede dingen zien.

+2/-0

Sevic schreef op 25 juli 2025 om 07:46:

s0lido schreef op 24 juli 2025 om 22:36:

Wat is de echte lengte van Bouwman? Op google zie ik 1.88 staan. Jaros is 1.90, maar Bouwman ziet er op de foto langer uit (ook als je zijn kapsel wegdenkt). :D

forumillustratie

Foto heb ik van de frontpage.

Goed kapseltje hoor. Kan Fellaini nog een puntje aan zuigen.

Mooi interview ook na afloop van de wedstrijd. Komt al goed uit zijn woorden, zegt zinnige dingen. Als die zo doorgaat heb je hier een goede aanvoerder aan over een paar jaar.
https://youtu.be/WjN6lBaLQJc?si=ke3JestA8DkQzaHU&t=772link

Baas en Bouwman als toekomstig duo. Niet meneer Baas, maar meneer Bouwman is de aanvoerder.

+2/-0

Altijd mooi om een bij Ajax opgeleide centrale duo te zien, met Alders en Hato erbij heb je een hele zelf opgeleide defensieve linie.
Maar ik zou toch voor Sutalo kiezen als hij weer hersteld is ipv Bouwman.

+1/-0

Weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik ben van plan volgend weekend naar Ajax Monaco toe te gaan. Ik heb terwijl ik in de dierentuin liep met mijn kids snel tickets geregeld, maar zie nu dat het voor vak 126 is.

Kan ik hier zonder problemen met mijn kinderen naartoe, of zit ik dan echt midden tussen de hardcore Fside fans?

+1/-0

Brammos schreef op 25 juli 2025 om 14:21:

Weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik ben van plan volgend weekend naar Ajax Monaco toe te gaan. Ik heb terwijl ik in de dierentuin liep met mijn kids snel tickets geregeld, maar zie nu dat het voor vak 126 is.

Kan ik hier zonder problemen met mijn kinderen naartoe, of zit ik dan echt midden tussen de hardcore Fside fans?

Je hoeft je geen zorgen te maken, lekker meezingen en jullie zullen een mooi ervaring beleven.

+3/-0

Brammos schreef op 25 juli 2025 om 14:21:

Zal in de voorbereiding ook nogal meevallen vaak veel van de vaste bezetting op vakantie.

En "hardcore" zou ik het Ajax publiek al lang niet meer willen noemen.

Veel plezier!

+2/-0

Sevic schreef op 25 juli 2025 om 07:54:

Mooie uitslag hoor. Wel behoorlijk geflatteerd, want veel van de goals kwamen een beetje uit het niets vallen. Een groot deel van de eerste helft stond het niet goed en had je mazzel dat Celtic meerdere malen niet weet te scoren. Op zich ook niet zo verrassend als het middenveld nog niet klopt. Na rust ben je eigenlijk geen moment meer in de problemen gekomen.

Wat betreft de goals vond ik vooral van die Bouwman geweldig. Je ziet het niet zo vaak dat spelers in dit soort situaties de bal alleen maar proberen te plaatsen. Aanvallend moet er duidelijk nog wel wat bij. Brobbey was weer werkelijk dramatisch en Moro heeft tijd nodig. Al begin ik me wel voorzichtig af te vragen hoe goed zijn eindpass nou eigenlijk is. Vooralsnog komt hij bijna alleen met voorzetten. Daar had met een betere spits wel meer mee gedaan kunnen worden. Jaros vind ik tot nu toe een super solide indruk maken. Geen heel spannende keeper misschien, maar dat is een goede eigenschap op zijn positie.

Als dit het niveau is dat Jaros structureel kan aantikken, dan heb je er een goede tussenpaus aan. Goede reflexen en geen Matheus-momentjes tot nu toe. Zou het in dat geval wel zonde vinden dat we geen koopoptie hebben.

Moro vind ik er in principe wel goed uitzien, maar zijn voortzetting vind ik vaak niet zo denderend, tenzij het een heel simpel balletje op bijvoorbeeld Wijndal is. Probeert tot nu toe ook alles met z'n rechter te doen, terwijl ik 'm op dat jeugdtoernooi ook wel één en ander met links zag doen en dat leek ie ook prima te kunnen. Wellicht nog iets van zelfvertrouwen/onwennigheid. Godts vond ik in ieder geval wat beter ogen op linksbuiten.

Brobbey inderdaad een zootje. Vond Klaassen ook niet denderend, heb me geërgerd aan zijn balverlies diep op eigen helft waar die grote kans uit voortkwam. Had hij vorig seizoen ook een aantal keer richting het einde van het seizoen. Als jij de ervaren aanvoerder bent moet je betrouwbaar zijn in dat soort situaties en niet lopen klootviolen en balverlies lijden. Samen met Regeer die er al sinds het begin van dat jeugdtoernooi deze zomer geen hol van bakt heb je dan wel een heel matig middenveld staan.

Op zich niet verrassend dat juist Berghuis in zo'n rommelige 'momentenwedstrijd' kan excelleren. Die krijgt even een paar seconden tijd om 'm lekker in de verre hoek te leggen na die halve handsbal van Brobbey. Kijk ik hoop dat hij deze lijn doortrekt de competitie in, maar ik vrees dat we daar gewoon weer geploeter gaan zien omdat het tempo te hoog ligt voor wat hij inmiddels aankan.

Dat viel me ook wel op. Berghuis kreeg de tijd om eerst aan te nemen en dan in doel te schieten bij beide goals. Bouwman lieten ze ook eerst een paar meter lopen voordat hij hem erin mocht schieten. Ze grepen niet echt in bij Celtic, tis ook nog niet om het echie. De Schotse mentaliteit was niet te zien iig. Straks in ED en CL krijg je niet alle tijd van de wereld. Geflatteerde uitslag maar goed voor het vertrouwen.

+3/-0

Sevic schreef op 25 juli 2025 om 07:54:

Godts begon op zich prima met direct zijn aandeel bij de goal van Klaassen, maar daarna zag je hem niet echt meer. Dat is een spelbeeld dat je de laatste wedstrijden wel vaker ziet.

Klaassen speelt eigenlijk altijd wel naar behoren. Ik vind het nogal selectief om net dat ene moment van gevaarlijk balverlies in zijn allerlaatste actie voordat hij vermoeid van het veld werd gehaald te benoemen. Mokio heeft ook zeker 1 keer zo achterin de bal verloren. Klaassen is gewoon een heel betrouwbare speler, die uiteindelijk op een positie speelt die niet echt de zijne is. Vond hem zelfs een van de uitblinkers gister samen met Berghuis, Wijndal en Bouwman in de tweede helft.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorbereiding 2025/2026] Oefenwedstrijden