open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 31 juli 2025 om 13:16:
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 31 juli 2025 om 13:05:
Sven Mislintat wordt verweten dat hij allemaal Ajax onwaardige spelers haalde met langdurende contracten en hoge salarissen.
Deels onterecht, want Mislintat wilde juist met goedkopere spelers werken en heeft de totale salariskosten doen dalen. Hij heeft bovendien voor meer geld verkocht dan ingekocht.
open/sluit de onderstaande quote:Is Edvardsen wel zo’n verstandige aankoop als je Godts al hebt en Moro en Gloukh ook nog gaat halen?
Nee.
open/sluit de onderstaande quote:Is Rosa als rechts- een linksachter een versterking voor onze achterhoede?
Helaas: ook nee.
open/sluit de onderstaande quote:En zijn de jeugdspelers die er aan zitten te komen misschien niet veel beter dan de volgende lading miskopen?
Laten we het hopen, want als ze slechter zijn dan miskopen, zijn we pas helemaal ver van huis.
open/sluit de onderstaande quote:Het advies dat ik Alex Kroes wil meegeven is om eerst te kijken wat er al in huis is aan spelers en talenten die eraan komen en om vervolgens heel gericht te kijken naar versterkingen.
Wanneer kun je starten?
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 2.756
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 31 juli 2025 om 14:28:
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 31 juli 2025 om 13:05:
Sven Mislintat wordt verweten dat hij allemaal Ajax onwaardige spelers haalde met langdurende contracten en hoge salarissen.
Deels onterecht, want Mislintat wilde juist met goedkopere spelers werken en heeft de totale salariskosten doen dalen. Hij heeft bovendien voor meer geld verkocht dan ingekocht.
open/sluit de onderstaande quote:Is Edvardsen wel zo’n verstandige aankoop als je Godts al hebt en Moro en Gloukh ook nog gaat halen?
Nee.
open/sluit de onderstaande quote:Is Rosa als rechts- een linksachter een versterking voor onze achterhoede?
open/sluit de onderstaande quote:En zijn de jeugdspelers die er aan zitten te komen misschien niet veel beter dan de volgende lading miskopen?
Laten we het hopen, want als ze slechter zijn dan miskopen, zijn we pas helemaal ver van huis.
open/sluit de onderstaande quote:Het advies dat ik Alex Kroes wil meegeven is om eerst te kijken wat er al in huis is aan spelers en talenten die eraan komen en om vervolgens heel gericht te kijken naar versterkingen.
Wanneer kun je starten?
Als je met de kennis van nu terugkijkt op de aankopen van Mislintat, zie ik dat ongeveer zo:
Goed:
- Sutalo
- Gaaei
- Ramaj
- Mikautadze (heeft t niet gemaakt bij Ajax, maar heeft voldoende laten zien voor de conclusie dat dat mogelijk aan Ajax ligt)
Matig:
- Akpom
- Mannsverk (Door zijn blessures zullen we nooit weten hoe ie hier op een langere termijn zou presteren)
Slecht:
- Tahirovic
- Avila
- Branco
- Forbs
- Sosa
- Medic
Niet heel slecht, maar zeker ook niet heel goed. Voor de spelers individueel krijgt ie een 5,5 van mij. Voor de timing ervan een 2 (veel te veel ineens) en voor de trainer die ie aanstelde een 1.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 31 juli 2025 om 15:26:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 31 juli 2025 om 14:28:
Nee.
Wanneer kun je starten?
Als je met de kennis van nu terugkijkt op de aankopen van Mislintat, zie ik dat ongeveer zo:
Goed:
- Sutalo
- Gaaei
- Ramaj
- Mikautadze (heeft t niet gemaakt bij Ajax, maar heeft voldoende laten zien voor de conclusie dat dat mogelijk aan Ajax ligt)
Matig:
- Akpom
- Mannsverk (Door zijn blessures zullen we nooit weten hoe ie hier op een langere termijn zou presteren)
Slecht:
- Tahirovic
- Avila
- Branco
- Forbs
- Sosa
- Medic
Niet heel slecht, maar zeker ook niet heel goed. Voor de spelers individueel krijgt ie een 5,5 van mij. Voor de timing ervan een 2 (veel te veel ineens) en voor de trainer die ie aanstelde een 1.
Daar kan ik me een heel eind in vinden, maar het punt waarop ik reageerde was meer dat degene die het beleid van Mislintat in het recente verleden tot op de grond toe affakkelde, nu zelf met aankopen als Rosa en Edvardsen ook niet bepaald versterkingen aan het binnenhalen is. Als je nu voor 8 of 10 miljoen een 28-jarige rechtsbenige centrumverdediger gaat kopen terwijl je Sutalo al hebt, is dat mijns inziens ook weer een flinke mispeer.
Forumreacties: 3.722
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
Itakura kan ook op VM, maar gezien hij van nature een verdediger is zal dat veel kiezen voor zekerheid zijn en dus breed of terug denk ik en we hebben juist iemand nodig die de bal naar voren weet te verplaatsen.
Maar goed als de middenvelders en aanvallers nog steeds geen moeite doen om los te komen van hun tegenstanders maakt dat ook weinig uit.
open/sluit de onderstaande quote:Naast Itakura moet er een directe vervanger van de naar Chelsea vertrekkende Hato komen. In een video-item onthulde VI Ajax-watcher Lentin Goodijk dat Alex Kroes óók de markt op gaat voor een nieuwe controleur. “De zoektocht naar een nieuwe nummer zes? Laten we zeggen dat Ajax Spanje een geweldig land vindt”, stelt Goodijk.
Blanco of Blind?
Eerder werd Ajax gelinkt aan Spanjaard Antonio Blanco. De 25-jarige controleur speelt momenteel voor Alavés. Aan de andere kant wordt Daley Blind, spelend in Spanje voor Girona, gelinkt aan een terugkeer op het oude nest. Blind kan zowel in de achterste linie als op het middenveld uit de voeten. Kan Ajax binnenkort een ‘nummer zes’ uit Spanje verwelkomen?
Dit bericht is gewijzigd op 31 juli 2025, 16:32:26.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.952
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 31 juli 2025 om 08:23:
Itakura is een rechtsbenige centrumverdediger van 28 jaar. Hij moet 8 à 10 miljoen euro kosten. Dat zijn bedragen die we alleen behoren uit te geven aan beoogde basisspelers.
Op zijn positie hebben we echter Sutalo al, een peperdure aankoop die het vorig jaar uitstekend heeft gedaan. Daarachter zit bovendien Bouwman, die waarschijnlijk nu al wel het niveau heeft om reserve te zijn.
Waar gaan we 'm neerzetten dan? Linkscentraal staat Baas én hebben we Kaplan nog, met bovendien Janse die eraan komt. Met twee rechtspoten centraal spelen is daarnaast helemaal niet ideaal en wordt met de huidige ontwikkelingen in het voetbal (en het feit dat Ajax graag van achteruit opbouwt) alleen maar een slechter idee. Als back is Itakura niet geschikt en als middenvelder al helemaal niet.
Een breedte-aankoop ben ik per definitie op tegen, is centraal in de defensie momenteel helemaal niet nodig en mag natuurlijk nooit 10 miljoen euro kosten. Hij is bovendien op een leeftijd waarop hij nooit meer in waarde toeneemt, dus alles wat je eraan uitgeeft, kun je afschrijven.
Totaal overbodige aankoop en kan me ook niet voorstellen dat dit serieus speelt.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.