spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.690
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
En toch vind ik dat we een goede voorbereiding draaien.
Met de opstelling van gisteren wist je dat je geen goed resultaat ging behalen.
Bouwman en Bounida kloppen keihard aan de deur, jammer dat Faberski zich niet heeft kunnen tonen deze voorbereiding.
Moro doet het ook gewoon goed, Berghuis scoort er op los,Mokio ontwikkelt zich goed op 6 en Wijndal komt steeds dichter bij zijn AZ vorm.
Vak: -
Forumreacties: 3.714
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 28 juli 2025 om 13:07:
Kan iemand mij uitleggen waarom je met Rosa op linksback begint en Regeer op rechtsback, met Edvardsen als rechtsback in 2e helft en Verschuren merendeel van de wedstrijd laat spelen met Bouwman op de bank en de hele wedstrijd Pasveer laten staan met Jaros (en Reverson) op de bank? Konadu (en Nawata) ook de hele wedstrijd op de bank gebleven.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 2.725
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Kan iemand mij uitleggen waarom je met Rosa op linksback begint en Regeer op rechtsback, met Edvardsen als rechtsback in 2e helft en Verschuren merendeel van de wedstrijd laat spelen met Bouwman op de bank en de hele wedstrijd Pasveer laten staan met Jaros (en Reverson) op de bank? Konadu (en Nawata) ook de hele wedstrijd op de bank gebleven.
Forumreacties: 3.240
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 28 juli 2025 om 16:14:
Dit is wel een gevalletje De Graafschap-uit 2016 ja. Met Vd Hoorn in de spits eindigen en Milik onder de douche terwijl je een goal moet maken, en een trainer die het allemaal heel logisch vindt.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.943
Reg.: 25 april 2004
We werden grote delen van de wedstrijd eigenlijk gewoon weggespeeld. Vooral wat betreft de effectiviteit in het pressen was er een enorm verschil tussen beide ploegen. Vond het wel pijnlijk om te zien hoe een groot deel van de wedstrijd keer op keer vergeefs hetzelfde werd geprobeerd. Onder Farioli was dit ons nooit overkomen.
Ik vind ook niet dat Heitinga de ploeg hielp met zijn keuzes. Je speelt tegen een team dat met hoge intensiteit druk zet en dan stel je spelers zonder snelheid of urgentie in hun spel op. Het is ook niet zo raar dat het zo statisch wordt als je met Regeer op rechtsback en Berghuis ervoor speelt. Aanvallen en aanvallende omschakelmomenten duurden ook weer een eeuwigheid. Dat zou een van de voornaamste aandachtspunten op dit moment moeten zijn. Als het team ergens tekortschiet dan is het daar.
Snap trouwens ook niet dat Heitinga niet in elk geval tot de rust Klaassen naar achter haalt als je Fitz-Jim zo ziet schutteren op zes. Dan breng je daar weer wat meer stabiliteit. Fitz-Jim mist balvastheid en duelkracht om daar geen gevaar voor eigen ploeg te zijn op dit niveau, en Mokio heeft nog weinig defensief bewustzijn. Tel daar Baas en Godts nog bij op en we hebben echt wat te veel (veredelde) Jong Ajax-spelers op dit moment. Wat dat betreft til ik ook niet zo te zwaar aan dit ene oefenpotje. Je speelt heel de tweede helft met Edvardsen en Jetten op rechtsback, waar Como lekker door kon wisselen dankzij hun suikeroompje. Die hebben deze zomer al voor 100 miljoen aan spelers gehaald zag ik.
Fitz-Jim maakte een belangrijke defensieve actie toen de hele verdediging het af liet weten. Hij speelde maar ruim 20 minuten, maar was zeker niet het probleem gisteren. De hele defensie flopte. Baas kan beter, maar Verschuren niet. Regeer en Rosa speelden niet op hun beste posities, denk ik.
In de 2e helft miste Brobbey weereens een grote kans. Hij straalt uit alsof hij er geen zin meer in heeft. Deze gast heeft mentaliteitsproblemen. Het erge is, is dat ik hem nog een kans in de basis wil geven (nieuwe trainer, nieuw seizoen, nieuwe kans), aangezien we geen goed alternatief hebben. Ik maak me zorgen.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 28 juli 2025 om 20:41:
In de 2e helft miste Brobbey weereens een grote kans. Hij straalt uit alsof hij er geen zin meer in heeft. Deze gast heeft mentaliteitsproblemen. Het erge is, is dat ik hem nog een kans in de basis wil geven (nieuwe trainer, nieuw seizoen, nieuwe kans), aangezien we geen goed alternatief hebben.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 2.725
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 28 juli 2025 om 23:01:
Heeft Brobbey überhaupt al gescoord tijdens deze voorbereiding?
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 28 juli 2025 om 23:01:
Heeft Brobbey überhaupt al gescoord tijdens deze voorbereiding?
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.943
Reg.: 25 april 2004
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorbereiding 2025/2026] Oefenwedstrijden