Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 222 pagina's: 1 2 3 4 ... 218 219 220 221 222

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 23 juli 2025 om 10:05:

ElSimao2 schreef op 23 juli 2025 om 09:49:

Sevic schreef op 23 juli 2025 om 08:00:

ElSimao2 schreef op 22 juli 2025 om 23:34:

We zouden achter Hans Nicolussi Caviglia aanzitten. Het is een verdedigende / centrale middenvelder die door Juventus uitgeleend werd aan Venezia. Het afgelopen seizoen heeft hij tussen de gondola's door veel minuten gemaakt, echter helaas met degradatie tot gevolg. Het jaar ervoor kwam hij nauwelijks aan de bak bij Juve zelf, terwijl hij in het 2022/2023 zowel bij het Zuidelijke Salernitana als bij camping-club FC Südtirol de velden onveilig maakte.

An sich vind ik het type wel aardig, een defensieve middenvelder die wat meer ervaring in een topcompetitie heeft, alleen is deze Hans zelf denk ik veel te licht. Vorig seizoen was zijn eerste echt serieuze seizoen terwijl we naar mijn mening een patron op het middenrif zoeken.

De naam zou wel een reden kunnen zijn om het te doen trouwens.

Lijkt me een uit de lucht gegrepen gerucht. Er is maar één Italiaanse journalist die het meldt. Gevalletje zaakwaarnemer zet even zijn cliënt in de etalage.

Bovendien lijkt het erop dat Glouck en Berghuis (met Bounida als talent erachter) de bezetting op 10 moet worden, met dan alle andere middenvelders voor de twee halfposities. Voorlopig zijn dat Fitz-Jim, Klaassen, Mannsverk, Van den Boomen, Mokio, Regeer en ook nog altijd Taylor. 7 man voor 2 posities - verkoop er eerst maar eens 3.

Ik zag laatst een heatmap van Gloukh en hij speelt van nature heel erg op de linkerflank. Je kunt overwegen met de punt naar achteren te spelen met Mokio op 6, Gloukh op linkshalf met overlap met de linksbuiten en een wat meer behoudende linksback zoals Hato. Dus een beetje zoals vorig seizoen.

Of inderdaad Gloukh op 10, Wijndal als aanvallende linksback, Mokio linkshalf en een aankoop op rechtshalf. Uitgaande van een vertrek van Taylor en Mannsverk. Hopelijk ook van Berghuis, zodat Klaassen de backup op 10 kan zijn.

Er is naar mijn mening behoefte aan een speler achterin die de clichés aantikt van "het allemaal gezien hebben", "weten wat er gevraagd wordt" etc en die het over kan brengen. Sutalo is nu het meest ervaren maar dat is een introverte jongen die na de training zijn vrienden WhatsAppt om online te gamen. Een prater is belangrijk nu ook Pasveer die rol niet meer op zich kan nemen.

Wat betreft dat laatste zie ik Baas die rol uiteindelijk wel op zich nemen. Doet me qua uitstraling een beetje denken aan Vertonghen op die leeftijd. Gezien zijn achternaam moet hij uiteindelijk natuurlijk ook gewoon een keer aanvoerder worden.

Gloukh zakt vaak uit naar de linkerflank om vanaf daar het centrum weer in te snijden. Zo speelde Eriksen bij ons ook vanaf het seizoen 2011/2012, toen De Boer met de punt naar achter ging spelen met De Jong als rechtshalf en Eriksen als linkshalf. Na zijn transfer naar Engeland heeft hij eigenlijk altijd in de as gespeeld in systemen met een dedicated 10. Bij Denemarken ook trouwens. Gloukh moet dat ook gewoon kunnen.

Mokio stevent inderdaad hard op een basisplaats af. Dat zou een welkome opsteker zijn, als hij daar al klaar voor is. Dan zit je de komende seizoenen goed op die positie en kun je daarna een kruiwagen geld tegemoet zien. Als derde middenvelder gaan we denk ik Klaassen zien, die Sjon dan ook nog eens aanvoerder maakt, verwacht ik. Ik zie er liever Regeer of Fitz-Jim, maar dat zal wel niet gebeuren.

Als Gloukh en Heerkens binnen zijn vind ik de selectie eigenlijk wel een keer rond. Dan hoeven er wat mij betreft voorlopig alleen maar spelers uit. En hoewel Alex al behoorlijk heeft opgeruimd, kan hij nog lang niet op zijn lauweren rusten. Zonder instroom van jeugdspelers hebben we nog altijd 26 selectiespelers, waar Heerkens en Gloukh dan nog bij komen, en ze willen 8 jeugdspelers laten instromen. Dan moet je er dus nog zeker een stuk of 8 kwijt. Akpom, Gorter, Kaplan, Brobbey, Taylor, Hato en Mannsverk eruit, en Van den Boomen die op de vertreklijst blijft staan nadat hij weer fit is. Zoiets zal het wel worden.

Als al deze spelers vertrekken, zou je allicht nog iemand kunnen halen. Het door jouw beschreven scenario houdt in dat we achteruit gaan op de linksbackpositie; centraal duo en rechtsback in tact blijven; doelman even afwachten; enkel Wout en de jonge Konadu in de spits overhouden (moeilijk te zeggen dat je hier vooruit of achteruit opgaat, gezien de wanprestaties op deze positie afgelopen seizoen, maar hier zou je nog iemand voor kunnen halen als zowel Brobbey als Akpom vertrekken); met Moro erbij en als Godts blijft en Traoré zal sowieso wel blijven, net als Edvardsen, dan ga je hier 1 goede speler op vooruit; met Gloukh eindelijk een hele goede #10, met Berghuis en Klaassen daarachter, met Klaassen die ook op 6 of 8 steeds vaker weer speelt, dus even afwachten hoeveel Bounida gaat spelen; Taylor gaat weg, heeft een heel goed seizoen gehad, dan is het afwachten wie van Regeer, Klaassen en Fitz-Jim dat goed gaat invullen; Mokio op 6 heeft mijn zegen, maar zullen we Henderson's leiserschap missen? Qua goede spelers Moro en Gloukh in; Hato en Taylor uit. Als je naar afgelopen seizoen kijkt tenminste, want sommige spelers kunnen alsnog gaan opbloeien. Brobbey was voorheen belangrijk, net als Kaplan een kortere tijd.

+3/-0

Gloukh wordt gewoon de directe vervanger van Taylor mag ik hopen. Dat is de rol die hem het beste ligt uiteindelijk. Hij is geen pure linksbuiten met diepgang. We hebben op dit moment meer dan genoeg spelers voor op die positie. Als je hem op links zet wordt het ook wat belangrijker dat je op rechts iemand met diepgang hebt. Dat kan op dit moment eigenlijk alleen als je Edvardsen daar gaat neerzetten of zo. Dat is ook niet ideaal.

Ik las trouwens dat Hans van der Zee zijn twijfels uitsprak over zijn duelkracht, en dat hij daardoor misschien beter niet op het middenveld zou kunnen spelen. Dat is natuurlijk onzin om te zeggen over iemand die voor een Red Bull-team speelt. Al die teams kenmerken zich door hun hoge pressing. Je hoeft daar ook niet per se een grote speler voor zijn. Wendbaarheid is minstens zo belangrijk.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 222 pagina's: 1 2 3 4 ... 218 219 220 221 222

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.