Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 219 pagina's: 1 2 3 4 ... 215 216 217 218 219

De geruchten rondom Gloukh worden nu erg serieus. AD meldt nu ook dat het nagenoeg rond is. Zou gaan om 15 miljoen + 3 miljoen aan bonussen.

Alle credits naar Kroes als dit lukt. Je haalt hiermee een aantoonbare diepte-investering in huis op een positie waar we ook echt versterking nodig hebben. Een aankoop voor de basis die direct bij je 5 beste spelers hoort, verwacht ik. Uitstekende deal, zeker als het bedrag (18 miljoen dus) klopt. Dat is een bom geld, maar dat is wat daadwerkelijke versterkingen voor de basis tegenwoordig kosten.

Dat "Ajax gaat nooit meer spelers voor meer dan 15 miljoen euro kopen"-verhaal kan hiermee na een half jaar al wel weer definitief de prullenbak in, maar dat wisten we natuurlijk van tevoren al. Geretardeerd verhaal destijds. Als je veel verkoopt ga je daarna ook eenvoudigweg fors kunnen investeren.

Hoe dan ook, topdeal van Kroes als hij het rond krijgt. Ik had gedacht dat ze eerst weer naar een VM gingen kijken omdat Mannsverk per se nog weg moet. Gelukkig ziet men in dat de nood op AM een stuk hoger is.

+2/-0

Ik verwacht nog wel een spits.
Wat mij betreft hoeft er geen VM te komen want met Mokio en Klaassen heb je al 2 spelers die daar kunnen spelen.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 21 juli 2025 om 09:34:

Ik verwacht nog wel een spits.
Wat mij betreft hoeft er geen VM te komen want met Mokio en Klaassen heb je al 2 spelers die daar kunnen spelen.

Een spits? We hebben Brobbey, Akpom, Weghorst en Konadu daar al.

Eerst maar eens kijken of je die eerste twee kunt verkopen.

En dan nog zou ik het wellicht gewoon wel aandurven met Konadu en Weghorst. Eerstgenoemde maakt op mij wederom een goede indruk deze voorbereiding, nadat hij al een goed toernooi speelde deze zomer. Weghorst kun je probleemloos als tweede spits of ook als eerste spits gebruiken. Traoré kan er in geval van nood ook nog spelen.

+2/-0

Sevic schreef op 21 juli 2025 om 08:59:

De geruchten rondom Gloukh worden nu erg serieus. AD meldt nu ook dat het nagenoeg rond is. Zou gaan om 15 miljoen + 3 miljoen aan bonussen.

Alle credits naar Kroes als dit lukt. Je haalt hiermee een aantoonbare diepte-investering in huis op een positie waar we ook echt versterking nodig hebben. Een aankoop voor de basis die direct bij je 5 beste spelers hoort, verwacht ik. Uitstekende deal, zeker als het bedrag (18 miljoen dus) klopt. Dat is een bom geld, maar dat is wat daadwerkelijke versterkingen voor de basis tegenwoordig kosten.

Dat "Ajax gaat nooit meer spelers voor meer dan 15 miljoen euro kopen"-verhaal kan hiermee na een half jaar al wel weer definitief de prullenbak in, maar dat wisten we natuurlijk van tevoren al. Geretardeerd verhaal destijds. Als je veel verkoopt ga je daarna ook eenvoudigweg fors kunnen investeren.

Hoe dan ook, topdeal van Kroes als hij het rond krijgt. Ik had gedacht dat ze eerst weer naar een VM gingen kijken omdat Mannsverk per se nog weg moet. Gelukkig ziet men in dat de nood op AM een stuk hoger is.

Het is natuurlijk een beetje afwachten hoe Gloukh gaat presteren, daar staat of valt alles mee. 15 + 3 is een fors bedrag, maar als je nagaat dat je voor Forbs 14 + 5 variabel betaald dan vind ik het eigenlijk vrij netjes. Gloukh heeft toch aardig wat wedstrijden in de benen bij Macabi(denk een zwakke competitie) en Red Bull Salzburg, wat qua competitie niet heel bijzonder is, maar spelen wel Champions League.

+2/-0

thomas83 schreef op 15 juli 2025 om 20:51:

ElSimao2 schreef op 15 juli 2025 om 09:51:

Het is duidelijk dat Heitinga het ziet zitten in Wijndal, nou dan is er salaristechnisch gewoon geen ruimte voor Sosa. Dat hij nu al weg is tegen een naar mijn mening redelijke vergoeding is een goede zaak.

Je zou iedere speler een seizoen in de basis gunnen om zijn marktwaarde op te krikken. Als je echter veel te veel spelers hebt zit dat er voor velen echter niet in, je mag maar een beperkt aantal mensen opstellen in een voetbalwedstrijd. Dus ook dit vind ik vergezochte en onredelijke kritiek.

Ik heb geen bezwaar tegen overbodige spelers van de hand doen. Het gaat er alleen om dat dit op een verantwoorde manier gebeurt. Daar is vooralsnog geen sprake van. Ik zie dat jij nu ook weer enthousiast bent bij de verkoop van Forbs. Dat is ook weer een voorbeeld van een speler waarbij nu veel waarde verdampt.

Ter vergelijking: Mislintat wist de aanzienlijk minder getalenteerde Daramy voor het aankoopbedrag te verkopen. Nu was dat nog vrij uitzonderlijk, maar een speler voor de helft van het aankoopbedrag van de hand doen is dan weer het andere uiterste. Als je al die misgelopen miljoenen bij elkaar optelt kom je op een behoorlijk bedrag uit.

Hoezo gebeurt dat niet op een verantwoorde manier dan? Forbs heeft geen toekomst meer. Zal hier ook best wat verdienen. Dan kun je hem straks weer verhuren voor bijna niks. Maar deze man heeft gewoon nog nooit iets laten zien. Bij Jong Portugal niet, bij Wolves niet, bij City niet, bij Ajax niet. Niets in hem toont dat hij iets kan. Daramy daarentegen was best een aardige aankoop. Heeft ook nog wel een actie en heeft het volgens mij in Frankrijk (?) best OK gedaan, wat hem de transfer oplevert. Bij Ajax had hij geen kans meer. Logisch lijkt me.

Ik vind Daramy dan ook zeker niet minder getalenteerd dan Forbs. Op basis van welke prestaties baseer je dat dan?

Uiteindelijk kun je deze man nu gewoon uit de boeken strepen, scheelt gewoon. Overigens vind ik het tamelijk bizar om Mislintat een complimentje te geven over de verkoop van Daramy voor het aankoopbedrag, terwijl diezelfde Mislintat vervolgens 15M neer heeft gelegd voor Forbs. Een blind paard zonder passeeractie en rendement. Dus hij kan misschien wel aardig verkopen, maar die man heeft ons hoogspersoonlijk tientallen miljoenen aan salarissen en transfersommen gekocht en echt nauwelijks kwaliteit gebracht.

+1/-0

Lees dat AS Roma Gloukh ook wil hebben.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 219 pagina's: 1 2 3 4 ... 215 216 217 218 219

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.