open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 22 september 2025 om 22:49:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 22 september 2025 om 21:16:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 22 september 2025 om 15:38:
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 22 september 2025 om 15:28:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 22 september 2025 om 13:35:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 22 september 2025 om 10:37:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 21 september 2025 om 21:49:
Hij ging vandaag weer gestaag door met zn tough guy act. Zag een fragment voorbij komen waarop ie moeilijk deed over de vraag of Dolberg nu de eerste spits is. Je kunt toch gewoon zeggen dat hij en Wout verschillende kwaliteiten hebben en dat ze per wedstrijd bekijken wie het best bij het strijdplan past en wie het meest fit en in vorm is?
Ik vind het heel complex om deze jongen iets te gunnen. Het spijt me zeer maar ik vind het een hele vervelende gozer.
Nare man inderdaad. Het ging er bij Studio Voetbal ook nog over. O.a. Theo Janssen en Marcel van Roosmalen die wat fragmentjes van Sjonnies persoptredens voorbij lieten komen. Het beeld dat dan ontstaat is wel plaatsvervangend beschamend hoor.
Wel grappig: Van Hooijdonk begint de discussie met de drogreden "ja maar heb je liever een trainer die heel goed kan veldtrainen maar slecht is in de pers, of een trainer die zichzelf heel goed kan verkopen in de media maar er op het veld niks van kan?" - alsof dat het dilemma is waar je nu eenmaal altijd mee te kampen hebt. Een klassiek voorbeeld van de drogredenering argumentum tertium non datur, voor de liefhebbers. Dan komt Janssen met een aantal voorbeelden van Nederlandse trainers die in het buitenland zijn gefaald - onder meer Ten Hag en De Boer - en vervolgens een voorbeeld van een Nederlandse trainer die in het buitenland slaagt - Slot - en wijst op het vermogen van zo'n trainer om fatsoenlijk met de pers om te gaan. Dan is Van Hooijdonk ineens 180 graden gedraaid en vindt hij het ook heel belangrijk![]()
Denk dat Janssen uiteindelijk wel een punt heeft. Als jij je prettig presenteert, je een beetje inleest en sympathiek, inhoudelijk antwoord geeft op hele normale vragen, dan haal je heel veel druk weg bij jezelf en daarmee bij de club. Gedraag je je zoals Sjon, dan wordt bij de eerste de beste aanleiding om je ontslag geroepen. Kun je een jongen van de club zijn, maar als alle krantjes straks uit rancune aan jouw stoelpoten zagen en de eerste spreekkoren beginnen, is er geen houden meer aan.
En zoals je terecht aangeeft is zo'n vraag over Dolberg volkomen te verwachten, dus bereid gewoon een antwoord voor en dreun dat op. Ben je er vanaf en vindt iedereen je weer een prima gozer. Zo onnodig allemaal, telkens de club voor joker zetten met dit gedrag.
Kijk, rationeel gezien kun je verdedigen dat het allemaal een matig begin is, maar dat het nog echt te weinig is om iemand voor te ontslaan ... Het spel is nog niet hoogstaand, maar dat is het in het begin zelden.
......
En kennelijk hebben veel meer dat ook. Zelden gezien dat er al zo snel zo op een "Ajacied" als trainer ingehakt wordt.
Als je als trainer de meest krankzinnige opstellingen maakt, de aankopen na een paar minuten speeltijd voor de bus smijt en zegt dat we pas net aan het bouwen zijn terwijl je met de meeste basisspelers al sinds juni aan het kloten bent dan gaat je krediet er gewoon rap doorheen omdat je geen merkbare inspanning doet om verbetering tot stand te brengen.
Ja, je hebt een punt, maar jij stapt hier wel heel makkelijk over het feit heen dat Sjonnie een echte jongen van de club is met Ajax-DNA! Gappie eet gewoon ossenworst met die jongens!
Weet nog dat er op een gegeven moment een discussie was tussen van Persie en Huntelaar waarin de meeste Ajacieden dan voor Klaas-Jan waren. Mij heeft dat altijd bevreemd, je moet wel heel tribaal zijn om die sneaky balletjeswachter uit Hummelo (ofzo) te verkiezen boven een majestueuze voetballer als Robin.
Is hetzelfde als met Dolberg vs Weghorst. Een technische afmaker die aardig kan meevoetballen vs een fysieke pinchhitter met over-mijn-lijk mentaliteit. Hoe dat een discussie kan zijn voor basis en bank is mij ook een raadsel.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Heitinga en Keizer