Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Heitinga en Keizer

Deze normale topic is open en bestaat uit 36 pagina's: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 oktober 2025 om 12:00:

Kiki schreef op 27 oktober 2025 om 11:43:

Sevic schreef op 27 oktober 2025 om 11:29:

Kiki schreef op 27 oktober 2025 om 11:25:

Babel wel aardig... serieus?

In 2012/2013 gewoon kampioen mee geworden en was een bruikbare aanvulling dat seizoen, vond ik.

Zijn 3e periode was drama ja.

Dat was zijn enige seizoen bij ons met een goed rendement. Verder vond ik hem altijd overschat en niks bijzonders. Veroorzaakt door dat 1e seizoen dat hij als een échte 1 trick pony er een aantal inschoot. Zijn 3e periode was schandalig... schandalig dat hij weer werd teruggehaald. Schandalig slecht was hij. Wat mij betreft kwam hij nooit terug nadat Liverpool hem overnam.

Dat Liverpool hem wilde kopen voor 17 miljoen of zo was een topdeal natuurlijk. Helaas kochten we er zooi voor terug.

Maar goed, punt was dat terugkerende Ajacieden zelden écht succesvol zijn. Babel lijkt dan niet echt een uitzondering te zijn geweest.

En in eental gevallen weet je ook vantevoren dat het naïef is. Je moet hier écht voor waken.

+1/-0

Kiki schreef op 27 oktober 2025 om 12:04:

Sevic schreef op 27 oktober 2025 om 12:00:

Kiki schreef op 27 oktober 2025 om 11:43:

Sevic schreef op 27 oktober 2025 om 11:29:

Kiki schreef op 27 oktober 2025 om 11:25:

Babel wel aardig... serieus?

In 2012/2013 gewoon kampioen mee geworden en was een bruikbare aanvulling dat seizoen, vond ik.

Zijn 3e periode was drama ja.

Dat was zijn enige seizoen bij ons met een goed rendement. Verder vond ik hem altijd overschat en niks bijzonders. Veroorzaakt door dat 1e seizoen dat hij als een échte 1 trick pony er een aantal inschoot. Zijn 3e periode was schandalig... schandalig dat hij weer werd teruggehaald. Schandalig slecht was hij. Wat mij betreft kwam hij nooit terug nadat Liverpool hem overnam.

Dat Liverpool hem wilde kopen voor 17 miljoen of zo was een topdeal natuurlijk. Helaas kochten we er zooi voor terug.

Maar goed, punt was dat terugkerende Ajacieden zelden écht succesvol zijn. Babel lijkt dan niet echt een uitzondering te zijn geweest.

En in eental gevallen weet je ook vantevoren dat het naïef is. Je moet hier écht voor waken.

Ik weet nog dat er in de tijd dat Van der Vaart al in Denemarken aan zijn huidige frikandellenpens aan het werken was nog werd gesproken over een mogelijke terugkeer. Blij als een hond met zeven staarten dat dat niet doorgegaan is. Nog maar eens een oud-Ajacied zijn blazoen laten bevlekken zeker. Ook goed dat we destijds niet in Van der Meijde, Chivu of Sneijder zijn getrapt.

+2/-0

Sevic schreef op 27 oktober 2025 om 10:52:

Schip ahoy schreef op 27 oktober 2025 om 10:39:

Sevic schreef op 27 oktober 2025 om 09:48:

Schip ahoy schreef op 27 oktober 2025 om 09:40:

Sevic schreef op 26 oktober 2025 om 22:01:

Jake Styles schreef op 26 oktober 2025 om 21:55:

YAKUBU22 schreef op 26 oktober 2025 om 18:20:

De 3-2 in 2001 waarna Co ontslagen werd kan ik me nog goed herinneren, dat was wel een vette wedstrijd. Toen werden we zelfs nog kampioen! (maar ja, Zlatan, Maxwell, Trabelsi, vdVaart...) Denk dat dat misschien niet een realistische verwachting is haha.

Ah ja dat was de beruchte kerstboom wedstrijd! Ik kan me een zeer gelaten ogende Co Adriaanse op de bank herinneren. Wat een tijden man. Mooi om aan terug te denken.

Het mooiste verhaal over Co Adriaanse is toch wel dat hij de selectie op Tweede Paasdag paaseieren liet zoeken op het trainingscomplex maar dat er helemaal geen eieren verstopt waren en dat het een verkapte straftraining bleek. Wat een gast, haha.

Volgens mij was Co ook degene die spelers alle trappen van de ArenA op en af liet lopen als straf. Heeft Jol daarna ook weer gedaan bij Sulejmani.

Soms zijn het net kleuters he, die trainers.

Vond die eieren zoek actie best sneu. Maar bij Adriaanse wist je wel dat hij er een soort punt mee wilde maken en niemand uit de groep haalde om voor lul te zetten. Het was de hele groep en niemand in het bijzonder.

Jol was hele andere koek. Jol liet met stemverheffing in de Lutte weten dat hij Daley niets vond - die daarna naar Grun ging en als rechtsback furore maakte - en liet Sulejmani trappen lopen omdat hij vond dat hij niet fit oogde. Dus om hem persoonlijk voor lul te zetten.

Sulejmani die daarna onder Frank de Boer een beslissende rol in de titelstrijd speelde en waardoor Frank met een team vol tieners en een door Jol niet serieus genomen Eriksen en Sulejmani kampioen werd na de zwarte periode.

Adriaanse was een fenomenale veldcoach. Die heb ik bij ADO / FC den Haag nog vaak trainingen zien geven (kwam ik door familie). Met dat kerstboom systeem was hij de trend met opkomende backs al iets van 10 jaar vooruit. Heeft met ADO wervelend voetbal laten zien met een selectie die niemand kende. Cor Lems werd zelfs in verband gebracht met oranje dat toen pure wereldtop was. Harry van der Laan werd topscorer en zou volgens een poll onder de eredivisie trainers mee naar het WK in Italie moeten als sub.

Speelde een tijd lang het leukste voetbal op Ajax en PSV na in die periode volgens langs de lijn.

Daarna WII dat hij CL liet spelen en ook weer ontzettend leuk aanvallend voetbal. Ajax was geen succes, hoewel hij de zaak net leek te hebben gekeerd, maar bij AZ was het natuurlijk ongekend. Op 20 seconden na de Uefa cup finale gehaald met AZ. Zoals die gasten speelde in Europa. Zoals zij met positiespel uit Villareal hun wil oplegde...

Een van de beste NL trainers die ik ooit heb gezien. Wel erg radicaal, heeft Bosz daarin beïnvloed.

We hebben te weinig van dat soort trainers, al was Adriaanse altijd al one of a kind.

Erg goede trainer ja, kon echt een team smeden uit middelmatige spelers. Da's ook wel deels de reden dat het bij Ajax niet lukte: daar moet je ook met sterren en grote namen kunnen omgaan. Daar had Adriaanse een broertje dood aan. Stuurde Witschge en Winter gewoon op verhuur naar Alaves en Sparta. Met gasten als Zlatan boterde het ook niet echt.

De carrière van Adriaanse is uiteindelijk wel triest geëindigd trouwens, met die periode bij Twente. Onenigheid met zijn eigen technische staf en naar het schijnt haalde hij telkens de namen van allerlei (donkere) spelers door elkaar. Dat valt natuurlijk niet lekker, als je elke donkere speler Leroy noemt.

Fun fact: Sjon Heitinga debuteerde onder Adriaanse in Ajax 1. En daarmee kunnen we weer terug OT :)

:D :D Arme Co, nee, dat valt inderdaad niet lekker.

Maar hij heeft een prachtige loopbaan gehad. Te excentriek denk ik.

En eens met waarom hij worstelde bij Ajax. Maar hij was een pure teamcoach. Hij verwacht tactische discipline van ieder individu. En dan gaan verwende jochies steigeren. Dan heb je meer aan een coach die de individuen vrijheid geeft, maar het team wat minder aanvallend laat spelen zoals Koetje.

Overigens waren er meerdere trainers die het niet zagen zitten in de teruggekeerde Witschge en Winter. Zonde. Zou een moord doen voor die Witschge op 6 nu. A la Veerman (of Jonk eerder) het spel verdelen.

Witschge was dé spelverdeler op het middenveld in het seizoen dat we onder Olsen ongenaakbaar kampioen werden met iets van 18 punten voorsprong op PSV. Wat lang niet iedereen weet is dat we dat seizoen (omgerekend naar 3 punten per overwinning) meer punten pakten dan in 94/95 onder Van Gaal.

In zijn hoogtijdagen een heerlijke Ajax-middenvelder ja. Op papier was het duo Winter/Witschge ook in 2000 nog top, al liepen ze wel beiden in de 30. Dat ze weg werden gestuurd, lag meer aan de moeizame samenwerking met Co.

Overigens keerde Witschge na Co's exit weer terug en speelde hij daarna weer een verdienstelijk seizoen. Winter is na zijn verhuurperiode bij Sparta nooit meer serieus teruggekeerd. Zonde, ook zo'n uitdovende nachtkaars was dat. Zo wil je helden niet zien afsluiten.

De terugkeer van Winter viel over de hele linie wat tegen achteraf. Sowieso vallen terugkerende oud-Ajacieden vaker tegen dan mee. Welbeschouwd was de terugkeer van Litmanen ook geen succes. Heitinga zelf natuurlijk een blamage. Davids, mwoah (wel echt een held hoor, maar zware blessure gehad in die tijd). Menzo kwam door omstandigheden niet eens aan spelen toe na zijn terugkeer. Mido kwam met 17 centimeter ontsluiting terug. Stekelenburg, mwoah. Babel wel aardig, maar beide keren minder dan in zijn eerste periode. Eigenlijk zijn alleen Blind, Huntelaar en Rijkaard succesvol geweest bij hun terugkeer. Of ik moet nu iemand over het hoofd zien.

Kanu heeft trouwens in 2006 aan Davids en Ajax voorgesteld om samen terug te keren. Hebben we niet gedaan, want wij hadden Charisteas al :denk

Davids was verdienstelijk, zeker dat eerste jaar onder Ten Cate waarin we op doelsaldo de titel misten dacht ik, maar eigenlijk geen schim meer van de speler die hij was.

Litmanen idem. Maar geen slechte aankopen op zichzelf. Witschge en Winter idem. Winter was een grote meneer bij Lazio en geenszins aan het afbouwen zoals krokettenboy Raf.

Verraste me dat hij geen leidende rol wist te vervullen. Is hij echter nooit geweest, maar altijd een dienende speler. Ook in de kleedkamer.

Witschge was nog steeds goed, maar dan moet je wel een trainer hebben die dat durft. Zoals Bosz nu met Veerman, of Van Gaal met Jonk.

Veel vielen er inderdaad tegen, maar nooit begrepen waarom Ajax niet meer werk maakt van talenten die een verkeerde keuze maakten vanuit de opleiding. Malen...heb je een scorende spits en 30 mj mee laten lopen. Die Misehouy had ik ook geprobeerd. Je kunt niet genoeg van dat soort voetballend vermogen in je team hebben. Kijk naar PSV. Zolang je maar een trainer hebt die druk op de bal erin weet te krijgen en het teambelang voorop stelt zoals Bosz.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 36 pagina's: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Heitinga en Keizer