Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 217 pagina's: 1 2 3 4 ... 213 214 215 216 217

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 15 juli 2025 om 20:51:

ElSimao2 schreef op 15 juli 2025 om 09:51:

Het is duidelijk dat Heitinga het ziet zitten in Wijndal, nou dan is er salaristechnisch gewoon geen ruimte voor Sosa. Dat hij nu al weg is tegen een naar mijn mening redelijke vergoeding is een goede zaak.

Je zou iedere speler een seizoen in de basis gunnen om zijn marktwaarde op te krikken. Als je echter veel te veel spelers hebt zit dat er voor velen echter niet in, je mag maar een beperkt aantal mensen opstellen in een voetbalwedstrijd. Dus ook dit vind ik vergezochte en onredelijke kritiek.

Ik heb geen bezwaar tegen overbodige spelers van de hand doen. Het gaat er alleen om dat dit op een verantwoorde manier gebeurt. Daar is vooralsnog geen sprake van. Ik zie dat jij nu ook weer enthousiast bent bij de verkoop van Forbs. Dat is ook weer een voorbeeld van een speler waarbij nu veel waarde verdampt.

Ter vergelijking: Mislintat wist de aanzienlijk minder getalenteerde Daramy voor het aankoopbedrag te verkopen. Nu was dat nog vrij uitzonderlijk, maar een speler voor de helft van het aankoopbedrag van de hand doen is dan weer het andere uiterste. Als je al die misgelopen miljoenen bij elkaar optelt kom je op een behoorlijk bedrag uit.

Nou, "aanzienlijk minder getalenteerd". Je weet dat je ook over Daramy erg enthousiast was destijds?

Voor Forbs is veel betaald, maar na een teleurstellend seizoen bij Ajax en een jaar waarin hij nauwelijks speelde bij Wolves, verdampt die waarde helaas. Ook kun je je afvragen of die aankoopprijs destijds wel marktconform was. TM vindt van niet, die vond hem destjds 10M waard en nu 8M. In dat kader vind ik de 9M die nu getoucheerd zou worden zeker niet slecht. Al hangt het er wel vanaf wat die "variabelen" precies inhouden en hoe realistisch het is dat dezen behaald worden.

+2/-0

Kon er volgens Ajax en menig Ajax supporter geen reet van. De kampioen van Italië denkt daar anders over.
https://www.ajaxshowtime.com/voetbalnieuws/update-romano-lucca-maakt-overstap-naar-italiaanse-kampioen-en-tekent-vijfjarig-contractlink

+1/-0

Mike1976 schreef op 15 juli 2025 om 22:08:

Kon er volgens Ajax en menig Ajax supporter geen reet van. De kampioen van Italië denkt daar anders over.
https://www.ajaxshowtime.com/voetbalnieuws/update-romano-lucca-maakt-overstap-naar-italiaanse-kampioen-en-tekent-vijfjarig-contractlink

Zag jij er destijds wel een topspits in?

+1/-0

Ik vond Lucca een leuke spits toen hij bij ons was.

+3/-0

Kiki schreef op 15 juli 2025 om 23:02:

Ik vond Lucca een leuke spits toen hij bij ons was.

Jep, jij zag het allemaal al!

+1/-0

Ik kan me nog wel herinneren dat Kiki gecharmeerd was van Lucca destijds. Ik vond hem zelf ook wel een aardige spits. Alleen niet goed genoeg om er al tien miljoen voor neer te leggen. Dat is ook een afweging die je moet maken.

ElSimao2 schreef op 15 juli 2025 om 21:07:

Nou, "aanzienlijk minder getalenteerd". Je weet dat je ook over Daramy erg enthousiast was destijds?

Voor Forbs is veel betaald, maar na een teleurstellend seizoen bij Ajax en een jaar waarin hij nauwelijks speelde bij Wolves, verdampt die waarde helaas. Ook kun je je afvragen of die aankoopprijs destijds wel marktconform was. TM vindt van niet, die vond hem destjds 10M waard en nu 8M. In dat kader vind ik de 9M die nu getoucheerd zou worden zeker niet slecht. Al hangt het er wel vanaf wat die "variabelen" precies inhouden en hoe realistisch het is dat dezen behaald worden.

Er is doorgaans wel een verschil in aanleg tussen een gewild toptalent dat er bij Manchester City op los scoorde en een best leuke speler van FC Kopenhagen die vrij laat als tweede keuze werd gehaald nadat de transfer van Sulemana op het laatste moment afketste. Ik vond Daramy niet eens zo'n slechte speler inderdaad. Razend enthousiast is wat jij er dan weer van maakt. Ik vond het vooral belangrijk dat we buitenspelers met een actie en diepgang in de selectie bleven houden.

En is er bij Forbs wat te veel betaald voor een speler die het nog niet op profniveau had laten zien? Ik denk het wel ja. Maar het is ook een kwestie van vraag en aanbod, en zo enorm veel extra geld was het nou ook weer niet. Het verschil met Daramy was ook maar 2 miljoen. Ik ben er van overtuigd dat hij na een jaar onder Farioli dichtbij het aankoopbedrag zou hebben gezeten nu. Je zei gister overigens nog dat je de bedragen op Transfermarkt niet zo serieus nam.

+3/-0

Quido schreef op 12 juli 2025 om 17:18:

Wijndal en Berghuis zsm nog op de transferlijst zetten. Jaros is een weifelaar bij hoge ballen. Edvardsen is selectie-opvulling.

Ja Wijndal mee eens maar Berghuis?????? Is de enige die een fatsoenlijke bal kan spelen. Traore mag ook wel samen net Fiz Jim

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 217 pagina's: 1 2 3 4 ... 213 214 215 216 217

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.